2 клас. Українська мова . Урок № 4. Тема. Українська абетка. Графічна форма малих букв українсь¬кої абетки. Звуко-буквений аналіз слів

Опис документу:
Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів, спостережливість; закріпити вміння каліграфічного письма малих букв українського алфавіту; виховувати інтерес до навчання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2 клас. Українська мова

Урок № 4

Тема Українська абетка. Графічна форма малих букв української абетки. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 16-20).

Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів, спостережливість; закріпити вміння каліграфічного письма малих букв українського алфавіту; виховувати інтерес до навчання.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», відеозапис пісні «Абеткова пісенька».

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання (с. 9, вправа 15)

Дайте правильну відповідь на запитання вчительки.

  1. Хвилинка каліграфії

Аа ай об ат ал ам ан ва ка ау Абетка азбука алфавіт і алфавіт Ми вивчаємо українську абетку.

3. Робота над загадкою

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати!

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (Абетка)

Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, алфавіт) — Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.)

Назвіть послідовно звуки у слові українська.

Чим позначаються звуки мовлення на письмі? — Чим букви відрізняються від звуків? — Чого в українській мові більше: букв чи звуків?

Запам’ятайте! Звуки ми чуємо і вимовляємо. Букви ми бачимо, читаємо і пишемо.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення вчителя

Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта. Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв («а» і «бе»). Учні розказують напам’ять УКРАЇНСЬКИЙАЛФАВІТ .

2. Первинне закріплення. Абеткова пісенька. ( Учні співають під відеозапис)

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 9-10)

Вправа 16 (с.9) фронтально, усно

Пригадайте українську абетку (алфавіт). — Згадайте малі букви — друковані й рукописні. Прочитайте їх напівголосно. — Яка буква не позначає окремого звука? — Прочитайте, як ще називають букву й. — Назвіть букви, назви яких закінчуються на е (наприклад, «бе», «ве»...).

Гра «Звуки і букви». (Один учень чітко вимовляє будь-який звук або звуки, а інший — називає відповідну букву. Наприклад: [ґ] — «ґе»; [н], [н’] — «єн»; [о] — «о»).

Вправа 17 (с.9) коментовано

Учні називають рукописні букви і записують їх за зразком, усно добирають слова, у яких треба писати ці букви. — Запишіть три слова (на вибір). Послідовно назвіть усі букви в цих словах.

Вправа 18 (с.10) фронтально

Учні порівнюють слова рак і мак, називають, якими звуками вони різняться, складають два речення з цими словами.

Вправа 19 (с.10) самостійно

Учні знаходять у лівому і правому стовпчиках слова, які різняться одним звуком, записують слова за зразком і підкреслюють у них різні букви.

2. Гра «Додай букву» — Додайте на початку або в кінці слова букву, щоб утворилося нове слово. (Луг, коса, рак, риба, мак, оса)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

У якому зі слів кількість букв і звуків однакова? а) Джміль; б) лось; в) заєць; г)їжак.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ с. 10,вправа 20.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.