Опублікував/ла:
Язнаю,якспілкуватисьвІнтернеті
#НЕ_ВЕДУСЬ
5-6клас
Наталія ТерещукАнастасіяДьяковаПолінаКликоваДар’яЧекалова
Урок пройшов експертизу відНаталія Подоляк, сімейний тадитячийпсихотерапевт
Довідниквчителя–інформація,зякоївартоознайомитисьдопроведеннязаняття.
Опис ходу проведення– опис послідовності дійупроведенніуроку.
ДОВІДНИКВЧИТЕЛЯ
Актуальність теми полягає в тому, що сучасні діти більшу частину вільного часу проводять вінтернеті, де завдяки вільному доступу ознайомлюються з інформацією, яка може бути дляних шкідливою, також спілкуються не лише з друзями з реального життя, а і заводять новізнайомства з людьми, які можуть бути небезпечними.На сьогоднішній день відомо, щокожнатретядитинавУкраїніготовазустрітисязонлайн-знайомими,двоєізтрьохдітейбачили контент, який їх дуже налякав або засмутив. Найчастіше ці діти готові звернутись добатьків за допомогою.В свою чергу, 85% батьків не знають що робити, якщо їхня дитинапостраждалавІнтернеті.
Більша половина населення світу має доступ до Інтернету – це більше 4 млрд користувачів.Кожногодняцяцифразбільшуєтьсящена1млн.
71%українцівкористуютьсяІнтернетом.
Длясучасногосуспільстваінтернетєневід’ємноючастиноюжиття,адіти,якінародилися після його появи, вже не уявляютьсвоєжиттябезвсесвітньоїмережі.
НайпопулярнішимисоціальнимимережамисереддітейвУкраїнієYouTube,Instagram,TikTokтаSnapchatатакожмесенджериViberтаTelegram.Більшістьізнихємалопоширеними серед батьків, отож, вони частонездогадуютьсяпроосновніризики,якітамє.
Майжеувсіхзцихмережтамесенджерівможназареєструватись,тількиякщодитинівжевиповнилось13років,адоступдоTelegramдозволенийз16років.Віншомувипадкумережаможебезпопередженнявидалитипрофількористувача,щонедосягвідповідноговіку.Протедужечастодітямвдається«обійти»цеобмеженняізареєструватисьнабагатораніше.Матеріали,щопублікуютьсявсоціальнихмережах,непризначенідлямолодшихдітей,іможутьглибоковразитипсихікудитини.
Окрімспілкуваннявсоціальнихмережах,поширенимисереддітей,єонлайн-ігри.Дівчата віком 12-15 років витрачають на цеблизько9годиннатиждень,ахлопці–майже17годин.Українськіопитуванняпоказують,щокожнап’ятадитинапідключається до Інтернету саме для того,абипогративігри,вбільшостіякихєонлайн-чати,деможнаспілкуватисьзіншимигравцямиякувіртуальномусвіті,такічерезприватніповідомленняукабінетах.Внихлегкоприховатисвоюреальнуособузавигаданимім’ямтачужимифото,щопідвищуєризикизнайомствазізлочинцями.
Зрозвиткомінтернетурозвиваютьсятакожризики,міняютьсявідносиниміжлюдьми.Однимізтакихновихризиківєсекстинг.
Секстинг–цеобмінсексуальнимиповідомленнями,фоточивідеоізвикористаннямзасобівзв’язку.Тобтонадсиланняумесенджерахчисоціальнихмережах,чатахонлайнігортощо.
Дуже часто діти стають жертвами секстингу,томущоневбачаютьвцьомуреальноїзагрози, а думають лише, що це цікавий табезпечнийспосібпізнатисвоюсексуальність, отримати схвальні коментаріта«лайки».Дляпідлітківцеможебутиспособомвиразитисвоюдовірутасимпатіюдотого,комувонинадсилаютьсвоїповідомлення,протеінодітакідіїможутьбутирезультатомпримусуабошантажу (іноді навіть від реальних хлопцячидівчини).
З моменту, коли підлітки поширюють абонадсилають в приватні повідомлення такіфото, вони втрачають над ним контроль,аджевидалитизображенняможебутитехнічноскладно,аіншікористувачіможуть зберігати їх та використовувати навласнийрозсуд.
Внаслідокцьогодітиможутьзазнаватипсихологічнихтравмчерезвідчуттяпровини, цькування з боку однолітків тавідзасудженнязбокугромади.
СтатистикищодосекстингувУкраїнінемає, але на діючу гарячу лінію у 2018році потрапило понад 2 800 звернень, щостосувалисьсекстингу.
Схожими загрозами для дитини також єсексторшентакібергрумінг.
Сексторшен-ценалагодженнядовірливихстосунків із дитиною в Інтернеті за яким слідуєвимагання інтимних фото чи відео. Після цьогодитинапочинаєотримуватипогрози,щоціматеріалибудьпоширені,якщодитинанезробитьпевнудію,якоюможебутинадсилання грошей або більш відвертих фоточивідео.
Кібергрумінг–процесналагодженнядовірливихстосуківіздитиноюзметоюскоєння сексуального насильства над нею вІнтернетічиреальномужиті.
Світова статистика показує, що 14% підлітківробилиоголені фото себе, а половина відцієїцифри,надсилалитакіфотоіншим.Загалом,кожнатретядитиназазнаваласекстингуурізнихпроявах.
Найбільшвразливимипідчаскористуванняінтернетомєтакіправадітей:
-наповагудоприватноготасімейногожиття,щопорушуєтьсявиставленнямособистоїінформації,взломомакаунтів,розголошеннямперсональнихданих.
Нажаль,навітьбатькисамічастопорушуютьціправа,публікуючитакуінформаціюусоціальнихмережахпросвоїхдітей.
-назахиствідвсіхформжорстокогоповодження,втомучислівідобраз,гнівливихкоментарівтаіншихформнасильства.
У країнах з розвинутим законодавством у цій сфері вже є випадки і судових рішень, якимивизнанофактзгвалтуваннячерезІнтернет.Наприклад,ще2017рокууШвеціїзасудиличоловіка за зґвалтування 27 дітей. Він змушував їх виконувати сексуальні дії через веб-камеру(записуючивідеоабоупрямомуефірі).
ДослідженняЛінчепінзькогоуніверситетуШвеціїпоказує,щодіти,якіпостраждаливідсексуального насильства, зазнають ще більшої шкоди, якщо знають, що зловживання булозафіксовано на фото чи відео. Травма ще сильніша, якщо їм відомо про розповсюдженнязображення в Інтернеті. Все подальше життя дитини проходить у страху що її впізнають.Коженновийпереглядтакихматеріалів-новезгвалтуваннядитини.
Приватноюінформацією,якоюможутьділитисякористувачівмережіінтернетє:
!Номертелефону;
!Адресапроживання;
!Номершколитаадресагуртків,яківідвідуєдитина;
!Логінтапарольсторінки;
!Інформаціяпробанківськірахунки;
!Інтимнізображення,тощо.
В більшості соціальних мереж автоматичненалаштуванняпередбачаєвідкритістьпублікацій для інших користувачів і не тількицієїмережі,айпередбачаєвидачупублікацій за запитами у пошуковихсистемах.
Всі,хтоможутьбачитивиставленіфото,такожможутьїхзавантажитиабозробитискріншоттапоширюватиціфотовжебеззгодитого,хтойогоопублікував.
Дужечастонавітьнавчальнізакладитапрацівники освіти порушують права дитини -втихвипадках,колиувідкритомудоступі
публікуютьфотографіїсвоїхучнів,аінодінавіть таку особисту інформацію як ім’я тапрізвищетаадресу.
Часто окрім самого зображення фотографіяміститьрізнімета-дані,такіяклокаціятаінші ідентифікуючі дані, що підвищує ризикбутизнайденимтастатижертвоюнасильствауреальномужитті.
Заумовамибільшостісоціальнихмереж,опублікуванняфотоозначаєнаданнядозволумережійоговикористовуватитапередавати це право третім особам, в томучислідлякомерційноговикористання.
Тобто те, що поширюється в Інтернеті – там і залишається. Це неможливо видалити, змінити,тощо. Тому будь-яке поширення власної інформації, навіть у приватні повідомлення, не єзахищеним.
Пам’ятайте - дитина не винна у тому, що стала жертвою, в будь-якому випадку завжди винензлочинець! Тому не варто влаштовувати допит, а потрібно підтримати дитину, якій і без тогодужестрашноісоромно.
Важливіпитання,якіпотрібночемноозвучити:
?Чому ти зробив/зробила ці фото? (Нам треба з’ясувати, чи дитина добровільно це зробила,щобкомусьподобатись,чихтосьїїпримусившляхомшантажу).
?Чому,колитакомутинадіслав/надіслалаціфото?(Требаз’ясувати,чидитинасаманадіслала ці фото, чи, можливо, вони були просто на телефоні, а хтось узяв телефон і надіславїхіншійлюдині).
?Хто, чому та коли почав поширювати ці матеріали? (З’ясувати, чи це помста одного підліткаіншому,чиелементшантажу).
?Девжебачилифото?(Цедопоможемаксимальношвидковидалитифото).
?Хто бачив фото і чи залучений дорослий? (Треба з’ясувати, чи не вимагав хтось із дорослихнадіслатитакіфото.Якщотак,тодіцеситуація,зякоюшколанеповиннадаватираду
Дитина має зробити на свій пристрій скріншот сторінок, де ви побачили ці матеріали. Цеможебутисоцмережа,Viber-групакласу,сайт.Скріншотмаєробитидитина,щосталажертвою секстингу. Вчитель або інший дорослий не може робити скріншот, адже залежно відфотоцеможевважатисянавітьдитячоюпорнографією.Намагайтесянедивитисянаціматеріали, аби не травмувати дитину. Отже, скріншот має зробити власник фото. Це важливодля подальших звернень у поліцію. Якщо не вдасться самотужки впоратися з видаленнямматеріалів,потрібнобудезвертатисявполіціюінадатидоказитого,щосекстингвідбувся.
Вчителям у таких випадках треба пам’ятати, що дитина перебуває під страшним тиском івідчуваєвеличезнийсором.Жертвусекстингуобов’язковопотрібнопідтриматипсихологічно.
Звернутися в службу підтримки того сайту чи соцмережі, де були викладені фото. У листі дослужби підтримки попросити видалити ці матеріали як дитячу порнографію — тоді службареагує найефективніше. Якщо фото з’явилися у Viber-групі класу, то видаляємо фото там іпросимовсіхучасниківгрупитакожвидалитиїхзусіхпристроївіхмаросховищ.Маєтепояснитидітям,щоцестаттяпродитячупорнографію,яказагрожуєув’язненнямдо12років
STOP Не надавати ситуації зайвого розголосу в школі — не робіть із цього скандал, публічнеобговорення,ботакВилишебільшезашкодитедитині.
STOP
Обмежити користування дитини соцмережами на певний час, адже онлайн-булінг можетриватиідалі,томупотрібновідгородитидитинувідцього.
Якщо школі спільно з батьками не вдалося вирішити ситуацію, слід звернутися до поліції,кіберполіції чи до ювенальної превенції. Британські колеги розповідають, що намагаються непритягувати дітей до відповідальності за секстинг, адже зазвичай вони не розуміють, щопорушилизакон.ТомууВеликійБританіїобмежуютьсявиховноюбесідою.Радимовраховуватицейдосвід.
Якщоуситуаціївимаганнячишантажуваннязадіянідорослі,требанегайнозвертатисьуполіцію.цезлочин,іВимаєте про ньогоповідомити
Мета:сформувативучнівнавичкибезпечногоспілкуваннятабезпечноїповедінкивінтернеті.
Сформувати уявлення, що друг в мережізалишаєтьсянезнайомцем;
Ознайомитидітейзособамитаустановами,доякихможназвернутисязадопомогою.
ДоурокуроздрукуйтетарозріжтематеріалиізДодатку1таДодатку2укількості,щовідповідаєкількостіучнівукласі.
Дляпроведеннявправ«Тестбілборду»та
«Щит захисту дитини» знадобиться дошкаабостіна,крейдатакольоровістікери.
Допочаткуурокунамалюйтеназворотнійсторонідошкищитдляостанньоївправи.
Намалюйтещитнааркушіфліпчарту.Повісьтейогодостінипідчасвправи.
Час(хв) | Що | Длячого(результатдлядітей) | Матеріали |
3 | Вступ,вітальнеслово | активізаціяувагитаконцентраціянатеміуроку. | |
5 | Обговорення“Моє життя вінтернеті” | актуалізаціядосвідудітейувикористанніінтернету. | |
10 | Вправа“Моїонлайндрузі” | дітизнають,що«друзі-онлайн»-цевсещенезнайомцітачомуневартодовірятитим,когонезнаєшу реальному життіта що таке приватнаінформаціяічомунеюневартоділитися. | Аркуші |
10 | Вправа«Тестбілборду» | дітидізнаютьсяпроте,щоспілкуючисьвінтернетіминеможемобутивпевнені,кимєнашспіврозмовникінашаінформаціяперестаєбутиприватною,колиминадсилаємоїїкомусьнавітьвприватніповідомлення.Задопомогоютесту«Білборд»дітивчатьсярозуміти,якуінформаціюбезпечнопоширювати,аяку-ні. | Стікеритрьохкольорів |
10 | Вправа «Щитзахистудитини» | дітидізнаються,кудиідокогоможназвернутись,якщовонипотрапиливризиковануситуаціюонлайніхтоможеїхзахистити. | Роздатковіщитидлядітей:Додаток1 Додаток2 |
7 | Підбиттяпідсумків тазавершеннязаняття | дітипідсумовуютьте,щовивчилипідчасуроку. | |
ВСТУП,ВІТАЛЬНЕСЛОВО
активізаціяувагитаконцентраціянатеміуроку
Часпроведення:3хвилини
Слайд:
№1
актуалізаціядосвідудітейувикористанніінтернету
Часпроведення:5хвилини
Задавайтепитанняпоступово.
№2
Надавайтедітямможливістьвідповідатинапитання.
Не коментуйте їхні відповіді та не намагайтесьодразувплинутинаїхнєставленнядоспілкуваннявінтернеті.
Вам важливо почути відповіді на початку, абирозуміти,якзмінилосьуявленнядітейпроповедінкувмережінакінецьуроку.
Проведітьобговоренняздітьмизатакимипитаннями:
?ХтозВасвикористовуєінтернет?(всіабобільшістьучнівпіднімутьруки);
?ДлячогоВивикористовуєтеінтернет?(можливівідповіді:длянавчання,дивлюсявідео,граювігри,спілкуюсьздрузями,тощо).
?
?ЯксамеВиспілкуєтесьчерезінтернет?
?Чизареєстрованівивсоціальнихмережах?Яких?
?Чиспілкуєтесьвизадопомогоюмесенджерів?Яких?
?Чи знаєте ви, що користування соціальними мережами офіційно дозволено з 13 років, адеякими месенджерами, такими як Telegram, з 16 років? (повідомте, що якщо дитина недосягла потрібного віку, адміністраціясоціальних мереж та месенджерів може видалитиакаунтцієїдитини);
?Чи граєте ви в онлайн ігри? Чи в цих іграх є можливість спілкуватись з іншими гравцями задопомогоючату?
?Зкимвиспілкуєтесьвмережі?(допоможітьдітямозвучитивідповідіпроте,чицетількиїхнібатькитаоднокласники,чиспілкуютьсявонизкимось,когоніколинебачиливжитті);
?Чи знаєте ви, що можете обмежувати коло тих, з ким спілкуєтесь в інтернеті? (розповістипроналаштуванняприватностівсоціальнихмережах,деможнаобиратиколотих,комудозволенонадсилатиприватніповідомлення).
Результат:діти знають, що «друзі-онлайн» - цевсе щенезнайомці,чому невартодовіряти тим,когонезнаєшуреальномужиттіщотакеприватна інформація і чому нею неварто ділитися.
Часпроведення:10хвилини
аркуші.
№3-8
Данавправамаєдекількаваріантівпроведення.
Спираючись на відповіді учнів про те, чи спілкується більшість з них з друзями з реальногожиття,читакожзтими,зкимпознайомилисьбезпосередньовмережі,оберітьодинзнаступнихваріантіввправи:якщобільшістьучніввідповіли,щомаютьінтернет-друзів,якихне знають в реальному житті, варто провести варіант вправи №1, якщо відповіддю було те,що вони спілкуються онлайн лише з друзями з реального життя, варто провести варіантвправи№2.
Запропонуйте дітям подумати про одногосвогоінтернет-друга,зякимвониспілкується онлайн в соціальних мережахабовігровомучатіінааркушіпаперунаписати декілька фактів про нього та проїхнєспілкування.
Вчитель пропонує дітям уявити, що кожен ізних має інтернет-друга і написати про нього тапро їхнє спілкування в декількох реченнях так,яквінйогособіуявляє.Переважно,дітивигадаютьдлясвоїхінтернет-друзівтакіжознаки,якіпритаманнідляїхреальнихдрузів.
Післятого,якусідітизакінчилиписати,запропонуйтедекількомбажаючимпредставитисвоїнапрацюванняірозповістипросвогодругатадодатководативідповідьнатакізапитання:
?Скількироківтвоємудругу?
?Яквін/вонавиглядає?
?
?Якийзріст?
?Яквін/вонасміється?
?Депроживає?
?Якдобренавчаєтьсявшколі?
?Якодягається?
?Якдонього/неїставлятьсятвоїбатьки?
Переважно,дітинебудутьзнативідповідьнаціпитання,томупіслятого,яквонипредставлять свої напрацювання, варто наголосити на тому, що якщо ми не знаємо про цихлюдей те, що могли б знати про реальних друзів, то це означає, що вони все ще залишаютьсядлянаснезнайомцями.
Якщодітизнатимутьвідповідінавсізапитання,вартонаголоситинатому,щовІнтернетідужелегковидатисебезаіншулюдину-томутребабутиуважнимитаобережними.
Такожвартододатитакуінформацію:
Питаннядоучнів:
?Яквивважаєте,щовходитьдоцієїприватноїінформації,якоюневартоділитисяпідчасспілкуваннявінтернеті?
Післятого,якучніподілилисьдумками,вчительрезюмує,щоприватноюінформацією,якаможезацікавитинезнайомцівє:
!адресамісцяпроживання;
!інформаціяпровашуродину;
!номертелефону;
!номершколи,таадресигуртків;
!логінтапарольсторінки;
!данікредитнихкарток;
!особистіфотографії(втомучисліінтимні).
?Питаннядоучнів:Яквивважаєте,чиможназапевнимиознакамирозпізнатилюдину,якапознайомиласьзнамивінтернетінедляспілкування,адлятого,щоб“втертися”вдовіру?
Дітиназиваютьсвоїваріанти,післячоговчительпідводитьпідсумкитаназиваєосновніознакинезнайомців,якієнетими,закогосебевидають:
їхні інтереси занадто схоже збігаються з вашими, вони приділяють дуже багатоуваги тому, що ви поширюєте та перебільшують у компліментах до ваших фото,тощо;
вони пропонують дарувати вам подарунки або обіцяють винагороду, якщо виподілитесьзнимитим,прощовонипросять;
наполягаютьнарозмовах,яківамнеприємніабовикликаютьдискомфорт;
наполягаютьнаспілкування“вприваті”,якщодоцьоговиспілкувалисьугруповомучаті;
наполягаютьнатому,щобвашеспілкуваннязалишалосьвсекреті.
спілкування із ними викликає у вас відчуття, що ви проковтнули каменюку -страхутахвилювання.
діти дізнаються про те, що спілкуючись в інтернеті ми не можемо бути впевнені, ким є нашспіврозмовник і наша інформація перестає бути приватною, коли ми надсилаємо її комусьнавіть в приватні повідомлення. За допомогою тесту «Білборд» діти вчаться розуміти, якуінформаціюбезпечнопоширювати,аяку-ні.
Часпроведення:10хвилини
Матеріали:стікеритрьохкольорівтазасобидлязапису(олівці/ручки).
Хідпроведення:Запропонуйтедітямзігративгру.
№9-11
Дляцього,попросітьїхвзятиручки,тароздайтекожномупотристікерирізногокольору.Почерзідиктуйтезавданнядлядітей,якзаповнюватикоженстікер:
на першому стікері – написати одну свою особливість, якою вони дуже пишаються (це можебутирисахарактеру,колірволосся,тощо;наприклад:бігающвидшезавсіх,маюгарнепочуттягуморутощо);
нанаступному–однусвоювеликуперемогувжитті(наприклад,те,щохтосьнавчивсяплавати,прочитаввеликукнигу,написавтвір,тощо);
а на останньому стікері - один свій секрет (варто наголосити, що якщо дитина не хоче, тосекрет можна не записувати, а на стікері цей секрет можна позначити будь-яким умовнимзнаком:намалюватисердечко,сніжинку,пташку,тощо).
Для того, щоб діти не заплутались у виконанні цього завдання, виконуйте його разом з ними:по черзі диктуйте завдання для першого стікера, після того, як вони його заповнили, пояснітьщописатинанаступномустікерііт.д.
Якщо хтосьз дітей відмовиться писати інформацію на картках – в жодному разі не змушуйтедитинувиконатицезавдання.
Натомістьвикористайтецепізнішепідчасобговорення,посилюючите,щонепотрібноділитисьособистоюінформацієюзусіма.
Після того, як діти заповнили картки, запропонуйте на ліву частину дошки (стіни) повіситистікери,наякихвонизаписувалисвоюособливістьтапобажанню,озвучитиїї.
Після цього запропонуйте на праву сторону дошки (стіни), повісити стікери, на яких вонизаписувалисвоюперемогутатакожїїозвучити.
Після того, як пустою залишилась лише середня частина дошки (найбільша), запропонуйтедітям уявити, що дошка (стіна) - це білборд, який висить біля школи. І все, що на неї заразприкріпити,будебачитивсяшкола.
Запитайте, чи хочуть діти повісити на цей білборд стікери, на якому вони написали свійсекрет.
Переважно, діти не захочуть вішати ці стікери і потрібно пояснити, що це добре і вони неповинніцьогоробити.
Підсумуйтевправунаступноюінформацією:
Результат:дітидізнаються,кудиідокогоможназвернутись,якщовонипотрапиливризиковануситуацію,іхтоможеїхзахистити.
Часпроведення:10хвилини
Матеріали:індивідуальнікарткизроздрукованим(намальованим)щитом,плакат«Щитзахистудитини»,засобидлязапису(ручки\олівці).
№12-13
Хідпроведення-РоздайтедітямпопередньопідготовленікарткищитівзДодатку1ітимчасомзазначте:
Дайтеучням1-2хвилини,щобвонизанотувалисвоївідповіді.
Післяцьогопопросітьучнівозвучитиїхнівідповідітанотуйтеїхнавеликомущиті.
Доповніть відповіді учнів тими,яких вони неназвали, та попросітьїх додати на своїщити тих,когоВиназиваєтевпроцесіобговорення.
Кожензщитівмаємістити:
!Батькиабоособи,якіїхзамінюють;
!Братитасестри;
!Вчителі;
!Соціальнийпедагог/працівникабопсихолог;
!Службапідтримкиабоадміністраціїсоцмережабосайту;
!Поліція;
!Шкільнийофіцерполіції;
!Поліцейський,якийпроводитьзаняттявшколі(ювенальнапревенція);
!Кіберполіція;
!ГарячалініяЛаСтрада116111(зпонеділкапоп’ятницю,з12:00до16:00);
!Гapячaлiнiязвnдaлeннязo6paжeнънacaйтistop-sexting.in.ua;
ПіслязавершенняроботинадвправоюроздайтеучнямзаповненіщитизДодатку2тапідведітьпідсумок:
Результат:дітипідсумовуютьте,щовивчилипідчасуроку.
Часпроведення:7хвилини
Хідпроведення:Запросітьдітейназавершеннязігративгру
«like/dislike».
№14-26
Запросітьдітейназавершеннязігративгру«like/dislike».Правилатакі:Виназиваєтетвердження,адіти(коженукласі)маютьпоказатиlike(задопомогоюрукзобразитисердечкоі пояснити, що це такий же лайк, який ми ставимо під фотографіями в соціальних мережах),якщо погоджуються з озвученим твердженням, або dislike (великий палець вниз), якщо непогоджуються.
Не виправляйте дітей під час гри, якщо вони надають неправильні відповіді. Натомість позавершенню гри прорезюмуйте всі правильні відповіді. Якщо на певне питання діти масоводалинеправильнувідповідь–проговорітьзнимиосновнімоментідетальнішещераз.
Твердженнядовправи:
Чиможнавикористовуватиінтернетдляспілкування?–(like)Чиможнаписатидрузямпроте,яктвоїсправи–(like)
Чиможназазначатинасвоїйсторінці,детиживеш–(dislike)
Чиможнаписатикомусьуприватніповідомлення,детиживеш–(dislike)
Передтим,якнадсилатикомусьпевнеповідомлення(втомучисліфото)–потрібноуявити,щовонорозміщененавеликомубілбордібіляшколи-(like)
Чи правда, що додавати в друзі спілкуватися онлайн можна лише з тими, кого знаєш офлайн?(like)
Чиправда,щокращемати“закритий”акаунт?(like)
Чиможнаспілкуватисьзнезнайомцямивінтернеті?(dislike)
Чиправда,щокористуватисясоціальнимимережамиможназ13років?(like)
Чиможнасамостійновирішуватипроблеми,зякимимизіткнулисьвінтернеті?(dislike)Чиможемомизвертатисязадопомогоюдотих,хтовказанийвщитізахисту?(like)
Проведення уроку з учнями передбачає можливість отримати електронний документ, щозасвідчуєпроведенняВамиуроку.
Умовиотриманнядокументу:провестиурокусвоїйшколі,зробитифотозістікерами,якідітиклеютьувправі«Тестбілборда»тадодатицефотоузаповненуанкетузапосиланнямhttps://cutt.ly/4fZmhJx
ЗабажаннямВиможететакожзробитидописусоціальнихмережахнаособистійчипублічнійсторінцізакладуосвітищодопроведенняурокуздітьми,позначившипублікаціюхештегом:#stop_sexтинг
Увага:для дотримання чинного законодавства, ми просимо Вас не робити фотографії, наякихвиднообличчядітей.
УрядоваконсультаційналініязпитаньбезпекидітейвІнтернеті–набрати1545,даліобрати“3”.Працює24/7.Дзвінкибезкоштовні.
Чат-ботпроєкту#stop_sexтингзможливістювідправитивласнезапитання–насайті
https://stop-sexting.in.ua/chatbot/абоутелеграмі@StopSextingBot
Національнадитячагарячалінія–безкоштовноподзвонитизаномером116111(зпонеділкапоп’ятницю,з12:00до20:00)
Організація Teenergizer – консультації за принципом “рівний-рівному” або зпсихологомбезкоштовноіконфіденційно–teenergizer.org/consultations
Видаленняконтентуіззображеннямсексуальногонасильстванаднеповнолітньоюособою:https://stop-sexting.in.ua/send/
Онлайнзверненнядокіберполіції:https://ticket.cyberpolice.gov.ua
Матеріалоновлено09.2020
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.
10 грн
20 грн
10 грн