і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

“Я – КРАПЛИНКА ПРИРОДИ”

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Я – КРАПЛИНКА ПРИРОДИ”

/ Усний журнал/

Мета. Дати дітям відчути власну причетність до навколишнього світу, залежність їх від навколишнього середовища та природи – від них. Ознайомити учнів початкової школи з основами екологічних знань.

Поглибити знання дітей про навколишній світ та процеси, що відбуваються у навколишньому середовищі зараз.

Виховувати в дітях відповідальність у взаємовідносинах з тваринами, рослинами, навколишнім середовищем.

Обладнання. Книжкові виставки “Природа б’є на сполох”, “Наодинці з природою”, плакати екологічної тематики, дитячі малюнки, ілюстрації, природний матеріал, квіти.

Бібліотекар. Всі ми хочемо дихати чистим повітрям, пити нормальну воду, вживати якісні продукти. Але робити це з кожним роком все складніше і складніше.

Винне в цьому дуже сильне забруднення навколишнього середовища. Що таке навколишнє середовище ?

Це й небо в нас над головою, і земля у нас під ногами, і повітря, без якого ми не можемо жити.

Це багатий рослинний світ та повний дивовиж світ тварин.

Це наша рідна природа з її луками і полями, лісами й річками, горами й морями.

Людина повинна зберегти природу, вберегти її від загибелі. Тим самим вона збереже і себе.

Саме про це – представлений сьогодні до вашої уваги усний журнал “Я – краплинка природи”. Девізом цього журналу ми обрали слова відомого французького льотчика і письменника Антуана де Сент – Екзюпері “Усі ми - пасажири одного корабля на ім’я Земля” , а епіграфом – ось цей вірш.

Природа наша – наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

Світ неповторний та чудовий,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

Отже, починаємо гортати журнал. Перша сторінка –

Екологічні новини.

Хлопчик. Починаємо екстрений випуск екологічних новин. Підраховано, що за день на Землі зникає 100 видів рослин і тварин. Скорочується площа лісів на 15 мільйонів гектарів. Перетворюються на пил мільярди тон ґрунту. 60 відсотків хвороб людей – це результат стану екологічної напруги.

Дівчинка. “Підкорювати природу.” Не чекати від неї милості” – ці лозунги не такого давнього часу зробили свою недобру справу. З багатого набору флори і фауни зникло дуже багато видів. Навіть конвалія сьогодні сприймається як якесь диво.

Хлопчик. Прийшов час задуматись над питанням : чи виживуть майбутні покоління землян ? Чи зможуть діти майбутнього купатись у річках, морях, гуляти лісом, бачити зорі, вдихати аромат квітів ?

Дівчинка. Річки забруднені нафтопродуктами і фенолом. При аналізі річкової води знайдено наявність ртуті та інших надзвичайно шкідливих для всього живого елементів.

Хлопчик. А скільки бродячих собак та кішок у нашому місті ! У три рази збільшилася їх кількість. Яке ж серце треба мати, щоб вигнати свого колись улюбленого чотириногого друга ! Дорослі і діти ! Перш ніж завести собаку чи кішку, подумайте над тим, чи вистачить у вас терпіння виховати їх ?

Дівчинка. У мене в руках – Червона книга. Всі знають, що до неї заносяться рослини і тварини, що знаходяться під загрозою зникнення. Деякі з низ залишилися в одиночних екземплярах. Ми б дуже хотіли, щоб такі книжки більше не видавалися.

Бібліотекар. Щойно ви прослухали новини, а тепер – подивіться їх фотопідтвердження на другій сторінці журналу, яка має назву

Ця тендітна планета.

Здавалося б, Земля, планета, на якій ми живемо, надзвичайно величезна. І яка крихітна у порівнянні з нею людина ! Але ж яку велику шкоду може нанести невміле господарювання цій велетенській планеті, яка є для нас усіх рідним домом !. Погляньте, яку непоправну шкоду чинять природі, Землі, а разом з тим і собі самим люди :

( Учні проносять по залу ілюстрації для загального огляду )

  • Перед вами – тварини, які зникли з обличчя Землі на протязі останніх століть. Це не якісь доісторичні динозаври чи мамонти, загибель яких ще досі не пояснена вченими. Це цілком реальні звірі та птахи, що донедавна мешкали поруч з нами. А причина їх загибелі цілком очевидна – їх винищили люди.

  • Цей кит, якого ви бачите на фотографії, - не останній представник свого виду. Поки що не останній. Але його вбито. І буде вбито десятки, сотні, тисячі таких, як він, бо китобійний промисел ще існує.

  • Ось цілком знайома картина - дим з заводської труби, вихлопні гази автомобілів. Це ми бачимо і відчуваємо щодня. Це псує таке необхідне всьому живому повітря.

  • Ця картинка – теж не дивовижа. Промисловий об’єкт викидає забруднену воду у річку. Від цього гине рослинний і тваринний світ водойми.

  • А до цього усього – ще вирубування лісів, забруднені пляжі, велетенські звалища. Якщо ми не хочемо, щоб наша планетка, яка, виявляється, у дійсності досить тендітна, перетворилася на просякнене чадом, пустельне сміттєзвалище, ми повинні зупинити губителів природи.

Сторінка третя усного журналу називається :

Твої сусіди по планеті.

Якщо ми погодилися з тим, що Земля – наша загальна домівка, то хто ж це такі – наші сусіди по планеті ? Зараз ми дізнаємося, як добре ви їх знаєте.

  1. Сліди якого хижого звіра схожі на людські ? – ведмедя.

  2. У кого вуха на ногах ? – у коника.

  3. Ця квітка отримала свою назву від давньогальського слова “лі-лі”, що означає “білий-білий” – лілія.

  4. Це дуже допитлива квітка. Прокинувшись навесні, вона уважно подивилася навколо себе і побачила сонечко, яке освітило її жовтим промінцем. А коли квітка постаріє, вона стане сива. – Кульбаба.

  5. Ці квіти першими починають боротьбу з суворою зимою, раптово з’являючись з-під снігу. – Проліски.

  6. Хто на собі свій будиночок носить ? – Черепаха, равлик.

  7. У кого очі на одному боці ?– у камбали

  8. Майстер шубу собі зшив, голку витягнуть забув – їжак.

  9. Не птах, а літає. З хоботом, а не слон. Ніхто не приручав, а на ніс сідає – Муха.

  10. Мій хвіст не відрізниш від голови, мене завжди в землі знайдете ви – Черв’як

  11. Назва якої квітки співпадає з назвою кондитерського виробу ? – Ірис

Ви досить добре знаєте своїх сусідів, але деякі прогалини у знаннях ще є. Допоможе виправити це становище наступна сторінка нашого журналу.

Сторінка четверта –

Природа навколо нас.

Четверта сторінка – бібліографічна - на ній ми знайдемо відомості про книжки, які розповідають про природу, про те, що їй загрожує, про те, як її охороняти. ( Огляд книжок з виставок “Наодинці з природою” та “Природа б’є на сполох” )

У бібліотеці і сну дві виставки, які допоможуть вам детальніше ознайомитися з сьогоднішньою темою.

Перша з них – “Наодинці з природою” - розповідає, який багатий та дивовижний світ тварин і рослин нас оточує. На цій виставці ви знайдете книжки про те, як змінюється природа у різні пори року, про квіти й трави, про звірів і птахів, навіть про найменших наших сусідів - комашок.

Друга виставка, що має назву “Природа б’є на сполох”, застерігає і попереджає – навколишнє середовище під загрозою, природа у небезпеці. Що ж саме загрожує нашій планеті, а разом із нею і людині, як запобігти погіршенню ситуації – про все це ви дізнаєтеся, прочитавши книжки , зібрані на цій виставці.

Багато хто з вас добре знайомий з книжками цих двох виставок. Я знаю, що ви любите читати про природу, тому наступну сторінку нашого журналу заповните ви самі.

Сторінка п’ята –

Потрібні всі на світі

П’ята сторінка нашого журналу – мистецька. Зараз ми послухаємо вірші, пісні про природу, про рослини, про тварин, про те, що нас оточує і так необхідне нам щодня.

( Виступи дітей ).

Бібліотекар. Мабуть, більшість з нас намагається зробити затишним та гарним якщо не свій будинок, то хоча б свою кімнату. Але чомусь, переступивши поріг своєї квартири, ми забуваємо про те, що за цим порогом – теж наш дім. Космонавти кажуть, що з космосу земля блакитна. І від усіх нас залежить, щоб з ілюмінаторів космічних кораблів вони продовжували бачити блакитні озера, а не брудні калюжі, зелені ліси і прекрасні луки, а не кучугури сміття та голу потріскану землю. Дуже важливо обережно ставитися до нашого спільного дому – Землі та до всіх, хто на ній живе.

Остання сторінка нашого журналу перегорнута. Дякую за увагу та допомогу.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Книга для чтения по зоологии. – М., 1981.

  2. Лаптев И.Д. Надежды зелёного дома. – М., 1980.

  3. Рогожин А. Так давайте поспешим : Беседы об экологии // Лес и человек. – 1992. – С. 6 – 9.

  4. Сосновский И.П. Редкие и исчезающие животные : По страницам Красной книги СССР. – М., 1987.

  5. Сохраним наш мир : Уч. пос. по экологии. – Волгоград; Ростов, 1995

  6. Читаем. Учимся. Играем. – 1999. – № 2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Усний журнал

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн
195 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти