• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова .Урок № 27. Тема. Закріплення знань про дзвінкі й глухі приголосні звуки. Складання розповіді за запитаннями і малюнками до казки «Про двох цапків»

2 клас. Українська мова .Урок № 27. Тема. Закріплення знань про дзвінкі й глухі приголосні звуки. Складання розповіді за запитаннями і малюнками до казки «Про двох цапків»

Опис документу:
Мета : навчати учнів правильно вимовляти слова з дзвінкими приголосними; поглибити знання про дзвінкі та глухі приголосні; розвивати орфоепічну чіткість, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати бережливе ставлення до книги. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Ілюстрація до до казки «Про двох цапків»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

__________________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 27

Тема Закріплення знань про дзвінкі й глухі приголосні звуки. Складання розповіді за запитаннями і малюнками до казки «Про двох цапків» (впр. 115-117).

Мета навчати учнів правильно вимовляти слова з дзвінкими приголосними; поглибити знання про дзвінкі та глухі приголосні; розвивати орфоепічну чіткість, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати бережливе ставлення до книги.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Ілюстрація до до казки «Про двох цапків»

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання (с. 41, вправа 114) — Прочитайте рядки, які вам найбільше сподобалися. — Назвіть у виділених словах окремо дзвінкі й глухі приголосні звуки.

  1. Робота над віршем Запис вірша на дошці

Прочитайте вірш. Які приголосні звуки допомагають передати дзижчання джмеля і шелест хмелю?

ХМІЛЬ І ДЖМІЛЬ

По тичині в’ється хміль.

Біля хмелю в’ється джміль.

Шу-шу-шу,— шумкоче хміль.

Дзу-дзу-дзу,— дзумкоче джміль.

Ми стояли поблизу, шум той слухали внизу.

Я сказав: — Шумкоче хмільї

Ти сказав: — Дзумкоче джміль! (А. Камінчук)

Спишіть перше і друге речення. У виділених словах однією рискою підкресліть букви, що позначають дзвінкі, а двома — букви, що позначають глухі приголосні звуки. — Як ви розумієте значення слова в’ється у першому і другому реченнях?

3. Гра «Добери пару» — Запишіть до приголосних дзвінких звуків парні глухі. Наведіть приклади слів, які починаються цими глухими звуками. [б] - [ ], [Д] - [ ], [3] - [ ], [г] - [ ], [ж] - [ ], [дз] - [ ].

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми будемо вчитися розрізняти дзвінкі та глухі приголосні.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 42-43)

Вправа 115 (с.42)

Учні роздивляються малюнки на с. 42, складають і записують розповідь за малюнками і запитаннями.

1) Хто автор казки «Про двох цапків»? (М. Коцюбинський)

2) Чим відрізнялися цапки один від одного? (Один був білий, а другий — чорний.)

3) Що хотіли зробити цапки? (Цапки хотіли перейти через річку.)

4) Де вони зустрілися? (Вони зустрілися на кладці.)

5) Яка була кладка? (Кладка була вузька.)

6) Що сталося з цапками? (Цапки побилися, й обидва опинилися у воді.)

Вправа 116 (с. 43)

Учні читають речення, називають букви, які «стали не на своє місце». Записують речення, виправивши помилки. (Мама заплела Маринці тоненькі кіски. Бігла кізка по мосту, збила куряву густу.)

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Списування з граматичним завданням — Прочитайте. Спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення і вставляючи пропущені букви. Букви, якими позначено дзвінкі приголосні звуки, підкресліть однією рискою, а глухі — двома.

Чарівний в..сняний ранок на д..ревах і траві бл…щать крапельки роси повітря чисте сонце золотить поверхню оз…рця т…хенько гойдається оч…рет.

  1. Гра «Усі — дзвінкі» — Підкресліть слова, в яких усі приголосні звуки — дзвінкі.

Гори, друг, береза, дуб, суп, кіт, віл, риба, гірка, сито, тихо, гарбуз, дим, мед, кит, сон, дзвін, біб, зуб.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які приголосні звуки називаються дзвінкими? Назвіть їх. — Які приголосні звуки називаються глухими? Назвіть їх. — Виділіть «зайвий» звук із таких груп: * [а], [о], [у], [ж], [і], [и]; * [б], [д], [ж], [з], [к], [г], [дж], [дз].

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С .43,вправа 117.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.