і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання опорних та інтерактивних схем для формування навичок мислення високого рівня
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

5 клас. Система завдань за темою "Казки"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Система завдань за змістом арабської народної казки «Синдбад-мореплавець»

Перевірочна робота за змістом.

Для тих учнів, хто читав казку повністю, пропоную декілька видів завдань одного спрямування (індивідуальні та колективні). Діти мають змогу повторити і перевірити свої знання та розуміння змісту твору. Відповіді до 2 та 3 завдань додаються.

Примітка: матеріал готувався за книгою «Алі-Баба і сорок розбійників та інші арабські казки/ укл. А.Фрезер. – Харків: Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля. 2018. - 240».

1 завдання. Складання сюжетного плану.

  1. Варіант. Складання детального сюжетного плану третьої подорожі.

  2. Варіант. Складання детального сюжетного плану четвертої подорожі.

  3. Варіант. Складання детального сюжетного плану сьомої подорожі.

2 завдання. Встановити хронологію подорожей Синдбада за поданими епізодами його зустрічей та пригод.

А – старець на плечах Б – Велет-людожер В – наживо похований

Г – знайомство з птахом Рухх Д – джерело з амброю

Е – найпрекрасніший у світі кінь Ж – Синдбад на троні шейха.

3завдання. Вказати діючих героїв казки за описом.

  1. ,,… лежала на череві й методично, з гучним хрускотом, ворушила щелепами. Власне, цей хрускіт і розбудив Синдбада. Чим хрустить …,

Синдбад зрозумів, побачивши, що з її пащі стирчить взуття одного з матросів».

  1. «Діставшись судна, вони швидко дерлися на борт. Ці маленькі, вкриті густою шерстю … виблискували жадібними жовтими очима. Вони вправно діяли своїми крихітними кривими ноженятами і чіпкими рученятами».

  2. «Залишайся у моїх землях назавжди. Я знайду тобі гарну дружину, і ти у моєму місті станеш настільки щасливим, що забудеш про свій Багдад».

  3. «…вони заговорили, але я не розумів їхньої мови й подумав, що це мені сниться. Потім якийсь чоловік звернувся до мене арабською».

  4. «…за мить перегризли корабельні канати, позбавивши судно вітрил, а на Синдбада і його товаришів».

Відповіді:

2завдання – 1Е, 2Г, 3Б, 4В, 5А, 6Д, 7Ж.

3 завдання – 1-Змія (с.165), 2 – волохаті чоловічки (с.153), 3 – шах (с.181), 4 – індійці та абіссінці (с.217), 5 – ліліпути (с.154).

Літературна вікторина за змістом арабської народної казки «Синдбад-мореплавець»

Учні до уроку готують третю подорож Синдбада, яка рекомендована за навчальною програмою. Є окремі діти, які читають казку в повному обсязі. Тому цим учням пропоную завдання літературної вікторини з 12 питань разом з відповідями та вказаними сторінками.

Примітка: матеріал готувався за книгою «Алі-Баба і сорок розбійників та інші арабські казки/ укл. А.Фрезер. – Харків: Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля. 2018. - 240».

  1. Скільки років перебував Синдбад у сьомій подорожі?

  2. Кому належать наступні слова: «О, Синдбаде-мореплавецю, ти й досі не покаявся! Небезпека й горе, яких ти зазнав, нічого тебе не навчили! Тож терпи – ти заслужив усе, що випало на твою долю!»?

  3. Що спонукало Синдбада відправитись у шосту подорож?

  4. Закінчити речення: «Адже не було мандрівки, в якій я не зазнав би __».

  5. Чому вирішив Синдбад поїхати у далеку подорож уперше?

  6. З ряду назв місць оберіть ту, якою у казці «Синдбад-мореплавець» називалось Місто Миру: Бомбей, Басра, Бейрут, Багдад, Бостон.

  7. Чий опис подається у словах: «…старий не зліз з моїх плечей , а міцно обхопив мою шию ногами. І коли я подивився на ті ноги, то побачив, що вони чорні й жорсткі, наче шкура буйвола»?

  8. Скільки років не був вдома Синдбад під час четвертої подорожі?

  9. Синдбад «побачив двох юнаків, прекрасних, як два місяці, і кожен спирався на палицю з чистого золота». Хто це були?

  10. Кого звали Гарун-ар-Рашид?

  11. Вставте пропущені слова в реченні «Ми побували на острові, де росли кориця й ____. Тамтешні люди розповіли нам цікаву річ: на кожному гроні ___ виростає великий листок, що захищає ____ від сонця та дощу.»

  12. «Палац» з білим куполом, біла куля без вікон і дверей - це___. Що це?

ВІДПОВІДІ

1-27 років

с.236

2-самому Синдбаду

с.226

3-повз його дому пройшов гурт купців с.210

4-жахливих пригод

с.215

5-кортіло побачити на власні очі дива чужих країн с.121

6- Багдад

с.128

7-шейха моря

с.199

8-7 років с.194

9-слуги Аллаха

с.233

10-халіф Багдада

с.221

11-перець, перцю, перчину

с.208

12-яйце птаха Рухх с.135

Тестові завдання за змістом арабської народної казки «Синдбад-мореплавець»

Мета цієї роботи полягає в тому, що багато хто з учнів читає казку в повному об’ємі, а не лише третю подорож, яка запланована програмою. Тому, щоб ці учні мали змогу перевірити свої знання й не «заважали» іншим в класі, пропоную декілька варіантів завдань як індивідуальних, так і парних. Відповіді додаються.

1 завдання: встановити хронологічну послідовність пригод Синдбада

Варіант 1

А одруження Синдбада Б в Долині Змій В у печері з мерцями

Г перебування у місті Мавп Д перебування на острові зі скарбами

1

2

3

4

5

Варіант 2

А скарб за продаж горіхів Б літаючі чоловіки В зустріч зі змієм-людожером Г Риба-острів Д перебування у царя землеробів

1

2

3

4

5

Варіант 3

А пригода з яйцем птахи Рухха Б зустріч із шейхом моря В обід стравою людожера Г перебування на острові Сариндиб Д збагачення від продажу сандалового дерева

1

2

3

4

5

Варіант 4

А зустріч з трьома величезними рибинами Б зустріч з халіфом Багдаду

В пригода з птахой Рухх Г зустріч із слугами Аллаха Д перебування в країні царя Аль-Міхруджана

1

2

3

4

5

Відповіді:

Варіант 1 1Б 2В 3Г 4Д 5А Варіант 2 1Г 2В 3А 4Д 5Б

Варіант 3 1Г 2В 3А 4Б 5Д Варіант 4 1Д 2В 3Б 4А 5Б

Літературний диктант за темою «Казки» (за підручником Є.Волощук)

1.Щоб розважити маленького сина Крістофера Робіна, письменник вигадував кумедні історії про його улюблені іграшки. Кто так робив і як називається його твір?

2.Авторський художній твір з вигаданим сюжетом, у якому наявні чарівні, фантастичні елементи.

3.Є казки, які призначені для сцени. Назвати хоча би одну зарубіжних письменників.

4.Встановити відповідність між твором та автором.

А.«Три товстуни»

Б.«Дракон»

В.«Золотий ключик»

Г.«Лускунчик»

1.Євген Шварц

2.Е.Т.А.Гофман

3.Юрій Олеша

4.Олексій Толстой

5. Ці твори часто адресовано не лише дітям, а й дорослим. Як називаються ці твори?

6.Їх вважають найдавнішими серед народних казок. Які саме?

7.Інакомовне зображення рис характеру, поведінки, взаємин людей і явищ суспільного життя.

8.Однією з найдавніших збірок казок і алегоричних розповідей про тварин є…

9.Умовно сюжетну схему чарівної казки можна зобразити так …

10.Усталені сюжети, які повторюються в казках різних народів, дещо змінюючись залежно від місцевих умов. Це …

11. Встановити відповідність

1 «СИНДБАД-МОРЕПЛАВЕЦЬ»

2 «ІССУМБОСІ, АБО ХЛОПЧИК-МІЗИНЧИК»

3 «ПЕНЗЛИК МАЛЯНА»

А Японська народна казка

Б Китайська народна казка

В Арабська народна казка

Відповіді:

  1. Алан Мілн «Вінні-Пух і всі-всі-всі»

  2. Літературна казка

  3. Наприклад: Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»

  4. А3, Б1, В4, Г2

  5. Літературні казки

  6. Казки про тварин

  7. Алегорія

  8. Давньоіндійська книжка «Панчатантра»

  9. Зачин, потрійний повтор, кінцівка

  10. «Мандрівні» казкові сюжети

  11. 1В, 2А, 3Б

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою сучасного уроку стає вже не нагромадження знань, а пошукова діяльність, спрямована на формування вмінь і навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі. Тому пропоную декілька видів завдань як індивідуальних, так і парних. Ці завдання складені таким чином, щоб учні мали змогу перевірити свої знання, знайти відповіді за допомогою підручника «Світова література : підруч. для 5-го кл. загаль¬ноосвіт. навч. закл. / Є.В. Волощук. – К. : Генеза, 2013».
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Тест
  • Переглядів
    367
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BS155100
  • Вподобань
    0
Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь