Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

8 клас - урок української мови з теми "Однорідні члени речення"

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XF003446
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №XF003446
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вчитель Бова І.М.

18.01.2018

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 8 КЛАСІ ЗА МЕТОДИКОЮ ТРВЗ-ПЕДАГОГІКИ

Т Е Х Н О Л О Г І Ч Н А К А Р Т А У Р О К У

Тема: Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком, розділові знаки між однорідними членами речення

Тип уроку: Урок вивчення й первинного закріплення нових знань

Очікувані результати: після уроку учні зможуть знаходити в реченні однорідні члени речення, розставляти розділові знаки , поширювати речення шляхом самостійного введення в них однорідних членів, аналізувати зв’язок між ними (сполучниковий, безсполучниковий чи змішаний), конструювати схеми речень з однорідними членами.

Розвивальна мета: розвивати монологічне мовлення учнів, їхню активність, творче мислення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти естетичному розвиткові особистості восьмикласників засобами краси природи рідного краю.

Виховна мета: виховувати почуття любові до рідного краю.

Обладнання: робочі аркуші

Міжпредметні

зв’язки: українська література

Інтеграція: психологія, народознавство.

Навчально-методичне забезпечення уроку:

1. С.А. Омельчук, А.І. Ляшкевич, Усі уроки української мови у 8 класі: - Х: Основа, 2008 2. Усі уроки української мови. 8 клас. ІІ семестр. Нова програма /Є.П. Голобородько, К.Ю. Голобородько, О.А. Павлик, С.В. Мунтян, І.А. Бондаренко.- Х.: Вид. група «Основа», 2017.-144 с.- (Серія «Усі уроки»).

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

ЕТАПИ УРОКУ

ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ФОРМИ І МЕТОДИ

З М І С Т

1

Організація класу

Привітання. Налаштування на плідну працю.

Учитель. Добрий день, діти. Олександр Дюма, великий французький письменник, коли чекав гостей, у гардеробі вішав табличку з написом: «Отут, разом із одягом залишайте свій поганий настрій». Мені б хотілося, щоб і ви залишили весь негатив, якщо такий є, за дверима класу і налаштувалися на роботу.

ЕМОЦІЙНИЙ БАРОМЕТР. Учитель читає уривок з вірша відомого психолога Р.Волдо Емерсона, яким налаштовує учнів на успіх:

Якщо ви боїтесь, що вас поб’ють,

Вважайте себе побитим.

Якщо ви гадаєте, що ви не можете,

Ви не зможете ніколи.

Якщо ви вважаєте, що ви програєте,

Ви вже програли.

Тому що в усьому світі ми бачимо,

Що успіх починається з волі людини –

Усе залежить від стану розуму.

Вчитель: «То чого ж ви зараз можете побажати один одному?».

2

Оголошення теми і мети уроку

Прочитайте уривок з тексту і дайте відповідь на питання «Чим ускладнені речення?» Слов’янська легенда стверджує, що одного разу баба Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішили не пускати на землю Весну. Але сміливий Підсніжник випростався, розправив пелюстки й попросив захисту в Сонця. Сонце помітило квіточку й відкрило дорогу Весні.

Сьогодні на уроці ми розпочинаємо вивчення нового тематичного блоку, який називається «Однорідні члени речення». На його вивчення передбачається 6 год. і завершиться  він написанням контрольної роботи. На першому уроці з цієї теми ви поглибите свої знання про однорідні члени речення. Під час виконання практичних вправ пригадаєте, як здійснюється сполучниковий, безсполучниковий і змішаний зв’язок між ними. Також будемо вдосконалювати навички синтаксичного розбору. Крім того, ви поширете свій кругозір про такий вид народної символіки, як рослини та квіти. Таким чином поглибите свої знання з народознавства.

3

Формування мотивації

Порівняти речення. Яке з них більш змістовніше, влучніше, поетичніше?

1. Маки попідставляли гарячим променям сонця свої рум’яні чашечки.

2. Десь у зеленій гущі городу, або на окремій грядці, або попід смарагдовою латкою буряків Маки попідставляли гарячим променям сонця свої рум’яні чашечки.

Однорідні члени речення роблять нашу мову виразнішою, змістовнішою, допомагають точно описати предмети і явища, тому знання цієї теми для нас є важливим.

