Я. Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».

Опис документу:
Ознайомити учнів із новими розділами повісті

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Я. Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».

Мета: ознайомити учнів із новими розділами повісті; прищеплювати любов до образного слова; розвивати навички виразного читання, переказу, визначення елементів сюжету прозового твору; виховувати допитливість, винахідливість, життєвий оптимізм.

Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до повісті.

Хід уроку

І. Повідомлення теми й мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.

  1. Виразне читання, переказування.

Учні зачитують, переказують епізоди, які їм найбільше запам’яталися.

  1. Огляд ілюстрацій.

  1. Робота з текстом.

Завдання: зачитати смішні, комічні епізоди, пояснити, яким чином письменник досягає мети розсмішити читача.

  1. Робота зі схемою.

З а в д а н н я: поєднати стрілочками риси характеру з імям героя.

допитливий задерикуватий

необережний Митько обманщик

веселий Сергій миролюбний

боягуз дотепний

кмітливий

  1. Поетична хвилинка.

У бабусі на селі дивувалися малі:
Дві руки бабуня має, а у сотні справ встигає:
Зранку двір позамітати, і курчат нагодувати,
Та підлогу змити в хаті, дати їсти поросяті,
Ще здоїти нашу Зірку, залатати в кофті дірку,
На городі все полити, в кухні грубу розтопити,
Й на домашньому яйці заколочені млинці.
Тільки-но почався ранок, для онуків ось сніданок.
„Прокидайтеся, малята, бо у вас ще справ багато:
Треба бігати, гулятись, сил - здоров’я набиратись.
Влітку гарно у селі, насолоджуйтесь, малі!”

Юлія Турчин

ІV. Формування і вдосконалення знань, умінь і навичок.

  1. Виразне читання.

Виразне читання розділу повісті «Митькозавр з Юрківки» - «Озеро. Змії люблять сіно», «Таємничий і бр-р-р-р який страшний. Хороший хлопець. Нервові можуть далі не читати», «Я вкрив себе ганьбою. Великий зоолог».

  1. Обмін враженнями про прочитане.

  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів).

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Робота в групах.

Робота над характеристикою героїв.

З а в д а н н я: використовуючи цитати з тексту, довести:

  • що Сергій і Митько люблять природу;

  • що вони мають почуття гумору, уміють покепкувати не лише з інших, а і з себе самих;

  • що вони дружелюбні;

  • що вони довірливі;

  • що вони сміливі шукачі пригод;

  • що вони допитливі.

  1. Аналіз художніх засобів.

З а в д а н н я: розподілити по групах і назвати види художніх засобів та визначити їхню роль для розкриття головної думки твору: ботанічка; сушити голови; вигравати в уяві; привабливі веселкові барви; діточки; нам’яти вуха; двоє лобуряк на голову старенькій жінці; сісти на шию; надщербити несхитність; стрілка гойднулася в нашу сторону; переборщили трохи; хвацькі й одчайдушні (мандрівники); шкірити зуби; пошарпаний (велосипед); юні лівінгстони; задимів, мов і не було; старенька огрядненька (жінка); зворушлива ( сцена); сердешна; розчервонілий вусатий (здоровань); накинути оком; дременув; худющий; опецькуватий; кинути погляд і хода; паняй; куди очі бачать; мов йому замакітрилось; розтелепа; голубінь неба заглядає в синь лісового озера; птахи радіють; мухолови; раз плюнути; насурмонені; не потикається; сліди лап; мов від крокодила; мовчазний таємничий (ліс); казковими (велетами); заступали путь; почимчикував; почовгав; розлючене(обличчя); докори совісті вгризалися в душу; став, мов укопаний; здоровенних і страшних (лап).

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Розгадування кросворда.

Марійка Допитлива склала кросворд, прочитавши ключове слово якого, ви згадаєте про одне таємниче чудо світу.

1

2

3

4

5

6

7

  1. той, хто перший зустрівся хлопцям після приїзду в Юрківку. (Велосипедист).

  2. Те, що хотіли зібрати хлопці в селі. (Колекція).

  3. Те, що було в бурштиновому камінчику Васі. (Комаха).

  4. Те, що збудували хлопці біля озера. (Курінь).

  5. Назва закладу, який зібралися відвідати хлопці після повідомлення Васі. (Бібліотека).

  6. Людина, про яку Митько і Сергій говорили: «що треба». (Бабуся).

  7. Те, що навіяло Сергієві відчуття власної мізерності.( Ліс).

Відповідь: Лох-Несс.

VІ. Оцінювання.

VІІ.Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати, переказувати розділи повісті, визначати елементи сюжету; зробити ілюстрації; підготувати повідомлення про лохнесське чудовисько та інші дива світу*.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!