• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова. Урок № 22. Тема. Звуки [дж], [дз], [дз] позначення їх на письмі буквосполученнями «дж», «дз». Орфоепічні вправи. Складання усного опису джмелика за запитаннями

2 клас. Українська мова. Урок № 22. Тема. Звуки [дж], [дз], [дз] позначення їх на письмі буквосполученнями «дж», «дз». Орфоепічні вправи. Складання усного опису джмелика за запитаннями

Опис документу:
Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз'], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати навички переносу слів з рядка на рядок; виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_________________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 22

Тема Звуки [дж], [дз], [дз] позначення їх на письмі букво сполученнями «дж», «дз». Орфоепічні вправи. Складання усного опису джмелика за запитаннями (впр. 95-99).

Мета уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз'], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати навички переносу слів з рядка на рядок; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 35, вправа 94) — Прочитайте п’ять слів із буквою ф і п’ять слів із буквосполученням хв. — Прочитайте складені речення.

2. Робота над віршем

Прочитайте вірш. Чому він так називається? — Зверніть увагу на правильну вимову звуків [дж], [дз].

ПОЛЬОВІ ДЗВІНОЧКИ

Піднімає джміль фіранку, каже:

Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хатки:

У дзвіночку добре спати.

Цей дзвіночок — як намет.

Тільки дощ — як кулемет. Л. Костенко

Випишіть спочатку слова зі звуком [дж], потім — зі звуком [дз]. — У якому із записаних слів найменше звуків? — Складіть його звукову модель. Яким буде співвідношення букв і звуків у цьому слові? — Як на письмі позначається звук [дж]? — А який ще звук ми позначаємо на письмі двома буквами? — Поміркуйте, чи можна при переносі розривати буквосполучення дж та дз, якщо вони позначають звуки [дж], [дз], [дз’]? — Поясніть розділові знаки в кінці речень. Назвіть питальне речення зі звертанням.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про приголосні звуки [дж], [дз], [дз’].

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота за підручником (с. 35-36)

Вправа 95 (с. 35) Учні читають речення. У виділених словах правильно вимовляють звуки [дж], [дз], [дз’]. — Скільки в тексті абзаців? Прочитайте початок кожного. — Випишіть виділені слова. Підкресліть буквосполучення дж, дз.

Прочитайте і запам’ятайте правило на с. 36.

Вправа 96 (с.35)

Учні записують речення, доповнюють їх словами, користуючись малюнками.

Поділіть для переносу слова з буквосполученнями дж, дз. — Полічіть кількість звуків і букв у цих словах.

Вправа 97 (с. 36) Учні читають текст. — Чим відрізняються джміль і джмелик ? (Джміль більший від джмелика за розміром, старший за віком.) — Користуючись текстом, усно опишіть джмелина за запитаннями.

1) На що схожий джмелик? (Джмелик схожий на вертоліт.)

2) Якого він кольору? {Джмелик чорний, мов вуглинка.)

3) Що у нього на голівці і на спинці? (У нього на спинці та голівці дві плямки, мов пелюсточки квітки прилипли.)

4) На що схожі крильця джмелики? (Крильця джмелина схожі на пропелери.)

5) Як джмелик гуде? («Джу-джу-джу!» — дзвінко гуде джмелик.)

Вправа 98 (с. 36) — «Перетворіть» рослину хміль на комаху, замінивши один звук. Запишіть слова. — Визначте, чи однакова кількість звуків і букв у записаних словах. З одним зі слів складіть і запишіть речення.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Творча робота — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення.

Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти.

Годували, його, вони, спочатку, молоком

На, городі, потім, пасли.

Грався, він, з, і, бігав, дітьми.

Назвіть слова зі збігом приголосних. Як їх можна перенести?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Якими буквосполученнями позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз’]? Наведіть приклади. — Як треба переносити слова з такими буквосполученнями? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 36,вправа 99.

Списати всі слова та поділити на склади для переносу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.