4

Актуалізація опорних знань та їх корекція

Навчальна гра «Так» чи «Ні»

1. Однорідні члени речення відповідають на одне і те ж питання (так)

2. Однорідні члени можуть виконувати синтаксичну роль тільки головних членів речення (ні)

3. Однорідні члени не можуть супроводжуватися узагальнювальними словами (ні)

4. Однорідні члени можуть поєднуватися сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком (так)

5. Однорідні члени вимовляються з інтонацією переліку або протиставлення (так)

6. Вони є поширені й непоширені (ні)

7. Між однорідними членами існують єднальні та протиставні відношення (так)

8. Для речень із узагальнювальними словами при однорідних членах характерні такі розділові знаки: двокрапка, тире, крапка з комою (ні)

9. Між неоднорідними означеннями ставиться кома (ні)

10. Узагальнювальні слова виступають тим членом речення, що й однорідні члени речення (так)

11. Просте речення з однорідними членами є ускладненим (так)

12. Кома завжди ставиться при однорідних членах, які поєднані єднальним сполучником і (ні)

Вправа 286 (усно)

2.Повторення вивченого: «Групи сполучників сурядності» стор.137.

Наведення прикладів (робота в парах) – запис в робочих зошитах

5

Розширення та поглиблення знань з теми

Робота над засвоєнням теми уроку.

Створення ОК у формі ФСА (робочий аркуш)

Робота з поетичним текстом

Виразно прочитайте вірш Надії Красоткіної «Краса природи». Поставте розділові знаки. Знайдіть узагальнювальні слова.

Краса природи є у всьому

В листочку в квіточці живій

В хмаринці в небі голубому.

Лиш придивитися умій!

Вона в сосні берізці й клені

В метеликові просто скрізь

В джерельці і в траві зеленій.

Лише прислухайсь придивись!

6

Пробне застосування знань

Вправа «Дослідники»

(знайти О,О,О)

Зелене листя барвінку не в’яне ні взимку, ні влітку. Навесні воно звеселяє очі блакитними зірочками цвіту. В Україні здавна люблять і шанують цю розкішну рослину, розповідають про неї легенди. Із барвінку плели весільні вінки, зав’язували в хрестинну квітку – на довгий вік молодятам і новонародженому.

Вправа «Редактори»

Колись букети складали з кропу селери петрушки кмину. Пізніше почали використовувати для цього квіти. Зародилася навіть мова квітів, щоправда, спершу на Сході а потім і на Україні. У англійців незабудка означає любов а в українців – пам'ять. Червоний колір символізує життя любов а білий – чистоту незрадливість.

Вправа «Будівельники» (побудувати схеми речень)

Кольорова гама при складанні і оформленні букету має підкорятися певним правилам. Поєднання червоного і блакитного кольорів символізує вірність, кохання. Жовтий колір означає невірність, розлуку, а у поєднанні з червоним – нагороду, повагу. Букет із двох білих чи червоних квіток символізує щасливе подружжя і пасує до весілля.

Хвилинка відпочинку. Дихальна вправа «М’яч». Вчитель: Уявіть собі, що у вас у руках – м’яч. Зробіть глибокий вдих і виконайте команду «М’яч пробитий»: зі звуком «с-с-с-с» починайте потроху випускати повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м’яч. Ця вправа насичує мозок киснем, підвищує розумову працездатність.

7

Первинне закріплення знань

Створення висловлю-вання за вихідним словом

Інструктаж до завдання (див. робочий аркуш).

Монологічне висловлювання – це продукт мовленнєвої діяльності однієї людини, але в його створенні може брати участь і цілий колектив, наприклад клас. Тож, спробуймо!

Працюємо за алгоритмом:

Крок 1. Записати слово, за яким необхідно скласти висловлювання.

Крок 2. Записати слова (можна різних частин мови), що виникають за принципом вільних асоціацій.

Крок 3. З отриманого списку підкреслити 4-5 слів, які, на вашу думку, найточніше виражають сутність похідного слова.

Крок 4. Використовуючи вибрані слова в якості ключових, сформулюйте тему майбутнього висловлювання.

Крок 5. Використовуючи ключові слова, скласти висловлювання-мініатюру.

До висловлювання додається граматичне завдання: вжити однорідні члени речення.

К.1 Калина.

К.2-3 Символ, красуня, окраса, оберіг, кохання, молода дівчина, диво, чарівна, ніжна, квітуча, рідна, пісня.

К.4 Калина – символ України.

К.5 Серед багатьох символів українського народу значне місце посідає калина. Вона є не тільки окрасою українських садиб, а й оберегом для багатьох поколінь українців. В усі часи калину вважали символом кохання. Скільки чудових ліричних пісень складено про цю рослину! Як не оспівувати це справжнє диво природи!

8

Контроль і самопере- вірка знань

ГОУЄМОСЯ ДО ЗНО: встановити відповідність

1. однорідні означення

а) Радують зір стрункі берізки, не понівечені любителями березового соку, бурштинові сосни

2. однорідні обставини

б) Духмяне сіно пахне літом, чебрецевим цвітом, і м’ятою, і материнкою з гірчинкою.

3. однорідні додатки

в) Вітер бушував над лісом, і дерева гули грізно і тривожно.

4. однорідні підмети

г) Відгуло, віддзвеніло лагідне літо.

5. однорідні присудки

д) Берізка тоненька, струнка і ясна зеленого дуба любила.

Відповідь: 1д, 2в, 3б, 4а, 5г

9

Підсумок

Творча робота

А зараз я вам запропоную виявити свої творчі здібності, відчути себе поетом і одночасно перевірити знання із сьогоднішньої теми

Запрошую до складання сенкану, бо саме така форма поезії дає можливість у другому і третьому рядочках використовувати однорідні члени речення

Україна                                      Мова                                              Пісня

Велична, прекрасна              Барвінкова, солов’їна                 Ніжна, мелодійна

Вабить, чарує, манить                 Оберігає, навчає, виховує           Тремтить, переливається, бринить

Велика країна на карті світу        Об’єднує всю українську родину          Звучить, як чисте-чисте джерело

Батьківщина                             Символ                                           Оберіг

Скласти сенкан «Степ»                                                                                                                                

10

Домашнє завдання

Дитина має право приймати рішення (Із правил ефективної педагогіки)

1. МОТИВАЦІЯ до виконання домашнього завдання. Вправа «ПОВІТРЯНІ КУЛЬКИ». Вчитель демонструє 3 повітряні кульки: сильно надуту, в міру надуту, слабко надуту. Розповідає, що їх надували троє хлопців. Перший приклав надмірні старання, але безрезультатно. Ця куля ось-ось лусне! Другий теж був старанним і розрахував свої сили та надув кульку в міру, тим самим подарував їй «довге життя». А третій був ледащо, його кулька занадто м’яка й не зможе зберегти форму кулі навіть на деякий час. Так само й ви, вибираючи домашнє завдання, розраховуйте свої сили. Тільки тоді ви отримаєте гарний результат.

1. Впр.286 2. Впр.288 3. Впр.289

ФСА «Однорідні члени речення» (ОЧР)

Вправа «ДОСЛІДНИКИ»

Зелене листя барвінку не в’яне ні взимку, ні влітку. Навесні воно звеселяє очі блакитними зірочками цвіту. В Україні здавна люблять і шанують цю розкішну рослину, розповідають про неї легенди. Із барвінку плели весільні вінки, зав’язували в хрестинну квітку – на довгий вік молодятам і новонародженому.

Вправа «РЕДАКТОРИ»

Колись букети складали з кропу селери петрушки кмину. Пізніше почали використовувати для цього квіти. Зародилася навіть мова квітів, щоправда, спершу на Сході а потім і на Україні. У англійців незабудка означає любов а в українців – пам'ять. Червоний колір символізує життя любов а білий – чистоту незрадливість.

Вправа «БУДІВЕЛЬНИКИ»

Кольорова гама при складанні і оформленні букету має підкорятися певним правилам. Поєднання червоного і блакитного кольорів символізує вірність, кохання. Жовтий колір означає невірність, розлуку, а у поєднанні з червоним – нагороду, повагу. Букет із двох білих чи червоних квіток символізує щасливе подружжя і пасує до весілля.

Створення висловлювання за вихідним словом

____________________________________________________

____________________________________________________________________

___________________________________________________________________

__________________________________________________________________

_________________________________________________________________

РОБОЧИЙ АРКУШ З ТЕМИ «Однорідні члени речення»

учня 8 класу _________________________________________

Чим ускладнене кожне речення?

Слов’янська легенда стверджує, що одного разу баба Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішили не пускати на землю Весну. Але сміливий Підсніжник випростався, розправив пелюстки й попросив захисту в Сонця. Сонце помітило квіточку й відкрило дорогу Весні.

Порівняти речення.

Яке з них більш змістовніше, влучніше, поетичніше?

1. Маки попідставляли гарячим променям сонця свої рум’яні чашечки.

2. Десь у зеленій гущі городу, або на окремій грядці, або попід смарагдовою латкою буряків Маки попідставляли гарячим променям сонця свої рум’яні чашечки.

Навчальна гра «Так» чи «Ні»

___________________________________________________________

___________________________________________________________

Виразно прочитайте вірш Надії Красоткіної «Краса природи». Поставте розділові знаки. Знайдіть узагальнювальні слова.

Краса природи є у всьому

В листочку в квіточці живій

В хмаринці в небі голубому.

Лиш придивитися умій!

Вона в сосні берізці й клені

В метеликові просто скрізь

В джерельці і в траві зеленій.

Лише прислухайсь придивись!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект вступного уроку з теми передбачає вивчення й первинне закріплення нових знань. До уроку готуються робочі аркуші, що дозволяє максимально збільшити об"єм виконаної роботи. Важливим завданням є створення ОК у формі ФСА (функціонально-системного аналізу мовного поняття), родзинкою уроку ї вправа "Створення висловлювання за за вихідним словом" (це творча вправа, яка не займає багато часу, але має високу ефективнфсть).
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    4162
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    XF003446
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XF003446
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №XF003446
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти