і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Якісні, відносні, присвійні прикметники

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні

Мета: - ознайомитися з розрядами прикметників за значенням – якісними, відносними, присвійними, повторити відомості про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль;

- формувати вміння розрізняти розряди якісні, відносні, присвійні прикметники;

розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення, увагу та творчу уяву;

- виховувати любов до природи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I Активізація уваги

Подивіться у вікно. Зима. Холодно стало. Сьогодні на уроці ми з вами побуваємо у зимовому лісі, але щоб потрапити до нього, нам треба пройти стежками-завданнями. Я сподіваюся, що зігрітися нам допоможе тепле ставлення один до одного і посмішка.

Неодмінними супутниками нам будуть правила уроку:

1. Бути толерантними

2. Не перебивати один одного

3. Не викрикувати

4. Допомагати товаришеві

5. Отримати гарну оцінку

ІІ Мотивація уроку

У країні Морфологія на проспекті самостійних частин мови стоїть величний будинок і живуть у ньому прикметники. Вони всі різні і кожен з них може товаришувати лише з певним іменником. Як розрізняти ті прикметники? Як поділити їх на групи, щоб легше було іменникам?

Сьогодні на уроці ми допоможемо вже добре знайомому нашому другові іменнику.

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

ІVОсновний зміст уроку

Бесіда з учнями

Розгадайте ребус

- Дайте визначення прикметника

- Назвіть основні граматичні ознаки прикметників

- Яка синтаксична роль прикметника?

Вибірковий диктант: виписати прикметники

Білий, сонце, зимовий, лисиччин, ліс, дерев’яний, сніжний, подорож, засипало, м’який, я, товариш, важко, Оленчине, сніг, вітер, холодний, високий, їжачок, січневий, дід, морозний.

Взаємоперевірка

Слово вчителя

Пройшли ми стежками до зимового лісу. А тепер давайте згадаємо про наше прагнення допомогти розрізняти прикметники за значенням.

Робота з підручником

Опрацювання теоретичного матеріалу

Опитування за варіантами

І – якісні

ІІ – відносні

ІІІ – присвійні

Складання опорного конспекту. Колективна робота. Записують у зошити.

ЯКІСНІ

  1. веселий, дуже веселий, найвеселіший

  2. веселий – сумний

  3. веселий – весело

ВІДНОСНІ

  1. лісова квітка – квітка з лісу

ПРИСВІЙНІ

Чий? Чия? Чиє? Чиї?

Творяться лише від назв істот: батькові слова, материн погляд.

Відновити текст

ІДУ І МИЛУЮСЯ КРАСОЮ…ЛІСУ. СКРІЗЬ ЛЕЖИТЬ…СНІГ. МОВЧКИ ДРІМАЄ… ДУБ. СТОЇТЬ У ЗАДУМІ… БЕРІЗКА. СВЯТКОВО ПОГОЙДУЄ РОЗКІШНИМ ГІЛЛЯМ…ЯЛИНА.

Виконання вправи 239 підручника

Фізкультхвилинка

Якщо у словосполученні прикметник якісний – підніміть руки вгору, відносний – розведіть у сторони, присвійний – присядьте.

Великий мішок, смачний обід, старий диван,

металевий стовп, шкільний сад, сонячний день

заяча нора, материна сумка, татовий капелюх

Робота з картками

Які із поданих прикметників будуть відносними, присвійними,а які якісними;

А) Золота голова, золоті руки, золотий перстень;

Кришталевий келих, кришталева вода, кришталевий посуд;

Бузковий колір, бузковий цвіт, бузковий аромат;

Крилатий орел, крилатий вислів, крилата химера;

Музичний інструмент, музична кар’єра, музична натура;

Шоколадна засмага, шоколадне морозиво;

Каштанова алея, каштановий капелюх;

Залізна воля, залізні ворота;

Кам’яна фортеця, кам’яний вираз обличчя.

Прогнозована відповідь учня:

А) Золота голова - якісний, золоті руки - якісний, золотий перстень - відносний; кришталевий келих – відносний, кришталева вода - якісний, кришталевий посуд - відносний; бузковий колір - якісний, бузковий цвіт - відносний, бузковий аромат - відносний; крилатий орел - відносний, крилатий вислів - якісний, крилата химера - відносний; музичний інструмент - відносний, музична кар’єра - відносний, музична натура - якісний; шоколадна засмага - якісний, шоколадне морозиво - відносний; каштанова алея - відносний, каштановий капелюх - якісний; залізна воля - якісний, залізні ворота - відносний; кам’яна фортеця - відносний, кам’яний вираз обличчя –якісний.

Словосполученя «Іменник+іменник» замінити на словосполучення «прикметник+іменник». Визначити групу за значенням.

Покрівля із соломи, хвіст лиса, шия лебедя, молоко з-під корови. Хустка для мами, квітка із запахом, дівчина із вродою, опади з атмосфери, курси для підготовки, автомати для гри, вуха осла, іграшка для Івана.

IV Підсумок уроку

Метод незакінчених речень.

  1. Сьогодні на уроці я дізнався…

  2. Ми навчились…

  3. Мені сподобалось…

V Домашнє завдання

• Опрацювати параграф 24; виконати вправу 238 на стор. 141

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти