і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ЯК РОЗПІЗНАТИ СЛІДИ ЗВІРІВ

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Як розпізнати сліди тварин

Дикі тварини ведуть потайний спосіб життя. Завдяки добре розвиненій чуттю, слуху та зору звірі й птахи помічають людини раніше, ніж він їх, і якщо вони відразу не тікають або не відлітають, то затаюються, і поведінка їх стає нетиповим. Розгадати таємниці життя звірів спостерігачеві допомагають сліди їх життєдіяльності. Під цим мають на увазі не тільки відбитки кінцівок, але і всі зміни, які тварини вносять в навколишню природу.

Щоб правильно використовувати виявлені сліди, треба знати, кому вони належать, як давно вони залишені тваринам, куди тварина направлялося, а також способи його пересування. Як же навчитися розпізнавати сліди тварин? Для визначення свіжості сліду необхідно пов’язувати воєдино біологію тварини, стан погоди в даний момент і кілька годин тому та інші відомості. Наприклад, вранці виявлено слід лося, не припорошений снігом, випадало напередодні з другої половини дня до вечора. Свіжість сліду не викликає сумніву- він нічний.

Свіжість сліду можна визначати і на дотик. На морозі в сухому снігу свіжий слід не відрізняється за пухкості від поверхні навколишнього снігу. Через деякий час стінки сліду тверднуть, і тим сильніше, чим нижче температура,- слід «черствіє». Будь-який інший слід, залишений великим звіром, з часом стає більш жорстким, і чим більше часу проходить з моменту утворення сліду, тим він стає жорсткішим. Сліди дрібних звірів, залишені на поверхні глибокого снігу, не твердіють. Важливо з’ясувати, чи був звір тут з вечора або пройшов годину тому. Якщо слід старий, більше доби, то шукати залишив його звіра марно, він уже далеко, поза межами досяжності. Якщо ж залишений слід свіжий, то звір може знаходитися десь поблизу. Щоб визначити напрямок руху тварини, треба знати особливості постановки кінцівок різних звірів. Придивившись до одиночного сліду великої тварини, залишеного в пухкому глибокому снігу, можна помітити відмінність між стінками сліду по ходу тварини.

З одного боку вони більш пологі, з іншого покруче. Ці відмінності виникають тому, що звірі опускають кінцівки (ногу, лапу) полого, а виймають їх зі снігу майже вертикально вгору. Ці відмінності отримали назви: поволока- задня стінка і виволік- передня стінка сліду. Коли тварина виймає ногу, воно надавлює на передню стінку, ущільнюючи її, задня стінка при цьому не деформується. Іноді, щоб точно визначити напрям руху звіра, необхідно його поквапити, спостерігаючи за почерком слідової доріжки.

Звірі з подовженим тілом і короткими кінцівками найчастіше пересуваються помірним галопом. Вони одночасно відштовхуються задніми кінцівками і потрапляють точно у відбитки передніх кінцівок. Іноді при повільному галопі одну або обидві задні лапи звірятко не доносить до відбитків передніх, і тоді з’являються групи слідів по три і чотири відбитка, звані трехчеткі і четирехчеткі. Рідше дліннотелие і коротконогі звірки переходять на кар’єр, і тоді в стрибку вони ставлять задні лапи попереду передніх, і тому відбитки задніх лап стоять попереду передніх (зайці, білки).

Для визначення свіжості сліду потрібно тонкої гілочкою розділити слід. Якщо слід легко ділиться, то він свіжий, якщо не ділиться- старий, йому більше доби.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дикі тварини ведуть потайний спосіб життя. Завдяки добре розвиненій чуттю, слуху та зору звірі й птахи помічають людини раніше, ніж він їх, і якщо вони відразу не тікають або не відлітають, то затаюються, і поведінка їх стає нетиповим. Розгадати таємниці життя звірів спостерігачеві допомагають сліди їх життєдіяльності. Під цим мають на увазі не тільки відбитки кінцівок, але і всі зміни, які тварини вносять в навколишню природу.
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    621
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    EI202588
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь