• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова .Урок № 8. Тема. Вправляння у розташуванні слів за абеткою. Робота з орфографічним словником. Складання усної розповіді про пору року

2 клас. Українська мова .Урок № 8. Тема. Вправляння у розташуванні слів за абеткою. Робота з орфографічним словником. Складання усної розповіді про пору року

Опис документу:
Мета : закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 8

Тема Вправляння у розташуванні слів за абеткою. Робота з орфографічним словником. Складання усної розповіді про пору року (впр. 32-36).

Мета. закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 14, вправа31) (Учні читають назви днів тижня в абетковій послідовності; розповідають про те, чим запам’яталися їм вихідні дні).

2. Гра «Утвори слова»

(Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає.)

зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); мало, дим, сир (мир); пара, перо, він, мама, канал (пенал); заєць, лис, ломи, собака (зима); звір, лось, шишка, лини, корито (зошит); рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска); лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон).

Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак. — Чи можете ви прочитати ці слова за алфавітним порядком?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення вчителя

Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом? — А ще за алфавітом розміщують слова в словниках. Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення. Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізнатися про правопис і наголошення слів.

2. Робота за підручником (с. 14-15)

Вправа 32 Практична робота учнів з орфографічним словником

Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи. — Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні. — Знайдіть у словнику слова алфавіт, іній, немовля, троянда. — Випишіть зі словника три слова, які відповідають на питання хто?, і три слова, які відповідають на питання що?

Усно складіть з виписаними словами речення.

Слово про слово Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови.

Вправа 33 (фронтально, письмово)

Учні записують слова за абеткою, беручи до уваги першу і другу букви в слові.

Вправа 34 ( самостійно )

(Учні читають назви українських міст за абеткою і визначають, назва якого міста потрапила до вправи помилково; доводять, чому слово Дніпропетровськ необхідно написати перед словом Донецьк, а слово Київ — після слова Канів. Спишіть назви українських міст за абеткою.

Вправа 35 Метод «Робота в групах»

Учні читають слова і розташовують їх за абеткою. Складають із цими словами коротку розповідь про пору року (за вибором).

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Метод «Робота в групах»

Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені за алфавітним порядком.

1-ша група Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко.

За яким номером записане ваше прізвище в класному журналі? Складіть речення.

2-га група Нестайко, Шевченко, Леся Українка, Франко, Глібов.

Які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень.

3-тя група Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова.

На якій вулиці ви живете? Складіть речення.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком? — Чи знаєте ви, де ще використовується абетка? — Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 15,вправа 36.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.