Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

9кл. Лабораторна робота № 4 Тема. Дослідження заломлення світла

Фізика

Для кого: 9 Клас

17.11.2019

13082

219

0

Опис документу:
Тема. Дослідження заломлення світла Мета: визначити показник заломлення скла відносно повітря. Обладнання: скляна пластинка з паралельними гранями, аркуш гофрованого картону, олівець, 4 шпильки, косинець із міліметровою шкалою, циркуль.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

9кл. Лабораторна робота № 4 Тема. Дослідження заломлення світла

Мета: визначити показник заломлення скла відносно повітря.

Обладнання: скляна пластинка з паралельними гранями, аркуш гофрованого картону, олівець, 4 шпильки, косинець із міліметровою шкалою, циркуль.

Хід роботи

1. Перед тим як виконувати роботу, згадайте:1) вимоги безпеки під час роботи зі скляними предметами;

  • .Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

  • .Приберіть все зайве зі столу.

  • .Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

  • .Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

  • .При роботі з оптичними приладами: Не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).

  • Обережно поводьтеся з лінзами і лампочкою, щоб не розбити їх.

  • .Будьте обережні з скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.

  • .Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками).

  • Після закінчення роботи Приберіть своє робоче місце.

  • .Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

2) згадав закони заломлення світла та формулу для визначення показника заломлення середовища 1 відносно середовища 2. Показник заломлення речовини визначили на основі закону заломлення n = .

2. Підготуйте рисунки для виконання роботи (див. рис. 1). Для цього: 1) покладіть скляну пластинку на сторінку зошита і гостро заточеним олівцем окресліть контур пластинки;

2) на відрізку, що відповідає положенню верхньої заломної грані пластинки:

• позначте точку О;

• проведіть через точку О пряму k перпендикулярну до даного відрізка;

• за допомогою циркуля побудуйте коло радіусом 4-5 см із центром у точці О;

3) під кутом приблизно 45° накресліть промінь, який задаватиме напрямок пучка світла, що падає в точку О; позначте точку перетину променя і кола літерою А;

4) повторіть дії, описані в пунктах 1-3, ще двічі (виконайте ще два рисунки на тій самій сторінці зошита), спочатку збільшивши, а потім зменшивши заданий кут падіння променя світла.

Експеримент Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.

1. Покладіть під сторінку зошита з рисунками аркуш гофрованого картону та накладіть скляну пластинку на перший контур.

2. Уздовж заданого променя встроміть вертикально шпильки 1 і 2, причому одна зі шпильок має бути в точці О (рис. 2).

3. Дивлячись на шпильки 1 і 2 крізь скло, встроміть шпильки 3 і 4 так, щоб усі чотири шпильки здавалися розташованими на одній прямій.

4. Приберіть шпильки та позначте положення шпильок 3 і 4 точками.

5. Повторіть дії, описані в пунктах 1-4, ще для двох контурів.

Опрацювання результатів експерименту Для кожного досліду:

1. Установіть напрямок заломленого променя ОМ (див. рис.3).

2. Знайдіть точку перетину променя ОМ із колом (точку В).

3 Позначте на папері кути: кут падіння між падаючим променем і перпендикуляром, та кут заломлення між заломленим променем і перпендикуляром.

4.. Виміряйте транспортиром кут падіння і кут заломлення та обчисліть показник заломлення за формулою n = .

№ досліду

n

1

51

28

0,7771

0,4695

1,66

2

63

33

0,8910

0,5446

1,64

3

72

35

0,9510

0,5735

1,66

4

0

0

Висновок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.