2 клас. Українська мова .Урок № 16. Тема. Робота зі словами, вимову яких треба запам’ятати. Визна¬чення наголосу в словах. Звуковий аналіз слів

Опис документу:
Мета : ознайомити учнів з літературною вимовою ненаголошених голосних звуків; формувати навички вимови голосних е, и, о в коренях слів; виховувати інтерес до усної народної творчості. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2 клас. Українська мова

Урок № 16

Тема Робота зі словами, вимову яких треба запам’ятати. Визначення наголосу в словах. Звуковий аналіз слів (впр. 62-66).

Мета ознайомити учнів з літературною вимовою ненаголошених голосних звуків; формувати навички вимови голосних е, и, о в коренях слів; виховувати інтерес до усної народної творчості.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 24, вправа 61)

Назвіть у словах першого речення наголошені голосні звуки.

2. Вправи на повторення

Запишіть слова під диктовку. Підкресліть слова, в яких тільки два склади.

Павук, заєць, веселка, лісник, дорога, букварі, бабка, конвалії, бесіда, учні, огорожа, баян.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за словами, наголос у яких треба запам’ятати.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 25-26)

Вправа 62 (с.25) Учні читають загадки, знаходять потрібне слово в довідці. Записують слова-відгадки, ставлячи наголос.

Вправа 63 (с.25) Учні читають текст, правильно наголошуючи виділені слова. — Де можна побачити багато вишитих рушників? — Що прикрашають вишитими рушниками? Де їх використовують? — Яких тільки узорів немає на рушниках. Але найбільше вишивальниці в Україні використовували нитки якого кольору? (Червоного і чорного.) Слухання пісні про рушник. — Що означає чорний колір? (Журба, смуток) — А червоний? (Любов і кохання) — І донині на весіллях, щоби бути щасливими, за народним звичаєм, стають на вишитий рушник. — Ще раз прочитайте виділені слова, правильно їх наголошуючи. Учні списують перші два речення, підкреслюють виділені слова, позначають наголос.

Візьміть до уваги! В українській мові є й інші слова, які можна вимовляти по-різному.

Наприклад: помилка і помилка, завжди і завжди, усмішка і усмішка.

Вправа 64 (с.25-26) Учні читають й запам’ятовують, як вимовляються і пишуться словникові слова. Спочатку списують слова з наголошеним першим складом, потім — з другим, далі — з третім. Наголошені склади підкреслюють. (Дрова, столяр, шофер, дочка, старий, новий, український, одинадцять, чотирнадцять)

Вправа 65 (С.26) Учні читають і відгадують загадку. Записують відгадку. (Дятел) Підкреслюють букву, якою позначено ненаголошений голосний звук. — Уважно стежте й запам’ятовуйте, як треба проводити звуковий аналіз слова (с. 26). — Тепер завжди звуковий аналіз будемо проводити у такій послідовності, тому постарайтеся її запам’ятати.

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два — присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору, Два! — і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз — присіли, два — піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 40)

1. Виконання практичного завданняПоставте наголос у словах.

Верба — верби — на вербі.

Дочка — дочки — дочці.

Дерево — дерева — деревце (деревце).

Подруга — подруги — подрузі.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Назвіть слова, наголос у яких ви вивчили на уроці.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 26,вправа 66.Виписати виділені слова : спочатку- двоскладові, потім – трискладові, і нарешті – чотирискладові.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.