2 клас. Українська мова . Урок № 2. Тема. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Складання речень.

Опис документу:
Урок № 2. Тема. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Складання речень. Мета: закріпити і поглибити знання учнів про звуки; розвивати навички звуко- буквеного аналізу слів; виховувати уважність, старанність. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_____________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 2

Тема Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Складання речень. Навчальний діалог (впр. 7-11).

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про звуки; розвивати навички звуко- буквеного аналізу слів; виховувати уважність, старанність.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Звуки і букви»

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 5, вправа 6) Метод «Ланцюжковий контроль»

Чому берези сумували? — Назвіть слова, вжиті в переносному значенні. — Послідовно вимовте звуки у виділених словах.

  1. Гра «Чим відрізняються слова?»

Мак — рак, шишка — мишка, сірка — зірка, коса — коза, ворона — ворота, сливи — слава, пічка — річка. Порт — спорт, Оля — Коля, боби — бобри, сова — слова, оса — роса, оси — коси.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 6-7)

Вправа 7 (с.6) ( фронтально, усно)

Учні читають і відгадують загадку. (Гілка — білка)

Вимовте звуки в словах — відгадках. — Чим схожі і чим відрізняються ці слова?

Вправа 8 (с.6) (фронтально, письмово)

Учні добирають до поданих слів такі, що відрізняються першим звуком.

Клин — млин, калина — малина, чайка — майка, колос — голос, пічка — річка, шибка — рибка, парта — карта, балка — палка.

Запишіть слова за зразком, підкресліть букви, якими вони відрізняються. — Усно складіть речення з двома словами.

Вправа 9 (с.7) (коментовано)

Учні читають вірш І. Січовика «Букви пожартували», пояснюють, що наплутав автор, виправляють помилки, записують слова за зразком: рік — рак, колосок — колобок, клітку — квітку.

Послідовно вимовте звуки у записаних словах.

  1. Хвилинка спілкування . Учні читають діалог і продовжують розмову Метод «Робота в парах»

Вправа 10 (с.7) Учні читають слова, вилучають один звук так, щоб вийшло інше слово.

(Косар — коса, страва — трава, рукав — рука, перон — перо, умова — мова.)

Послідовно вимовте всі звуки у записаних словах. — Усно складіть речення зі словом мова.

3. Пригадайте прислів’я про мову. Записування одного із прислів’їв в зошит.

Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Слово до слова — зложиться мова.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Замініть перші звуки в словах суп, син, рак, а в словах сом, сік, сир, гак, брат, ніж — останні звуки так, щоб утворилися слова з іншим значенням.

Зробіть висновок про роль звуків у мові.

Як ніч можна перетворити на рака, змінюючи почергово лише одну букву? (Ніч — річ — рік — рак.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Назвіть слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво. (Дід, біб, вів, око, піп, зараз...)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 7, вправа 11.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.