• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова. Урок № 6 .Тема. Вправляння у розташуванні слів за абеткою (в абетковій послідовності) з орієнтацією на першу букву слова.

2 клас. Українська мова. Урок № 6 .Тема. Вправляння у розташуванні слів за абеткою (в абетковій послідовності) з орієнтацією на першу букву слова.

Опис документу:
Тема. Вправляння у розташуванні слів за абеткою (в абетковій послідовності) з орієнтацією на першу букву слова. Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 6

Тема Вправляння у розташуванні слів за абеткою (в абетковій послідовності) з орієнтацією на першу букву слова. Навчальний діалог (впр. 26-31).

Мета. закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт»

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)

Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам’ять. — Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.

2. Робота над загадкою

3 однієї ми родини

Від Андрія до Ярини.

Як по одному, самі,

Ми буваємо німі.

Хоч і маєм різні назви

Й добре знаєте всіх нас ви,

Певним станемо рядком

Заговоримо ладком.

Ми — писемності основа,

А без нас ніхто ні слова!

Що то таке? (Алфавіт.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 12-14)

Вправа 26 (фронтальна робота, письмово)

Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки. — Запишіть утворені слова за абеткою.

Так ми говоримо! Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).

Вправа 27 (самостійно)

Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою. — Поясніть, чому корисно вживати ягоди.

Хвилинка спілкування

Найбільше я люблю клубніку і земляніку.

Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.

Добре, запам’ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?

Продовжіть розмову.

Вправа 28 коментовано

(Учитель читає вірш М. Стельмаха. Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою. — Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Ліщина))

Вправа 29 Метод « Робота в парах»

Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.

Вправа З0 (фронтально, письмово)

Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).

Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.) Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.

Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Для чого потрібний алфавіт? — Як записати слова за алфавітним порядком?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 14, вправа 31. Записати назви днів тижня в абетковій послідовності.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.