Як зберегти своє здоров ' я.

Опис документу:
Розробка уроку інтегрованого курсу " Я досліджую світ '' 19 тиждень ; Лайфаки . Ми -дослідники . Ми - винахідники. Він дає змогу вчителю навчити дітей спостерігати за об'єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спрстережень. Ознайомить з можливими способами розвитку в собі вміння дослідника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема 4: Як зберегти своє здоров ' я.

Обладнання: тексти Конституції України, Конвенції прав дитини, сигнальні картки, предметні малюнки, висловлювання про здоров’я, повітряна кулька, маркери, папір великого формату, плакати з написами "згоден", "не згоден".

І. Ранкова зустріч

1.Привітання

Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно весело сказати:
— Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось:
— Добрий, добрий, добрий день!

2. Обмін інформацією.

- Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришем. З виразу обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій можна показати так: (обличчя людини, яка має хороший настрій).

Мотивація .
Сьогодні в нас урок незвичайний, але я сподіваюсь, що він для вас буде цікавим. Ви на цьому уроці будете вчитись працювати колективно, у групах, парах. Використовуватимемо цікаві вправи. Тому познайомимося з правилами роботи у групах.

У кінці уроку кожний із вас оцінить свою роботу та роботу своїх товаришів, виставляючи від 0 до 3-х балів за кожним із критеріїв.

Критерії вивішуються на дошці та зачитуються. Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці:

1. Я активно працював (ла) у групі -...

2. Я вносив (ла) удалі про позиції, які були враховані групою...

3. Я допомагав (ла) іншим учасникам, заохочував (ла) їх до роботи...

4. Я узагальнював (ла) думки інших і просував (ла) роботу групи вперед...

3. Групове заняття

Вправа "Ау ".

За допомогою предметних малюнків об’єдную учнів у три робочі групи.

Давайте пригадаємо, які права дитини на здоров’я в сім’ї та суспільстві ви знаєте. Які основні документи захищають права дітей в Україні?

Вправа "Уявний мікрофон".

Держава дбає про ваше здоров’я. Якщо у вас спитати, що для вас найдорожче, ви відповісте:життя та здоров’я.

Від здоров’я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими.

А яких корисних звичок ви набули за прожиті вами роки? Обговорення у групах.

Вправа "Карусель". Відповіді по колу.

Учитель. А зараз ми з вами пограємо у гру "Корисно - шкідливо". ( Слайд 19 )

Учні картками сигналізують: зелена - корисно, червона - шкідливо.

  • Вітання під час зустрічі...

  • Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...

  • Допомагати слабшим, маленьким, хворим...

  • Виконувати ранкову гімнастику...

  • Смоктати палець...

  • Доглядати за власним одягом, взуттям...

  • Дотримуватись режиму дня...

  • Гризти нігті...

  • Колупатись у носі...

  • Говорити неправду...

  • Довго засиджуватись біля телевізора...

  • Курити, пити...

4. Щоденні новини.

Заповнення календарика погоди, календарика настрою.

ІІ. Завдання сьогоднішнього заняття.

  1. Бесіда.

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я дітей. Ви визначили, що це шкідливі звички. Тому девізом нашого уроку буде: "Не пити, не курити, а здоровими жити" (зачитують усі хором).

Метою сьогоднішнього уроку є привернення вашої уваги до збереження власного здоров’я як найвищої цінності життя; виховання тактовності, уміння вислухати інших; уміння дискутувати, відстоювати свою позицію. Кожна людина є унікальною, неповторною й незвичайною особистістю, життя неповторне, воно дається один раз і в цьому його цінність.

Основним правом людини є право на життя. Це одне з найважливіших, найвагоміших прав, яке сприяє здійсненню всіх інших прав і свобод. Це право, яке не може відбиратись чи поновлюватись.

Англійський філософ Томас Пен уважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнокуріння та наркоманія.

Куріння, пристрасть до спиртного шкодять здоров’ю. Якщо алкоголь для дорослих у малих дозах не шкідливий, то для дітей це отрута. Бувають випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного чи наркотиків, щоби потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв. Найдорожчий скарб у житті - це здоров’я. Не дарма в народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш. Діти, а що означає бути здоровим?

2.Вправа "Коло ідей"

Кожна група обговорює питання й по колу висловлює свої думки, ідеї. Напишіть, найбільше корисних звичок на долонях

Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим.

– Корисних звичок багато. Важливими звичками, які сприяють зміцненню здоров'я дівчат і хлопців, є пунктуальність, охайність, ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни.

