Я – чемна та ввічлива дитина.

Етика

Для кого: 1 Клас

22.08.2018

3656

89

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Я – чемна та ввічлива дитина.

Мета. Поповнити словничок ввічливості; навести приклади сили ввічливого слова; формувати вміння виявляти пошану до дорослих та ровесників, до Отця Небесного.

Біблійна історія. Бог випробовує Адама (Бут. 22:1-19).

Навчальні засоби. Ікона маленького Ісусика, свічка, читанка М.Шашкевича, збірка Л.Ганжелюк, «Зернятко добра», робочі зошити Г.Добош, Л.Кучми, О.Пацерковської, О.Шумської, добірка матеріалів з журналу «Зернятко» (2007. - № 9), аркуш паперу А3, вирізані фігурки ангеликів, кольорові олівці, записи на дошці – вислови про чемних і хороших людей, епіграф до уроку: «Будьте чемними і слухняними, як маленький Ісус, щоб подобатися Богові і людям».

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Мотивація молитви.

Давайте помолимося до Отця Небесного, щоб осінив нас Своєю Мудрістю і допоміг бути чемними і слухняними дітьми.

3. Колективна молитва «Отче наш».

ІІ. Актуалізація особистісного досвіду.

1. Вправа «Ангелятко».

На столі лежать вирізані фігури ангеляток. Діти отримують завдання вибрати собі одне ангелятко, розмалювати його, приклеїти до загального плаката і підписати своїм іменем у такій формі, у якій вони люблять, щоб їх називали. Учитель коротко нагадує про молитви дітей до ангеликів-хоронителів.

  1. Спільний пошук відповідей на проблемне запитання.

  • Коли ваші Ангелки радісні? (Коли ми слухняні, ввічливі, добрі, чемні.)

  • Звідки ми дізнаємося, як Бог творив світ? (З Біблії.)

3. Розмальовка зі складанням міні-оповідання про побачене (посібник Г.Добуш, с.14).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальна бесіда.

    • Що означає бути чемною дитиною?

    • З кого ми маємо брати приклад?

    • Чи завжди ми є такими (добрими, вихованими, слухняними, чемними)?

  2. Виконання впр.1 з посібника О.Шумської (с.29).

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Робота з Біблійним віршем - виконання впр.1 з посібника О.Пацерковської (с.24).

2. Колективне усне малювання портрета чемної дитини.

3. Спільне визначення теми і мети уроку.

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Міні-розповідь учителя.

  1. Вихована, добра дитина – гордість і втіха для батьків, радість для всіх людей і для Бога..

  2. Слухняних і лагідних людей завжди поважають і люблять.

2. Зачитування вчителем повчального оповідання «Повість зі Святої Книги».

Святий Єлисей ішов раз коло містечка, куди йому дорога була. Хлопці, які гралися поруч дороги, побачили лисого старця, почали сміятися і придумувати прізвиська.

- Діточки, діточки! – просив Єлисей. – Не грішіть!

Але хлопці того не слухали. Щойно відійшов святий пророк, з лісу з’явилися ведмеді і налякали безбожних діток. Будьте чемними, стережіться гріха, і Господь порятує вас від небезпеки.

  1. Обговорення прослуханого.

  • Чи чемними були діти у цьому оповіданні?

  • Як Бог попередив нечемних дітей?

  • Як ви ставитеся до стареньких людей?

  1. Розповідь учителя про Дмитрика («Зернятко добра», с. 46).

  2. Спільний пошук відповіді на проблемне запитання.

  • Чи потрібно виправляти нечемну поведінку і чому?

  • Як це можна зробити?

  1. Коментар учителя.

Виправляти свої гріхи можна через Святу Тайну Сповіді. Чесно зізнавшись у своїх гріхах і твердо постановивши їх не повторювати, ми отримуємо через священика прощення за свої гріхи від Самого Господа Бога.

10 Короткі розповіді учнів про те, що їм відомо про сповідь.

VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

  1. Руханкова пауза - розучування пісеньки «Бог пильнує».

Не вбачай, маленьке очко, що не слід (2 р.),

Бо пильнує Бог надміру, чи міцну ти маєш віру.

Не вбачай, маленьке очко, що не слід.

Ти не слухай, мале вушко, що не слід (2 р.),

Бо пильнує Бог надміру, чи міцну ти маєш віру.

Ти не слухай, мале вушко, що не слід.

Не роби, маленька ручко, що не слід (2 р.),

Бо пильнує Бог надміру, чи міцну ти маєш віру.

Не роби, маленька ручко, що не слід.

Не кажи, язик маленький, що не слід (2 р.),

Бо пильнує Бог надміру, чи міцну ти маєш віру.

Не кажи, язик маленький, що не слід.

Будьте мудрі, очко, ручко, язичок (2р.),

Бо пильнує Бог надміру, чи міцну ти маєш віру.

Будьте мудрі, очко, ручко, язичок.

  1. Виконання впр.2 з посібника О.Шумської (с.29), впр.1,2 з посібника Л.Кучми (с.26), впр.2, 3 з посібника О.Пацерковської (с.24).

  2. Обговорення матеріалів із журналу «Зернятко».

    • Чому діти бувають нечемними, навіть маючи ангела-хоронителя?

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

  1. Колективне складання словничка ввічливості.

  2. Усна естафета «Які зміни бажає Ісус у моєму житті?»

3. Виконання впр.3 з посібника О.Шумської (с.29).

4. Вивчення пісні «Я – дитина Божа», виконання її тричі – пошепки, голосніше і голосно.

Коли я нечемний –

Все навкруг сумує.

Коли я слухняний –

Бог каже: «Молодець!»

Бог мене любить

І ніжно голубить.

Я дитина Божа,

А Бог – мій Отець!

Зачитування учителем епіграфа, записаного на дошці.

3. Спільне промовляння його учнями услід за вчителем.

VІІІ. Підсумкова частина.

1. Пропозиції вчителя щодо домашнього завдання.

Повторити слова пісеньки «Бог пильнує» і рухи до неї; пригадати слова ввічливості.

2. Словесне цінування роботи учнів.

3. Мотивація молитви.

Попросимо Ісусика, щоб Він допоміг нам стати чемними та ввічливими.

  1. Молитва до Ісусика.

О Ісусе, глянь на мене,

В мене серденько маленьке,

Подружися з дитям чемним,

Ісусик дорогенький.

До бабусі і дідуся,

До мами і тата,

Навчи, миленький Ісусик,

Ввічливими стати,

Чемними в своїй родині.

Вислухай, Ісусе,

Найсильніше в цю хвилину

Прохання дитини!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.