і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

“Як ми знаємо Кобзаря?”

  • 10.08.2018
  • Українська література
  • 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 166
  • 0
  • 2
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

“Як ми знаємо Кобзаря?”

Літературна гра до річниці Т.Г.Шевченка

Вед. Прийшла весна, а разом з нею велике свято для України і українців. 9 березня – день народження Т.Г.Шевченка. Не можна уяваити Україну без великого Кобзаря, як не можна уявити землю без хліба, небо- без сонця. Шевченко став символом незнищеності українського народу, який не могли поставити на коліна ні золотоординці, ні бундючна польська шляхта, ні австрійський та російський царат, ні німецько – фашистські загарбники. Шевченкове слово завжди будило, кликало, підносило. Сьогодні, напередодні ювілею, не завадить знову “незлим, тихим словом” Тараса Григоровича. Здавалося б, ми повинні вже знати про нього все – так чисато ми звертаємося до його постаті і творчості . Ось ми й перевірими, наскільки це вірно.

І тур. “Вікторина”

  1. Як називалася перша збірка Т.Шевченка? (“Кобзар”)

  2. Який видатний російський поет народився того самого року, що й Т.Шевченко? (М.Лермонтов, 1814)

  3. Назвіть поему Т.Шевченка, присвячену декабристам. (“Неофіти”)

  4. З яким видатним російським актором, у минулому кріпаком, дружив Т.Шевченко? (М.Щепкін)

  5. У якій поемі і про яке місто Т.Шевченко говорив: “Там ніч, як день. Дивлюся: Палати, палати, Понад тихою рікою, А берег ушитий Увесь каменем. Дивуюсь, Мов несамовитий!” (у поемі “Сон”, про Петербург)

  6. В якому творі Т.Шевченка героїнею є квітка і яка? (Лілея у баладі “Лілея”)

  7. Який художник намалював ілюстрацію до поеми “Кавказ”, взявши епіграфом до неї слова: “Споконвіку Прометея там орел карає?” (І.Рєпін)

  8. Які твори О.Пушкіна та Т.Шевченка мають однакову назву? (“Кавказ”)

  9. У якій галузі мистецтва, крім літератури, прославився Т.Шевченко? (У живописі)

Ц і к а в і ф а к т и з ж и т т я Ш е в ч е н к а.

Чом ти діла не робиш?

Пишучи поему “Катерина”, Т.Г.Шевченко питав у І.Сошенка:

  • А послухай, Соха, чи воно так до аду буде?

  • Та одчепись ти зі своїми віршами! – гримає на нього Сошенко. – Чом ти діла не робиш?

Під “ділом” Шевченків приятель – художник розумів живопис, малярство. Згодом, коли до Шевченка прийшла слава великого поета, Сошенко виправдовувався:

  • А хто ж його знав, що з нього зробиться такий великий поет? А все – таки я стою на своєму: якби він покинув писати вірші, то був би ще більшим живописцем, ніж поетом.

ІІ тур. “З якого твору рядки?”

  1. “… Аж три пари на радощах

Кумів назбирали,

Та ввечері й охрестили,

І Марком назвали…” (Наймичка)

  1. “… Сирота – собака має свою долю,

Має добре слово в світі сирота:

Його б”ють і лають, закують в неволю

Та ніхто матір на сміх не лиже…” (Катерина)

  1. “…Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров”ю

Волю окропіте…” (Заповіт)

  1. “… Ой, сину мій, сину,

Моя ти дитино!

Чи є кращий на всім світі,

На всій Україні!” (

  1. “… Аж три пари на радощах

Кумів назбирали,

Та ввечері й охрестили;

І Марком назвали…” (“Наймичка”)

  1. “… Сирота – собака має свою долю,

Має добре слово в світі сирота:

Його б”ють і лають, закують в неволю

Та ніхто матір на сміх не лиже” (“Катерина”)

  1. Взявшись в боки, навприсідки

Парубки з дідами.

Отак, діти! Добре, діти!

Будете панами. (“Гайдамаки”)

  1. Посадили над козаком

Явір та ялину,

А в головах у дівчини

Червону калину (“Причинна”)

  1. Дрімає в гаремі – в раю Візантія,

І Скутар дрімає; Босфор клекотить,

Неначе скажений, то стогне, то виє:

Йому Візантію хочеться збудить. (“Гамалія”)

  1. Встане правда! Встане воля!

І тобі одному

Помоляться всі язики

Вовіки і віки (“Кавказ”)

  1. Полюбила молодого,

В садочок ходила,

Поки себе, свою долю

Там занапастила (“Катерина”)

  1. В степу, безлюдному степу,

В далекій неволі,

Ти сіяла, пишалася,

Як квіточка в полі (“Муза”)

Ц і к а в і ф а к т и з ж и т т я Ш е в ч е н к а.

ІІІ тур. “Пропущене слово”

Треба підказати пропущене слово з поезій Кобзаря. За вірно вгадану назву твору – додатковий бал.

  1. Нехай думка, як той (ворон)

Літає та кряче (“Думи мої”)

  1. Під ним (коник) вороненький

Насилу ступає (“Причинна”)

  1. Носили – носила,

Кіп із (вісім) зробила (“Наймичка”)

  1. Неначе човен в (синім) морі

То виринав, то потопав (“Думка”)

  1. (Пішов) степом сіромаха

Сльози утирає (“Гайдамаки”)

  1. Візьме (відра) опівночі,

Піде за водою (“Катерина”)

  1. А ти, моя Україно,

Безталанна (вдово) (“Сон”)

  1. З шкурою знімають, бо (нічим) обуть

Княжат недорослих (“Сон”)

Ц і к а в і ф а к т и з ж и т т я Ш е в ч е н к а.

ІV тур. “Р е б у с и”

Командам треба розгадати “зашифровані” у ребусах прислів”я про Т.Г.Шевченка.

Бібліографічний огляд за виставкою “Шляхами великого Кобзаря”

Підведення підсумків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Літературна гра до річниці Т.Г.Шевченка
  • 10.08.2018
  • Українська література
  • 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 166
  • 0
  • 2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти