• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова. Урок № 26. Тема. Дзвінкі й глухі приголосні звуки. Спостереження за спо¬собом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків

2 клас. Українська мова. Урок № 26. Тема. Дзвінкі й глухі приголосні звуки. Спостереження за спо¬собом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків

Опис документу:
Мета: навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі і глухі приголосні звуки; розвивати орфоепічну чіткість, увагу, мовлення; виховувати старанність. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2 клас. Українська мова

Урок № 26

Тема Дзвінкі й глухі приголосні звуки. Спостереження за способом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків (впр. 111-114).

Мета навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі і глухі приголосні звуки; розвивати орфоепічну чіткість, увагу, мовлення; виховувати старанність.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання (с. 40, вправа 110) — Зачитайте слова із двома звуками. (Я) Із трьома. (Сон, що, він, дзьоб, ліс, ґедзь) Із чотирма. (Дощ, джміль, яма, щит) Із п’ятьма. (Щука, юнак, їжак) — У яких словах звуків більше, ніж букв? (Я, що, дощ, яма, щит, щука, юнак, їжак) Чому?

У яких словах звуків менше, ніж букв? (Дзьоб, ґедзь, джміль) Чому? — Чим відрізняються приголосні звуки від голосних?

  1. Списування

Спишіть слова. Поставте над словами наголос. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки. Хвалько, хвалиться, хвала, хвіст, хвіртка, хвилина.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми дізнаємося, за якою ознакою поділяються приголосні в українській мові.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 40-41)

Вправа 111 (с. 40)

Учні прикладають долоньку до гортані і чітко вимовляють звуки парами. — Назвіть звуки, під час вимови яких ви чуєте голос і шум. — Вимовте звуки, які утворюються тільки з участю шуму, без голосу. — Прочитайте і запам’ятайте правило на с. 42.

Вправа 112(с. 41)

Розгляньте таблицю парних дзвінких і глухих приголосних звуків. — Прочитайте таблицю решти приголосних, що не утворюють пар. — Потренуйтеся в попарному вимовлянні дзвінких і глухих звуків. — Пам’ятайте, що під час вимови глухих звукін голосу зовсім не чути. — Переконайтеся, що всі приголосні звуки української мови належать чи то до глухих, чи то до дзвінких звуків.

Вправа 113 (с.41)

Учні читають слова і замінюють за зразком дзвінкий приголосний звук, позначений виділеною буквою, парним глухим.

Зробіть висновок про те, що сталося зі словами під час заміни звуків. Злива (сильний дощ) — слива (фрукт). Ґуля (на лобі) — куля (земна). Жити (у світі) — шити (голкою). Гори (вогнем) — хори (співають).

Бити (палицею) — пити (воду). Дітоньки (діти) — тітоньки (тітка).

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Прочитайте вірш. Знайдіть пари слів, що розрізняються дзвінкими і глухими приголосними.

В дощ шукав у лісі гриб,

І захворів тепер на грип.

Лікував я довго зуб,

На обід поїв лиш суп.

(Гриб — грип, зуб — суп)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

За якими ознаками поділяються приголосні звуки? — Чи може один і той самий звук бути то дзвінким, то глухим? — Назвіть пари приголосних за дзвінкістю — глухістю. — Які звуки називаються дзвінкими? А глухими?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 41, вправа 114, правило — с. 40.

Списати вірш. Букви, якими позначено дзвінкі приголосні- підкреслити однією рискою, глухі- двома.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.