і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Я і Україна Тема. ЩО НАЛЕЖИТЬ ДО ПРИРОДИ. ПРИРОДА ЖИВА І НЕЖИВА.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок Я і Україна в 1 класі

учителя початкових класів

Білоцерківської спеціалізованої

школи І-ІІІ ступенів № 1

з поглибленим вивченням

слов’янських мов

КОВАЛЕНКО Ольги Анатоліївни

Тема. ЩО НАЛЕЖИТЬ ДО ПРИРОДИ. ПРИРОДА ЖИВА І НЕЖИВА.

Мета. Розширити знання учнів про різноманітність природи; формувати уяв-

лення про живу і неживу природу; розвивати вміння грунтувати пред-

мети за певними ознаками (належить, не належить до природи); порів-

нювати предмети живої і неживої природи з метою виявлення відмін-

носитей між ними; учити доводити свої думки про живу і неживу при-

роду; розвивати пізнавальну активність учнів; розвивати дбайливе став-

лення до природи та речей, створених людиною.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

То ж і ми час не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

ІІ. Вправа «Погода»

-- Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

-- Яке небо?

-- Які опади?

-- Який вітер?

-- Яка температура повітря?

-- Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

-- Сьогодні ми будемо говорити про навколишній світ, у якому ми живемо. Ви, мабуть здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це сло-вом довкілля.

2. Опрацювання вірша.

-- Зараз ми послухаємо вірш і дамо відповіді на запитання.

Повітря, земля і вода – це Природа.

Природа – це я. І ти – це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси

І ми – тільки частка цієї краси.

-- Що належить до природи? (повітря, земля, вода, пустелі, гори, поля, ліси)

3. Продовження бесіди.

-- На уроці ми дізнаємося:

а) що належить до природи і що не належить;

б) навчимося розрізняти живу і неживу природу;

в) та складемо правило, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми.

4. – І зараз, дітки, ми пограємо в гру, яка називається «Я почну, а ти закінчуй».

-- Сьогодні по дорозі до школи я побачив … (пташку, собачку, кішку)

-- Нашу землю вдень освітлює … (сонце)

-- Ми дихаємо .. (повітрям)

-- Біля садочка росте … (дерево)

-- Уночі на небі світить … (місяць, зорі)

-- Риби живуть у … (воді)

-- Молодці, дітки!

5. Робота з малюнками.

Вивішені малюнки: людини, собаки, кішки, пташки, дерева, куща, сонця, місяця, зірок, хмарки.

-- Як ми це все називаємо одним словом? (Природа) вивісити на дошці.

-- Де ми все це зустрічаємо? (Навколо нас).

-- Отже, природа – це все, що оточує людину, не зроблено її руками. Люди-на – також частинка природи .

6. Робота з підручником.

а) Читання тексту (с.46).

б) Розгляд малюнків: верхній ряд – природа,нижній ряд – речі, зроблені люди-

ною.

в) Розгляд нижніх малюнків.

-- Що зайве? (праска, зроблена людиною);

-- Що зайве ? Чому? (морква, це рослина).

7. Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто вже так втомився?

І наліво нахилився?

Треба дружно всі нам встати

Фізкультхвилинку розпочати.

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись,

І зроби чотири скоки,

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

8. Продовження бесіди.

-- Ми говорили про природу. Природа є жива і нежива. І є речі, зроблені людиною. (Вивісити на дошці: жива, нежива, речі, зроблені людиною)

а) До живої природи належіть рослини, тварини, людини. Тому що це живі іс-

тоти. Вони народжуються, живляться, ростуть, дихають, відмирають.

б) До неживої природи належать Сонце, Місяць, Земля, повітря, вода, небо.

в) Жива і нежива природа між собою тісно пов’язані. Чому? (Бо живій приро-

ді потрібні вода, повітря, грунт, сонце. Без неї жива природа не виживає).

9. Читання тексту (с. 47)

а) Відповіді на запитання.

б) Розгляд малюнків

в) Аналіз малюнків.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з малюнками.

Розподілити малюнки на групи: жива, нежива, речі, зроблені людиною.

2. Гра «Що зайве? Чому?»

Небо. Місяць. Вода. Зорі. Пісок. Парта.

Дуб. Камінь. Сонце. Повітря.

Вітер. Річка. Білка. Веселка. Дощ.

Вовк, Лисиця. Лікар. Чашка. Комар.

3. Робота в зошитах.

а) Розфарбувати предмети, що належать до живої природи.

б) с. 22. Розфарбувати 1 малюнок - жива природа.

2 малюнок - нежива природа.

3 малюнок - домалювати.

4. Робота із картками.

-- Діти, на протязі уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, зроблені людьми. А тепер нам потрібно скласти речення, як потрібно ставитися до природи.

ПОТРІБНО ШАНУВАТИ ПРИРОДУ І РЕЧІ, СТВОРЕНІ ЛЮДИНОЮ.

VІ. Підсумок уроку.

-- Що таке природа? (Це все, що нас оточує)

-- Що належить до живої природи? (Рослини, тварини, люди)

-- Чим жива природа відрізняється від неживої? (Росте, живиться, дихає, розмножується, відмирає)

ЗАГАДКИ

1. Рукавом махнув –

Дерево зігнув.

Що це? (Вітер)

2. Весною зацвіла,

влітку загоріла,

червоні коралі

восени наділа. (Калина)

3. Синя стрічка блищить,

Щось тихесенько гомонить.

І біжить собі, біжить,

Не запиниться й на мить. (Річка)

4. Сама мала, шубка пухка,

з гілки на гілку стрибає,

шишки, горішки збирає. (Білка)

5. Над лісами, над рікою,

Кольоровий міст дугою. (Веселка)

6. На дорозі лежить квітка,

Пелюстки згортає,

Я хотів її підняти, а вона літає. (Метелик)

7. От так дім – одне вікно

Кожен день в вінкі кіно. (Телевізор)

8. Вам розкаже всі пригоди,

А сама мовчить ізроду. (Книга)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Я і Україна Тема. ЩО НАЛЕЖИТЬ ДО ПРИРОДИ. ПРИРОДА ЖИВА І НЕЖИВА.
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Я і Україна
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    104
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    DZ515581
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання