! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Як люди дбають про свій рідний край

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

 

Тема. Як люди дбають про свій рідний край.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів із розділу «Рідний край»; узагальнити уявлення про рідний край, його природу та працю людей; формувати вміння узагальнювати; розвивати вміння застосовувати здобуті знання, складати розповідь, робити висновки, висловлювати судження, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, доводити твердження; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ; виховувати любов рідного краю та бережливе ставлення до його природи.

Обладнання: сигнальні картки, малюнки із зображенням культурних, дикорослих, лікарських та рідкісних рослин, диких, свійських та рідкісних тварин рідного краю.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

I. Організація класу.

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімайте,

На уроці не дрімайте.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо

II. Фенологічні дослідження.

- Який сьогодні день?

- Які число і місяць?

- Який стан неба? Холодно чи тепло надворі?

- Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?

- Як змінилась погода за цей тиждень?

- Запишіть у таблиці календаря спостережень відповідні умовні знаки. (Слайд 1)

III. Повідомлення теми і завдань уроку.  Мотивація навчальної діяльності.

 На попередніх уроках природознавства ми здійснювали мандрівку рідним краєм.

-  Давайте пригадаємо, яку країну ми називаємо    Батьківщиною?

- А як ви розумієте слово Батьківщина? Які близькі за значенням слова можна підібрати до цього слова?

- Сьогодні на уроці дізнаємося, чи добре ви зрозуміли і запам'ятали те, що вивчали про свій рідний край. Чому  про красу  рідного краю необхідно дбати всім. (Слайд 2)

Отже, тема нашого уроку ,, Чи знаю я свій рідний край,, ( Слайд 3)

IV. Повторення фактів, явищ, процесів.

1. Фронтальна бесіда з метою узагальнення знань про рідний край.

- Як називається місто у якому ми живемо? (Слайд 4,5)

- Звідки походить назва нашого рідного міста ?

- Чи багато вулиць у нашому місті? Як називається головна  вулиця? (Слайд 6,7)

- Чим славиться наше місто ? Які славетні українці жили або живуть у нашому місті? (Слайд 8,9)

- Яка місцевість у нашому краї є найкрасивішою?

- Яке місце є історичною пам’яткою? (Слайд 10 )

- Як люди дбають про красу нашого міста ? (Слайд 11)

2. Вправи з метою узагальнення знань про водойми рідного краю.

Вправа «Що правильно, а що — ні?».

- Я читатиму речення. Ви уважно слухаєте і, якщо твердження правильне, показуєте зелену сигнальну картку, якщо ні — червону. (Кожне неправильне твердження діти  коментують і виправляють.)

- У нашому краї протікає велика річка.(Слайд 12) Течія у річці нашого краю швидка.

- Річка у нашому краї гірська.

- У нашому краї є море.

- У нашому краї є озеро. (Слайд 13, 14)

Вправа «Доповніть речення».

  • Річка у нашому краї називається ... (...).

  • Водойми у нашому краї використовують для ... (відпочинку, водопостачання, розведення риби і водоплавних птахів, для виработки електроенергії).

  • Як називається найбільша гідроелектростанція, яка побудована на річці Дніпро у нашому місті? (Слайд 15)

  • Щоб відпочинок біля водойми був безпечним, ... (потрібно правильно поводитися біля води).

  • Щоб вода у водоймі була чистою, ... (не можна викидати у воду сміття, випускати забруднену воду з фабрик і заводів, мити машини). (Слайд 16)

3. Вправи з метою узагальнення знань про дикорослі та культурні рослини рідного краю.

Вправа «Впізнай рослину рідного краю». (Слайд 17)

Учитель демонструє ілюстрації із зображенням рослин рідного краю. Учні мають назвати рослину і розповісти про неї за таким планом (план написаний на дошці):

Культурна чи дикоросла рослина.

Де росте.

  • Розгляньте малюнки, назвіть рослини. (Учитель демонструє зображення 2-3 лікарських рослин та однієї, яка не має лікарських властивостей).(Слайд 18)

  • Яка рослина зайва? Чому ви так вважаєте? 

  • Розгляньте наступні малюнки, назвіть рослини. (Учитель демонструє зображення 2-3 рослин занесених до Червоної книги України та однієї, яка не перебуває під охороною). (Слайд 19)

  • Яка рослина зайва? Поясніть, чому ви так вважаєте.

4. Вправи з метою узагальнення знань про диких і свійських тварин рідного краю.

Вправа «Впізнай тварину рідного краю»(Слайд 20, 21, 22)

Учитель демонструє ілюстрації із зображенням тварин рідного краю. Учні мають назвати тварину і розповісти про неї за таким планом (план на екрані):

  • Дика чи свійська тварина?

  • Де живе?

  • Вправа «Яка тварина зайва?». ( Слайд 23)

  • Розгляньте малюнки і назвіть зображених тварин. (Учитель демонструє зображення 2-3 тварин лісу та однієї, луків).

  • Яка тварина зайва? Поясніть, чому ви так вважаєте.(Слайд 24)

  • Розгляньте наступні малюнки і назвіть зображених тварин. (Учитель демонструє зображення 2-3 тварин, занесених до Червоної книги України та однієї, яка не перебуває під охороною)

  • Яка тварина зайва? Поясніть, чому ви так вважаєте.(Слайд 25)

  • Вправа «Що правильно, а що — ні?».

- Я читатиму речення. Ви уважно слухаєте і, якщо твердження правильне оплодуєте (Кожне неправильне твердження діти коментують і виправляють.)

  • Потрібно виготовляти і розвішувати шпаківні;

  • підгодовувати птахів узимку не можна;

  • треба оберігати гнізда птахів, мурашники й житла інших тварин;

  • можна ловити метеликів та інших комах;

  • треба ловити й приносити додому пташенят і малят звірів;

  • своєю поведінкою не можна турбувати диких тварин;

  • потрібно бережливо ставитись до рослин;

  • можна топтати і зривати рослини у лісі, ламати гілки дерев і кущів,

  • не можна забруднювати ліси і луки;

  • заборонено нищити рослин і тварин, занесених до Червоної книги України;

  • потрібно допомагати дорослим садити дерева і кущі.

V. Узагальнення і систематизація уявлень, понять.

1.Підбиваємо підсумки.

- Чим славне наше місто?

- Пригадайте і розкажіть про пам’ятні місця свого рідного краю. (Слайд26)

- Чим славиться твій рідний край. (Слайд 27-28)

2.Робота з підручником.

  • Пригадайте: що вирощують та яких тварин розводять люди ?

Робота в парах.

  • Роздивіться фото на сторінці підручника. Та оберіть: що вирощено в селі, а що вироблено в місті?

  • Складіть речення. Що дає місто селу, а село – місту?

  • Роздивіться ілюстрації підручника.. Що ви на них бачите? Чи є такі місця у нашому місті?

3. Завдання для друга природи рідного краю.

- Складіть розповідь про те, як ви допомагаєте дорослим дбати про чистоту і  красу своєї вулиці (Слайд 29).

4. Представлення відеопроектів друга природи «Моє улюблене чисте і гарне місто»

IV. Підсумок уроку.

- Ми завершили вивчати свій рідний край. Ви дізналися багато нового про свій рідний край, про його природу.

- Пригадайте і розкажіть, що вам запам'яталося і сподобалося.

- Що вас вразило і здивувало?

- Які знання будуть вам потрібні у житті?

- Чим новим ви поповнили свої знання про свій рідний край.

- У книзі успіху поставте позначки біля запитань.

- Прочитайте вголос вірш П.Воронько про те, як треба берегти природу та піклуватися про неї.(Слайд 30)

Ми посадим липи та клени —

буде наше місто зелене.

Ми посадим в полі тополі —

хай вони зростають поволі.

Ми обсадим школу бузками та

обів'єм площі квітками,

Хай ростуть дерева і квіти.

Ми щасливі, радісні діти.

Дерева зростатимуть з нами,

задзвенять над містом гілками,

Хай шумить за містом ліщина,

хай цвіте-розцвіта Батьківщина!

(П. Воронько)

- На цьому мандрівка Україною не завершується. На наступних уроках ми будемо продовжувати збагачувати свої знання про свою країну. Відеопісня про Україну. (Слайд 31)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись