Які в осені прикмети?

Природознавство

Для кого: 2 Клас

22.09.2020

380

3

0

Опис документу:
Мета уроку: уточнити й закріпити знання дітей про осінні місяці та прикмети, про зміни в неживій природі, що призводять до змін в живій природі. Розвивати мову, мислення, пам’ять. Виховувати любов до природи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Які в осені прикмети

Мета. Забезпечити засвоєння дітьми знань про зміни в природі, відображені у назвах осінніх місяців, спираючись на попередній життєвий досвід дітей, формувати вміння виділяти істотні ознаки у дасліджуваному матеріалі, самостійно робити висновки, розвивати спостережливість, творчу уяву, увагу, навички роботи у групі, в парі, виховувати любов та шанобливе ставлення до природи, почуття естетичного сприйняття навколишнього.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання. Мультимедійний проектор, виставка дитячих робіт, кольорові стіки-листочки, фільм про осінь, аудіозапис мелодії, картки із завданнями для групп, репродукції картин художників.

Міжпредметні зв’язки. Література, українознавство, мистецтво.

Зміст уроку

І. Організація початку уроку.

Встаньте , діти, всі скоріше!

Посміхніться всім миліше,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок - «дзелень»

ІІ .Активізація опорних знань учнів

Фенологічні спостереження.

  • Яке сьогодні число?

  • Що можна сказати про стан неба?

  • Чи є сьогодні вітер? Який він за силою?

  • Чи були сьогодні опади? Які?

  • Яка пора року зараз ?

  • Які пори року ви знаєте?

  • Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми і піти купатися та загорати?

  • Чому ми не можемо цього зробити зараз? (холодно, сонце не гріє, вже не літо, т.д.)

  • Діти, а ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви пішли до школи?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Думаю, ви здогадалися, що тема уроку пов'язана з прекрасною порою року – осінню. Сьогодні ми помандруємо її загадковими стежками, побуваємо на казкових галявинах.

  • - Ми ознайомимось з ознаками, прикметами осені, дізнаємось про осінні місяці. Я впевнена, що ви, так як і я, полюбите природу восени!

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда

  • Осінь – загадкова та чарівна пора. Вона може бути веселою та яскравою, коли все навкруги освітлено сонцем, коли тебе оточують дерева, на яких листя немов розмальоване. Через деякий час осінь стає замріяною та сумною – йде дощ і день здається вічністю, а потім стає зовсім холодно. І складається враження, що в такі дні осінь прощається з нами, уступаючи місце величній зимі.

За народним переказом, Осінь – старша дочка Зими. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Збирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.» І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і щороку дарує нам щедрі дарунки, чарує нас своїм осіннім золотом.

  • А ось на яких галявинках ми побуваємо сьогодні, подорожуючи осінньою стежкою!

Галявини (план уроку):

  • Загадкова

  • Ігрова

  • В гостях у осінніх місяців

  • Мистецька

2.Відгадування загадок.

  • Перша галявина, з якої ми почнемо мандрувати -«Загадкова» .Спробуємо відгадати загадки:

Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль -
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

Коли вона загляне в сад, 
Наллється соком виноград,
І пізні яблука ранет
Солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках, - 
Все розмалює на путі,
Берізки стануть золоті!
І ми її уклінно просим:
- Заходь у гості, щедра …(Осінь)

  • - Щоб потрапити на другу галявину, порахуйте скільки букв у слові ОСІНЬ, скільки звуків? (5,4)

3. Інтерактивна  гра «Добери і покажи слово»

- Подивіться на ілюстрації, згадайте, що відбувається в цей час в природі. І пограємо в гру. Я буду читати речення, а ви додаєте те слово, якого не вистачатиме. Але замість того, щоб сказати слово, ви його спробуєте показати. Готові? Вперед!

Осінь. В золотистий колір вона пофарбувала... (дерева) Відлітають у теплі краї...(птахи). Часто іде... (дощ)

Підсумок гри: - Які ознаки осені ви помітили? (жовтіє листя, відлітають у теплі краї птахи, йдуть дощі)

4. Робота з підручником (с.38-41)

  • Осінь це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (с. 38). Що зобразили художники? Щоб перейти до наступної галявини нам потрібно скласти гарні речення про те, що ми бачимо на цих картинах.

Випереджаюче завдання для сильніших учнів. Розказати, чому так назвали осінні місяці.

  • А тепер прочитайте, про що розповідають назви осінніх місяців (с. 39-40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями.

Робота в парі

  • Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх.

  • Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь?

5. Фізкультхвилинка

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому

Проганяєм сон і втому.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

6.Читання поезій про осінь.

  • Остання галявина – мистецька. Пригадаємо, що таке мистецтво? Художники малюють осінь, ми теж спробували.Зробили і картини з листочків на уроці трудового навчання.Композитори складають музику та пісні про цю пору року. Ми теж співаємо пісні.А поети складають вірші. На сьогоднішній урок діти підготували нам поезію про осінню пору. Давайте послухаємо.

7. Перегляд фільму.

V.    Узагальнення й систематизація знань

Групова робота

  • Я пропоную вам об'єднатися у 3 групи. Нам зручно обєднатись по рядочках. Кожна група зараз отримає завдання.

I група. – Уважно розглянути осінні листочки і підписати з якого дерева кожен листок.

II група. - Виберіть ознаки, які властиві осені.

III група. - Оберіть картинки, де зображені природні явища, які відбуваються восени.

Тепер від кожної групи оберіть представника, який розкаже, як команда справилась із завданням. (Презентація групових робіт)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • За якою порою року йде осінь?

Скільки осінніх місяців? Назвіть їх.

  •  Який з цих місяців вінчає початок осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені, жовтень — середина, листопад  кінець цієї пори року.)

Самооцінювання

  • А тепер давайте оцінимо свою роботу на уроці.

  • Якщо вам все зрозуміло і урок сподобався, вибираєте жовтий листочок, , а якщо вам урок незрозумілий і нецікавий – зелений листочок. А тепер давайте прикрасимо вашими листочками дерево і подивимось, чи прийшла до нього осінь. Подивіться, яке красиве осіннє дерево у нас вийшло.

  • Я бачу, що ви все зрозуміли і дізналися багато цікавого.

VII.  Домашнє завдання

  •  Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до школи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостереження записуйте у зошит. Обов'язково зазначайте дату побаченого. За можливості, фотографуйте або замальовуйте побачене.

  • Вигадайте символи для осінніх місяців. Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці.

Марія Познанська
Осінь наша, осінь —
Золота година,
Неба ясна просинь,
Пісня журавлина,
Бабиного літа
Довгі, білі коси...
І дорослі й діти
Люблять тебе, осінь.
Та не тільки славна
За свою ти вроду —
Урожай іздавна
Ти несеш народу:
Щедра і дорідна,
Пахнеш ти медами,
Славиш край наш рідний
Зерном і плодами!


Яків Щоголів
Висне небо синє,
 
Синє, та не те;
 
Світе, та не гріє
 
Сонце золоте.
 
Оголилось поле
 
Од серпа й коси;
 
Ніде приліпитись
 
Крапельці роси.
 
Темная діброва
 
Стихла і мовчить;
 
Листя пожовтіле
 
З дерева летить.
 
Хоч би де замріла
 
Квіточка одна;
 
Тільки й червоніє,
 
Що горобина.
 
Здалека під небом,
 
В вирій летючи,
 
Голосно курличуть
 
Журавлів ключі.
 

Володимир Сосюра

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

синьоока осінь їде навмання.

В'яне все навколо, де пройдуть копита,

золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні й розкида кругом.

Скрізь якась покора в тишині розлита,

і берізка гола мерзне за вікном.

Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль -
Жде сестрицю білу в гості.

Коли вона загляне в сад, 
Наллється соком виноград,
 
І пізні яблука ранет
 
Солодкі стануть, наче мед.
 
Як помандрує по гаях
 
З чарівним пензлем у руках, -
 
Все розмалює на путі,
 
Берізки стануть золоті!
 
І ми її уклінно просим:
 
- Заходь у гості, щедра …
 

ПІДПИСАТИ – З ЯКОГО ДЕРЕВА ЛИСТОК?

__________________ _________________

_________________

______________ ______________

Закреслити неправильне речення:

Осінь дарує нам полуниці.


Осінь фарбує листя у зелені кольори.


Восени ніч стає довшою, а день – коротшим.


Восени дощів дуже мало.


Осінь приходить після зими.


Найшвидше починає опадати листя із старих дерев.


Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту.

ВИБРАТИ КАРТИНКТИ –

ЯКІ ЯВИЩА ВІДБУВАЮТЬСЯ ВОСЕНИ?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.