Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

Алгоритм "Досягнення громадянських та соціальних компетенцій"

Громадянська освіта

Для кого: Дорослі

19.01.2022

79

3

0

Опис документу:

Уміння спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми, знання законів, почуття відповідальність за процеси, які відбуваються у суспільстві вирізняють свідомого учасника державного життя.

Зазначені чинники є прикладом добре сформованої соціальної та громадянської компетентностей. Враховуючи їх тісний взаємозв'язок, варто розуміти відмінності:

  • громадянська компетентність стосується здатності розуміти, поважати та захищати права, інтереси й обов'язки людини;

  • соціальна – спрямована на виховання усвідомленого відчуття себе частиною суспільства та формування навичок ефективної комунікації.

Як розвивати соціальну та громадянську компетентності?

Аби досягти цієї мети, важливо наполегливо розвивати чимало особистісних характеристик, зокрема:

  • Бути патріотом, добре знати історію та усвідомлювати важливість незалежності.

  • Уміти відповідати за свої слова та дії.

  • Знати власні права та виконувати обов’язки, власним прикладом мотивуючи інших робити так само.

  • Розуміти і щиро сповідувати демократичні цінності.

  • Ефективно взаємодіяти з членами свого колективу.

  • Цікавитися суспільно-політичним життям і бути готовими брати участь у ньому.

Такі компетентності найефективніше можна розвивати під час вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу. Проте й інші шкільні дисципліни мають неабиякий потенціал для цього.

Алгоритм досягнення соціальної та громадянської компетентностей

Названі компетентності можна успішно формувати під час поточних уроків, у процесі виконання індивідуальних чи групових проектів, під час тематичних заходів.

Перший етап

Створити політичну партію свого класу

Політична та громадянська проблематика активно вивчаються в межах шкільних предметів суспільно-гуманітарного циклу. Тож запропонуйте дітям (насамперед старшокласникам) сформувати політичну партію, виконавши такі завдання:

  • розробити статут і програму;

  • визначитися з ідеологією;

  • сформувати управлінську структуру;

  • вигадати логотип і слоган;

  • розрахувати бюджет тощо.

Для того, щоб виконати завдання, дітям доведеться звернутися до навчального матеріалу, а також вивчити інші джерела інформації. Працюючи над проектом, учні зможуть краще зрозуміти принципи існування багатопартійної політичної системи, усвідомлять значення понять «свобода вибору», «демократія» та «державна влада».

Другий етап

Впровадити систему самоврядування у школі

За останні кілька років поняття «місцеве самоврядування» та «децентралізація» стали звичними більшості українців. Але ж у школі діти можуть не лише говорити про них, а й спробувати взяти участь у роботі шкільного самоврядування.

Під час виконання завдання, школярі зможуть отримати навички розподілу соціальних та управлінських ролей, навчаться делегувати повноваження та виконувати різні обов’язки. Крім того, досягнення високих результатів неможливе без налагодження ефективної комунікації між дітьми.

Третій етап

Створити туристичний маршрут визначними місцями рідного краю

Бути громадянином – це не лише добре знати закони та брати активну участь у громадському житті. Треба знати історію, культуру та звичаї рідного краю, адже саме вони формують наш світогляд. Можна запропонувати школярам об’єднатися у групи та створити кілька туристичних маршрутів «рідними місцями», а також розробити тексти для звукового супроводу екскурсій.

Виконуючи завдання, діти зможуть поглибити знання про рідний край та його цікавинки, навчаться планувати роботу та розділяти обов’язки. Крім того, учні зможуть отримати корисні навички взаємодії як зі своїми однокласниками, так і з відвідувачами екскурсій.

Четвертий етап

Провести соціологічне опитування

Наше суспільство дуже велике та різноманітне. І кожна людина має свою власну думку щодо тих чи інших питань. Школярі мають не лише розуміти це, а й вміти знаходити спільну мову з кожною людиною. Тож запропонуйте дітям взяти участь у підготовці та проведенні соціологічного опитування. Вони можуть самостійно обрати суспільно-важливу проблему чи тему. На етапі формування списку запитань варто організувати мозковий штурм (так можна розглянути проблему з різних ракурсів, залучити кожного учня до роботи).

Школярі зможуть сформувати навички взаємодії та комунікації з незнайомими людьми, краще зрозуміють громадсько-політичну та соціальну проблематику в Україні. Крім того, діти навчаться правильно ставити запитання та аналізувати отримані відповіді.

Відображення змісту документа тимчасово вимкнено. Ми проводимо технічні роботи. Орієнтовний час виконання робіт, до 06:00 25.05.2022

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.