• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова .Урок № 15. Тема. Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади

2 клас. Українська мова .Урок № 15. Тема. Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади

Опис документу:
Мета: вчити учнів вимовляти слова так, щоб чітко було чути наголошений звук (не розтягуючи слово по складах); розвивати пам'ять та увагу; виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 15

Тема Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади (впр. 58—61).

Мета вчити учнів вимовляти слова так, щоб чітко було чути наголошений звук (не розтягуючи слово по складах); розвивати пам'ять та увагу; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 22, вправа57)

Прочитайте утворені словосполучення. — Вимовте звуки і назвіть букви у словах майорить і гайові. — Як ви поділили їх для переносу?

  1. Словникова робота

Прочитайте слова. — Які голосні пропущено? — Запишіть слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки, чтвр мдль грй шфр

Хід уроку

Скільки складів у кожному слові? — Який склад у кожному слові наголошений? Як його розпізнати?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Тема нашого уроку «Наголос».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 23-25)

Вправа 58 (с.23) Учні читають уривок із тексту. — Що ви дізналися про наголос?

Наголос — виділення складу в слові посиленням голосу; значок над літерою, який указує на виділення звука в слові посиленням голосу.

Вправа 59(с.23) Учні читають вірш Олександра Олеся і порівнюють його з віршем Ліни Костенко (с. 4). У виділених словах підраховують кількість голосних звуків і роблять висновок про кількість складів у цих словах. — Прочитайте склади, позначені однією буквою. Назвіть звуки, які позначаються цими буквами.

Канва — сітчаста основа для вишивання.

Вправа 60 (с.24) Учні записують слова — назви зображених предметів, ставлять наголос. Роблять висновок про те, як наголошуються слова в українській мові: в українській мові слова можуть мати наголос на... складі.

У слові один голосний звук і склад із цим звуком вимовляється з більшою силою голосу. Цей голосний звук і склад називаються наголошеними. Решта голосних звуків і складів у слові — ненаголошені.

  1. Первинне закріплення

Прочитайте «луною» (за вчителем), виділяючи голосом наголошений склад у таких словах:

кішка, собака, папуга, рибка.

Прочитайте слова кожної групи, виділяючи голосом наголошений голосний.

Ліс, лісовий, лісник, лісок. Липень, липа, липовий, липка. Вода, водичка, водяний, водний.

Як називаються слова кожної групи?

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос.

Вовк ведмедя розбудив :

Вже весна, вставай, іди!

Виліз велетень з барлога

Вовк втікає в ліс від нього.

Випишіть виділені слова. Поставте знак наголосу.

  1. Гра «За абеткою» — Запишіть слова в алфавітному порядку. Поставте наголос.

Малина, абрикос, трава, сидить, росте, сонце.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Що таке наголос? — Який склад називається наголошеним? — Чи може бути в слові два наголошені склади? — Як називаються склади на які не падає наголос?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 24, вправа 61. (Списати речення)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали