Я досліджую світ. Тема уроку : " Значення природи для життя людини"

Опис документу:
Цей матеріал уроку націлений на те, щоб підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; щоб розкрити велике значення природи для людей,щоб розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі, виховувати пошану до природи та її дарунків. Включені ігри, вправи, завдання на складання правил поводження у природі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Я досліджую світ

Тема: Природа навколо нас. Нежива й жива природа. Людина і природа: чому ми любимо і бережемо природу? Значення природи для життя людини. Бережне ставлення до природи

Мета: довести учням необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розкрити велике значення природи для людей, розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі, виховувати пошану до природи та її дарунків.

ХІД УРОКУ

  1. Ранкова зустріч

  1. Вітання

Психогімнастика « Веселі друзі «

Діти діляться на пари. Кожна пара по черзі розігрує таку сценку. Двоє друзів, які все літо не бачилися, нарешті зустрічаються у дворі. Вони радісно гукають, підбігають один до одного, обіймаються, стрибають від радості, сміються, кружляють у танці або бігають з підскоком, тримаючись за руки.

  1. Обмін інформацією

Слухання й обговорення казки.

Квітка сонця

На високому стеблі — велика квітка з золотими пелюстками. Вона схожа на сонце.

Тому й називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилося з-за обрію. 

Соняшник повертає до нього свою золоту голівку й дивиться, дивиться на червоне вогняне коло. Усміхається соняшник до сонця, радіє. Вітає його:

— Добрий день, сонечку, я так довго чекав тебе!

Сонце піднімається усе вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку.

Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце.

Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка й сниться їй ранкова зоря.

Василь Сухомлинський

  1. Групове заняття

А)Виконання вправ:

« Кульбаба і троянда»

Початкове положення – стояти прямо. «Нюхаємо троянду» – глибокий вдих носом, «дуємо на кульбабу» – максимально випускаємо повітря;

«Ворона».

Початкове проложення – стоячи, руки опущені, ноги трохи розставлені. На вдиху руки широко розводяться в сторони, імітуючи крила, на видиху вони повільно опускаються зі словом «каррр»;

«Курочка».

Вихідне положення – сидячи на стільці з опущеними руками. Робиться швидкий вдих, руки згинаються до пахв, долонями вгору. На видиху їх опускають вниз, повернувши долоні в протилежну сторону.

Б) Обговорення за назвами вправ « Що я знаю про …?»

- Що я знаю про троянду, кульбабу, ворону, курочку?

- Вони відносяться до якої природи? Чому?

- Яке значення їх для людини?

 

—    Що станеться, якщо зникне певний чинник неживої природи?

—    Колись на планеті Земля існували мамонти, зараз їх немає. Але ми живемо!

—    Але, якщо зникнуть:

•     вода, то...

•     земля, то...

•     повітря, то...

•     сонце, то...

Висновок. Якщо зникне певний чинник неживої природи, не існуватиме життя на Землі.

—    Складно уявити, що все це раптом зникло б, як це сталося з багатьма тваринами і рослинами.

—    А що станеться, якщо зникнуть усі:

•     рослини;

•     тварини;

•     люди?

В) Складання правил поводження у природі.

Фізкультхвилинка

—    Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо — ні.

Можна:

•     саджати квіти, рослини;

•     охороняти рідкісні рослини;

•     обгороджувати мурашники;

•     милуватися красою природи;

•     підгодовувати птахів;

•     прибирати місце відпочинку.

Не можна:

•     ламати гілки дерев;

•     рвати багато квітів;

•     збивати гриби ногами;

•     ловити метеликів;

•     ловити жаб;

•     руйнувати павутиння.

Г) Гра «Учимося любити природу»

Учитель промовляє фразу, а учні мають сказати, любить або не любить людина природу, аргументуючи свою думку.

•     Дівчинка вийшла з лісу з букетом конвалій.

•     Жінка саджає біля будинку дерева.

•     Чоловік кинув недопалок на землю.

•     Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.

•     Водій миє машину на березі ріки.

•     Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

•     Діти вішають на дерева шпаківні.

•     Після відпочинку у лісі туристи зібрали і закопали сміття.

•     Хлопчик б’є пляшки.

  1. Тема для щоденника вражень

« Ким я себе уявляю, якщо не людиною?»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
1
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!