і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

“Я – КРАПЛИНКА ПРИРОДИ”

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Я – КРАПЛИНКА ПРИРОДИ”

/ Усний журнал/

Мета. Дати дітям відчути власну причетність до навколишнього світу, залежність їх від навколишнього середовища та природи – від них. Ознайомити учнів початкової школи з основами екологічних знань.

Поглибити знання дітей про навколишній світ та процеси, що відбуваються у навколишньому середовищі зараз.

Виховувати в дітях відповідальність у взаємовідносинах з тваринами, рослинами, навколишнім середовищем.

Обладнання. Книжкові виставки “Природа б’є на сполох”, “Наодинці з природою”, плакати екологічної тематики, дитячі малюнки, ілюстрації, природний матеріал, квіти.

Бібліотекар. Всі ми хочемо дихати чистим повітрям, пити нормальну воду, вживати якісні продукти. Але робити це з кожним роком все складніше і складніше.

Винне в цьому дуже сильне забруднення навколишнього середовища. Що таке навколишнє середовище ?

Це й небо в нас над головою, і земля у нас під ногами, і повітря, без якого ми не можемо жити.

Це багатий рослинний світ та повний дивовиж світ тварин.

Це наша рідна природа з її луками і полями, лісами й річками, горами й морями.

Людина повинна зберегти природу, вберегти її від загибелі. Тим самим вона збереже і себе.

Саме про це – представлений сьогодні до вашої уваги усний журнал “Я – краплинка природи”. Девізом цього журналу ми обрали слова відомого французького льотчика і письменника Антуана де Сент – Екзюпері “Усі ми - пасажири одного корабля на ім’я Земля” , а епіграфом – ось цей вірш.

Природа наша – наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

Світ неповторний та чудовий,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

Отже, починаємо гортати журнал. Перша сторінка –

Екологічні новини.

Хлопчик. Починаємо екстрений випуск екологічних новин. Підраховано, що за день на Землі зникає 100 видів рослин і тварин. Скорочується площа лісів на 15 мільйонів гектарів. Перетворюються на пил мільярди тон ґрунту. 60 відсотків хвороб людей – це результат стану екологічної напруги.

Дівчинка. “Підкорювати природу.” Не чекати від неї милості” – ці лозунги не такого давнього часу зробили свою недобру справу. З багатого набору флори і фауни зникло дуже багато видів. Навіть конвалія сьогодні сприймається як якесь диво.

Хлопчик. Прийшов час задуматись над питанням : чи виживуть майбутні покоління землян ? Чи зможуть діти майбутнього купатись у річках, морях, гуляти лісом, бачити зорі, вдихати аромат квітів ?

Дівчинка. Річки забруднені нафтопродуктами і фенолом. При аналізі річкової води знайдено наявність ртуті та інших надзвичайно шкідливих для всього живого елементів.

Хлопчик. А скільки бродячих собак та кішок у нашому місті ! У три рази збільшилася їх кількість. Яке ж серце треба мати, щоб вигнати свого колись улюбленого чотириногого друга ! Дорослі і діти ! Перш ніж завести собаку чи кішку, подумайте над тим, чи вистачить у вас терпіння виховати їх ?

Дівчинка. У мене в руках – Червона книга. Всі знають, що до неї заносяться рослини і тварини, що знаходяться під загрозою зникнення. Деякі з низ залишилися в одиночних екземплярах. Ми б дуже хотіли, щоб такі книжки більше не видавалися.

Бібліотекар. Щойно ви прослухали новини, а тепер – подивіться їх фотопідтвердження на другій сторінці журналу, яка має назву

Ця тендітна планета.

Здавалося б, Земля, планета, на якій ми живемо, надзвичайно величезна. І яка крихітна у порівнянні з нею людина ! Але ж яку велику шкоду може нанести невміле господарювання цій велетенській планеті, яка є для нас усіх рідним домом !. Погляньте, яку непоправну шкоду чинять природі, Землі, а разом з тим і собі самим люди :

( Учні проносять по залу ілюстрації для загального огляду )

  • Перед вами – тварини, які зникли з обличчя Землі на протязі останніх століть. Це не якісь доісторичні динозаври чи мамонти, загибель яких ще досі не пояснена вченими. Це цілком реальні звірі та птахи, що донедавна мешкали поруч з нами. А причина їх загибелі цілком очевидна – їх винищили люди.

  • Цей кит, якого ви бачите на фотографії, - не останній представник свого виду. Поки що не останній. Але його вбито. І буде вбито десятки, сотні, тисячі таких, як він, бо китобійний промисел ще існує.

  • Ось цілком знайома картина - дим з заводської труби, вихлопні гази автомобілів. Це ми бачимо і відчуваємо щодня. Це псує таке необхідне всьому живому повітря.

  • Ця картинка – теж не дивовижа. Промисловий об’єкт викидає забруднену воду у річку. Від цього гине рослинний і тваринний світ водойми.

  • А до цього усього – ще вирубування лісів, забруднені пляжі, велетенські звалища. Якщо ми не хочемо, щоб наша планетка, яка, виявляється, у дійсності досить тендітна, перетворилася на просякнене чадом, пустельне сміттєзвалище, ми повинні зупинити губителів природи.

Сторінка третя усного журналу називається :

Твої сусіди по планеті.

Якщо ми погодилися з тим, що Земля – наша загальна домівка, то хто ж це такі – наші сусіди по планеті ? Зараз ми дізнаємося, як добре ви їх знаєте.

  1. Сліди якого хижого звіра схожі на людські ? – ведмедя.

  2. У кого вуха на ногах ? – у коника.

  3. Ця квітка отримала свою назву від давньогальського слова “лі-лі”, що означає “білий-білий” – лілія.

  4. Це дуже допитлива квітка. Прокинувшись навесні, вона уважно подивилася навколо себе і побачила сонечко, яке освітило її жовтим промінцем. А коли квітка постаріє, вона стане сива. – Кульбаба.

  5. Ці квіти першими починають боротьбу з суворою зимою, раптово з’являючись з-під снігу. – Проліски.

  6. Хто на собі свій будиночок носить ? – Черепаха, равлик.

  7. У кого очі на одному боці ?– у камбали

  8. Майстер шубу собі зшив, голку витягнуть забув – їжак.

  9. Не птах, а літає. З хоботом, а не слон. Ніхто не приручав, а на ніс сідає – Муха.

  10. Мій хвіст не відрізниш від голови, мене завжди в землі знайдете ви – Черв’як

  11. Назва якої квітки співпадає з назвою кондитерського виробу ? – Ірис

Ви досить добре знаєте своїх сусідів, але деякі прогалини у знаннях ще є. Допоможе виправити це становище наступна сторінка нашого журналу.

Сторінка четверта –

Природа навколо нас.

Четверта сторінка – бібліографічна - на ній ми знайдемо відомості про книжки, які розповідають про природу, про те, що їй загрожує, про те, як її охороняти. ( Огляд книжок з виставок “Наодинці з природою” та “Природа б’є на сполох” )

У бібліотеці і сну дві виставки, які допоможуть вам детальніше ознайомитися з сьогоднішньою темою.

Перша з них – “Наодинці з природою” - розповідає, який багатий та дивовижний світ тварин і рослин нас оточує. На цій виставці ви знайдете книжки про те, як змінюється природа у різні пори року, про квіти й трави, про звірів і птахів, навіть про найменших наших сусідів - комашок.

Друга виставка, що має назву “Природа б’є на сполох”, застерігає і попереджає – навколишнє середовище під загрозою, природа у небезпеці. Що ж саме загрожує нашій планеті, а разом із нею і людині, як запобігти погіршенню ситуації – про все це ви дізнаєтеся, прочитавши книжки , зібрані на цій виставці.

Багато хто з вас добре знайомий з книжками цих двох виставок. Я знаю, що ви любите читати про природу, тому наступну сторінку нашого журналу заповните ви самі.

Сторінка п’ята –

Потрібні всі на світі

П’ята сторінка нашого журналу – мистецька. Зараз ми послухаємо вірші, пісні про природу, про рослини, про тварин, про те, що нас оточує і так необхідне нам щодня.

( Виступи дітей ).

Бібліотекар. Мабуть, більшість з нас намагається зробити затишним та гарним якщо не свій будинок, то хоча б свою кімнату. Але чомусь, переступивши поріг своєї квартири, ми забуваємо про те, що за цим порогом – теж наш дім. Космонавти кажуть, що з космосу земля блакитна. І від усіх нас залежить, щоб з ілюмінаторів космічних кораблів вони продовжували бачити блакитні озера, а не брудні калюжі, зелені ліси і прекрасні луки, а не кучугури сміття та голу потріскану землю. Дуже важливо обережно ставитися до нашого спільного дому – Землі та до всіх, хто на ній живе.

Остання сторінка нашого журналу перегорнута. Дякую за увагу та допомогу.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Книга для чтения по зоологии. – М., 1981.

  2. Лаптев И.Д. Надежды зелёного дома. – М., 1980.

  3. Рогожин А. Так давайте поспешим : Беседы об экологии // Лес и человек. – 1992. – С. 6 – 9.

  4. Сосновский И.П. Редкие и исчезающие животные : По страницам Красной книги СССР. – М., 1987.

  5. Сохраним наш мир : Уч. пос. по экологии. – Волгоград; Ростов, 1995

  6. Читаем. Учимся. Играем. – 1999. – № 2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Усний журнал
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Екологія
  • Клас
    3 Клас, 4 Клас, 5 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    128
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    WV003402
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь