• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова .Урок № 18. Тема. Приголосні звуки. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки.

2 клас. Українська мова .Урок № 18. Тема. Приголосні звуки. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки.

Опис документу:
Мета: навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря), повторити алфавіт; формувати навички звуко-буквеного аналізу слова; розвивати спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_____________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 18

Тема Приголосні звуки. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки. Навчальний діалог (впр. 79-83).

Мета навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря), повторити алфавіт; формувати навички звуко-буквеного аналізу слова; розвивати спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с.30 , вправа 78 )

Прочитайте слова, змінюючи кожне слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним. — Що треба зробити зі словом, щоб дізнатися, яку букву («е» чи «и») слід писати в ненаголошеному складі?

2. Фронтальне опитування — Чим відрізняються звуки і букви? — Які бувають букви? — На які групи розподіляються всі звуки? (Голосні звуки, приголосні звуки, знак м’якшення, всього три групи.) — Скільки в українській мові голосних звуків? (Шість) — Скількома буквами вони позначаються? (Десятьма) — Скільки всього букв в українській абетці? — Повторимо абетку всі разом. — Хто сам хоче розказати українську абетку?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про приголосні звуки. Тема уроку «Приголосні звуки».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 30-32)

Вправа 79 (с. 30) Учні роздивляються малюнок і розповідають, що на ньому зображено. — Мак — це рослина, яка в Україні росте і на городі, і в саду, і на луках, і в полі. Особливо вабить око мак польовий. Такий, як на нашому малюнку. А декоративний мак буває і білий, і блідо-рожевий, і бузковий, і червоний, і жовтогарячий! Але коли мова заходить про мак, то майже всі, в першу чергу, уявляють собі квітку маку саме червоного кольору. Подивіться на нього ще раз і скажіть: — Яке в маку стебло? (Стебло в маку соковите, ворсисте.) — Які листочки? (Листочки мають розсічену форму.) — Які пелюстки? (У маку великі червоні пелюстки.) — Яка серединка? (Серединка має форму кульки з чорним пилком.) — Де ростуть маки? (Маки ростуть у тюлі, на городі, в саду.) — Запишіть повну відповідь на третє запитання у зошит. (У маку великі червоні пелюстки.) — Як перевірити написання слова червоні (Червень) — Вимовте всі приголосні звуки у цьому слові.

Вправа 80 (с. 31) Учні вимовляють звуки в слові мак, називають звук, під час вимовляння якого повітря проходить вільно через рот. — Поясніть, на які перешкоди натрапляє повітря під час вимови приголосних звуків [м] і [к]. Візьміть до уваги! Звуки [м], [к] — приголосні, тому що: утворюються за допомогою голосу і шуму або тільки шуму; під час їх вимови повітря проходить через рот, натрапляючи на перешкоди; вони не утворюють складу.

Вправа 81 (с.31) Учні читають текст і відповідають на запитання. — Як українські господині використовували мак? — Коли мак освячували в церкві? — Разом з якими квітами мак складали в букети?

Прочитайте перше речення та спишіть його. Знайдіть у ньому слова зі збігом двох або трьох приголосних звуків. Підкресліть букви, якими вони позначені.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Хвилинка спілкування — Мені дуже подобаються осінні квіти. Особливо я люблю чорнобривці. А ти? — Я люблю весняні квіти. — Які саме?

Продовжіть розмову.

Вправа 82 (с. 32) Учні читають слова вголос. Записують в один стовпчик слова, в яких приголосних звуків більше, ніж голосних, а в другий — решту слів.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які бувають звуки? — Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки? (Приголосні звуки відрізняються від голосних тим, що при їх вимові повітря потрапляє на перешкоду.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 32,вправа 83.Прочитайте та спишіть прислів’я, випишіть з додаткової літератури 3 прислів’я чи приказки про книгу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.