– Вичищені звечора черевики, вчасний телефонний дзвінок, ранкова зарядка, виконане прохання батька чи матері – теж початок формування корисних звичок. Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися не дратуватися через прикрі дрібниці, радувати рідних і друзів, добре вчитися, зберігати здоров'я. Корисні звички саме тому так і називаються, бо приносять людині користь.

– Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді шкідливі звички просто не сформуються. Ті, хто досягли успіху в житті, цілеспрямовано культивували свої корисні навички.

Кожна група свою долоню прикріплює до плакату.

Фізкультхвилинка

Гарні звички, гарні мрії
У Тетянки гарні звички!
Є порядок на поличках,
Ліжко вміє прибирати,
Кицю любить шанувати,
Підмете підлогу в хаті,
Випре слинявчик братів,
Вчасно квіти напуває,
Зранку радо всіх вітає,
В школу завжди йде охоче — 
Стати вчителькою хоче!

-І вам, дорогі діти, сьогодні необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво, займатись фізкультурою, спортом. Уміти правильно організувати своє дозвілля, відмовитись від шкідливих звичок. Важливо зрозуміти, що серйозною проблемою учнів є шкідливі звички та їх негативний вплив на здоров’я.

– Які шкідливі звички ви знаєте? (Приклади шкідливих звичок: облизую пальці, гризу нігті, сьорбаю, коли їм, колупаюся в носі, кидаю сміття, сварюся, не реагую на зауваження, б'юсь, не допомагаю вдома, лінуюся прибирати, багато сиджу за комп'ютером, телевізором, пізно лягаю, не буваю на вулиці, не люблю митися і прати білизну, їм багато солодкого, не роблю гімнастику, пробував курити тощо.)

- Шкідливими звичками є неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин. Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров'я. Здавалося б, дрібниця – викинута порожня пляшка біля урни, вчасно не повернута другові книжка, маленька брехня батькам. Та непомітно такі вчинки стають звичками. На жаль, шкідливими. Адже неохайність, безвідповідальність, нечесність характеризують людину, на яку не можна покластися в житті. Ніхто не хоче мати безвідповідального, нечесного, неохайного друга.

Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку.

Таких, як ці… ( Слайд 20,21 )

(Учні отримали випереджальне завдання, надаємо їм слово.)

3.Вправа "Уявний мікрофон"

1-й учень. Куріння - шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.

2-й учень. У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння: слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.

3-й учень. У результаті систематичного куріння виникає подразнення слизової оболонки ротової порожнини, з`являються запалення дихальних шляхів, розлади пам`яті, погіршується зір. Курці частіше хворіють на рак легенів.

4-й учень. У людини, яка вживає спиртні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів - цілі частини мозкової тканини перестають існувати.

5-й учень. Алкоголь згубно впливає на здоров`я людини. Серед причин смертності алкоголізм на третьому місці.

6-й учень. Наркоманія - хворобливий потяг до вживання наркотиків. Інколи підліткам хочеться відчути себе дорослими. Цікавість, недостатність знань про шкідливість наркотиків, пустощі призводять до рабської залежності від наркотиків.

7-й учень. При цьому з`являються занепад сил, безсоння, утрата апетиту, схуднення. Шкіра стає жовтувато-сірою. Обличчя вкривається зморшками. Слабшають розумові здібності. Звужується коло інтересів, знижується працездатність, погіршується пам`ять, зникає почуття відповідальності. Наркоман починає обманювати, красти.

8-й учень. Наркоманія - важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров`ї, стає причиною інвалідності або смерті в молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20–25 років менший, ніж у нормальних людей.

Учитель. Чи можемо ми зробити висновок, що алкоголь, тютюн, наркотики – викрадачі людського життя? Чому?

 4. Вправа «Вартість «Шкідливої звички» .

- Діти, зараз ми об’єднаємось в групи і будемо працювати. У вас на стільчиках наклеєні смужки паперу різних кольорів (червоний, синій, фіолетовий). Об’єднайтеся в групи за кольором смужок на ваших стільчиках.

Завдання для груп( дослідження)

Одна пачка цигарок в середньому коштує 25 гривень. Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 1 пачку за середньою ціною.

І група – за тиждень

ІІ група – за місяць

ІІІ група – за рік

- Як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витрачати на цигарки?

5. Бліц-інтерв’ю.

- Чия відповідь найповніша? Чиї відповіді найаргументованіші?

Ми дійшли висновку, що найдорожчий скарб - це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – теплота затишно. Вигорить свічка - зникне життя.

За гроші можна купити будинок, та не купиш затишок.

За гроші можна купити ліжко, та не купиш сон.

За гроші можна купити взуття, та не купиш рухливість ніг.

За гроші можна купити ліки, та не купиш здоров’я.

Народна мудрість каже: "Бережи одяг, доки новий, а здоров’я - доки молодий".

А чому, доки молодий? (Міркування дітей).

Учні у групах обирають спікера, той відповідає.

Вам змалечку треба працювати над собою, формувати характер, волю, набувати корисних звичок, мати активну життєву позицію. Треба вести здоровий спосіб життя. Гаслом нашого уроку є ось цей вислів, давайте скажемо його разом: "Дружно "Ні" всім шкідливим звичкам на землі!".

Фізкультхвилинка

Бліц-опитування.

-Шановні учні, як ви гадаєте, чи треба вам набувати навичок упевненості, мати свою точку зору? Якщо так, то чому?

Китайський філософ Лао -цзи сказав "Той, хто може подолати іншого, - сильний, той, хто може подолати себе, - могутній".

Тому ви повинні вчасно сказати "Ні" й уміти відстояти свою позицію.

6. Рольова гра

Розігруються ситуації. Представники від груп виступають.

Ситуація 1. Уяви собі, що тобі вперше в житті запропонували закурити. Запропонуйте варіанти відмови.

Ситуація 2. Оля прийшла на день народження до Галі. Галя запропонувала їй випити пів-келиха шампанського. Запропонуйте варіанти відмови.

Ситуація 3. Катя та Ірина подруги. Катя пробувала вживати наркотики й неодноразово переконувала Ірину також спробувати. Але Ірина відмовилась, тому що знала про небезпечні наслідки вживання наркотиків. Запропонуйте варіанти відмови.

7.Вправа "Мозковий штурм"

- Назвіть типові ознаки наркомана, алкоголіка, курця. (Учитель фіксує на дошці.)

- Якщо ви зустрінете людину, яка має такі ознаки, вам приємно буде спілкува-тись?

8.Творча робота

1-й групі швидко намалювати обличчя людини, яка веде здоровий спосіб життя;

2-й групі обличчя людини зі шкідливими звичками;

3-й групі: обличчя людини, в якої би була половина обличчя здорової людини, а інша половина – людини зі шкідливими звичками.

Починайте! Хто швидше справиться? Вивішуємо плакати. Аналізуємо.

9. Гра "Небезпечна кулька" ( Слайд 22 )

Запрошую учнів утворити коло.

На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин (куріння, алкоголь, наркотики).

Підкидаю кульку. Захищайтесь. Що ви відчували, коли кулька наближалась до вас?

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

Вправа "Займи особисту позицію"

На протилежних стінах плакати:

"Згоден" - пробувати наркотики заборонено; алкогольні напої отруйні для організму; слід заборонити продаж тютюнових виробів.

"Не згоден" - пробувати наркотики дозволено всім; алкогольні напої слід уживати дорослим людям; продаж тютюнових виробів слід збільшити.

Учні вибирають власну позицію.

Прошу "проголосувати ногами", обґрунтувати позицію та виробити спільні аргументи на її захист.

Презентація випереджального домашнього завдання

Виконання частівок у групах.
Про життя своє шкільне
Ми вам заспіваємо.
Ми не куримо тютюн,
Наркотик не вживаємо.

З алкоголем ми не дружимо,
Любимо солоденьке:
Овочі та фрукти -
Дуже все смачненьке.

Щоб здоров’я берегти,
Ми усім бажаємо,
До здорового життя
Усіх закликаємо!

- Отже, звернемось до нашого епіграфу уроку. Інформацію про шкідливі звички ви отримали? А який зробили вибір? Чи підходить він до якогось нашого вислову? Зачитуємо вислів усі разом:

Здоровому способу життя - "Так!". Шкідливим звичкам - "Ні!". ( Слайд 23 )

- Тож зберемо всі потрібні "камінці мудрості" до купи та побудуємо міцну, світлу, чисту та здорову "тілесну оселю" для свого майбутнього життя.

Вправа "Колективна рефлексія"

Чи досягли ми очікуваних результатів?

Вислуховуються відповіді учнів.

Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці за поданими на початку уроку критеріями. Пропонується робота із самооцінки та взаємного оцінювання.

ІV. Інтерактивне домашнє завдання

- Своїми вчинками, поведінкою довести, що сьогоднішній урок пройшов недаремно.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.