Як зайці хату будували.

Опис документу:
Заняття для дітей дошкільного віку з логіко-математичного рзвитку. Дуже цікаве заняття метою якого є: Продовжувати вчити дітей лічити в межах 4, розрізняти цифри від 1 до 4. Закріплювати поняття "високий", "низький", "товстий", "тонкий". Вчити розрізняти і називати геометричні фігури: трикутник, квадрат, прямокутник, коло. Ознайомлювати дітей з первинним економічним поняттям "житло" та правом кожної людини на нього. Дати дітям елементарні уявлення про те, з чого можна побудувати житло. ...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Як зайці хату будували

Мета. Продовжувати вчити дітей лічити в межах 4, розрізняти цифри від 1 до 4. Закріплювати поняття "високий", "низький", "товстий", "тонкий". Вчити розрізняти і називати геометричні фігури: трикутник, квадрат, прямокутник, коло. Ознайомлювати дітей з первинним економічним поняттям "житло" та правом кожної людини на нього. Дати дітям елементарні уявлення про те, з чого можна побудувати житло. Вчити дітей висловлювати свою думку, аналізувати ситуацію, яка склалася. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати любов до природи і бережливе ставлення до неї.

Матеріал: фланелеграф, зображення різних за розміром дерев та 4 зайчиків; смужки для кожної дитини (широка коротка, широка довга, вузька довга); наклеєні і пронумеровані ялинки різні за висотою по 4 штуки на дитину; набори площинних геометричних фігур для кожного.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні ми вирушимо з вами до зимового лісу. Ліс — це місце, де багато чого? (Дерев, кущів, грибів, ягід...). Дерева в лісі які? (Високі і низькі; тонкі і товсті). (Вихователь виставляє різні за розміром дерева на фланелеграфі). А хто живе в лісі? (Звірі, комахи, птахи...). Як називають звірів, які живуть у лісі? (Дикі).

Вихователь. Сьогодні ми з вами в гостях у родини зайців. Ось послухайте

( розповідає, супроводжуючи показом на фланелеграфі):

— Край лісу оселилася родина зайців: тато Кося, мама Тося і двійко маленьких зайченят — Куцохвостик і Пустунець.

Запитання до дітей

  • Зі скількох зайців складалася ця родина?

  • Скільки було дорослих зайців? Назвіть їх.

  • Скільки дітей?

  • Як звали зайченят?

Вихователь

Жили, вони дружненько,

Хату мали хоч стареньку.

Але чисту і тепленьку.

Та от сильний вітрюган

Їхню хату зруйнував.

А вже холод і зима,

А в зайців житла нема.

Просять вас порадить, діти,

Що ж їм всім тепер робити?

(Варіанти відповідей дітей: відремонтувати стару хатинку; побудувати нову; попроситись до когось на зиму та ін.).

Вихователь. Добрі ваші поради, але хочеться зайцям мати свою хату, та в такому місці, щоб їх важко було знайти. Як ви думаєте, чому зайчики не хочуть, щоб їх знайшли? Кого вони бояться? А ще їм хочеться, щоб хата була міцна, гарна, тепла. Скажіть, яку хочуть мати зайці хату? (Теплу, світлу, затишну, велику, простору, гарну...). То з чого можна побудувати таку хату? (З каміння, дерева, цегли, заліза...).

Вихователь

Зажурилися зайці:

"Як галявину знайти

І на ній побудувати

Теплу і велику хату?"

- Діти, давайте допоможемо зайцям і викладемо їм дорогу до галявини. Будьте уважні, я буду говорити, яку брати смужку і як її класти.

- Спочатку йшла широка, але коротка доріжка, (Діти відшукують відповідну смужку і викладають. Далі за словами вихователя). Вгору від неї піднімалась довга вузесенька стежечка. А далі вліво вела довга широка дорога.

Вихователь. Діти, як ви гадаєте, якою стежкою зайцям буде зручніше йти? А якою стежкою вони йтимуть довше?

- Дійшли зайці до галявини і завмерли, так вона їм сподобалась. Як ви гадаєте, чому? (Тому, що багато дерев, де можна заховатись). Але в цей час щось зашаруділо, і зайці чимдуж кинулися ховатися за ялинки.

Дидактична гра "Заховай зайчика"

На "галявинках" у дітей наклеєні і пронумеровані 4 ялинки різні за висотою. Діти мають самостійно заховати зайців за відповідні за розміром ялинки.

Фізкультхвилинка.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: "Пострибай",

Січень просить: "Присідай".

Встали-сіли, встали-сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

"Час нам братися до справ".

Запитання до дітей

  • За ялинкою з яким номером ви заховали Куцохвостика і Пустунця?

  • А за яким сховалися Кося і Тося?

  • А чи всі ялинки однакові за висотою?

Вихователь. Діти, але це був не хижак, а дятел, який в цей час перевіряв "здоров'я" дерев. Зайченятка попросили в дятла поради: з чого ж краще будувати хатку?

Пустунець. Зараз зима, може, збудуємо її з льоду? Я бачив недалеко річку.

Вихователь. Діти, така хатинка буде якою? (Світлою, міцною, холодною...).

Куцохвостик. Може з дерева? У лісі дерев багато.

Вихователь. Якою ж буде хатинка з дерева? (Міцною, теплою, затишною). Але мудрий дятел сказав: "Хоч дерев у лісі багато, але вони дуже потрібні і тваринам, і комахам, і людям. Не слід рубати дерева, адже можна збудувати хатинку з каміння".

Вихователь. Довго думали зайці і вирішили, що будуватимуть хатку кам'яну. Дятел порадив, звідки треба принести каміння. Діти, давайте допоможемо зайцям це зробити, адже самі вони не впораються. (Вихователь пропонує дітям розглянути "каміння" — геометричні фігури, які лежать перед ними на столиках).

Запитання до дітей

  • На яку геометричну фігуру схожий найбільший камінь? (Квадрат).

  • Що з нього можна побудувати? (Стіни).

  • А на яку фігуру схожий дах? (Трикутник).

  • Чого ще не вистачає в будиночку? (Дверей).

  • З чого ми їх зробимо? (З прямокутника).

  • Який ще залишився в нас "камінець"? (Круглий).

  • Що з нього можна побудувати?(Вікно).

  • Для чого зайцям потрібно буде вікно в будиночку? (Щоб було світло і видно, чи не йде хижак, щоб можна було провітрювати, відкривши кватирку тощо).

Вихователь. Чудовий будинок ви допомогли побудували зайцям. Вони вам дуже вдячні і запрошують вас до себе на гостину.

В лісі зайчики гуляли,

Добрих друзів зустрічали.

Хто ці друзі, ви скажіть,

А ще краще, покажіть.

Діти по черзі рухаються, уявляючи себе певним звіром чи птахом. Решта відгадує, кого вони зображають.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
9
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!