• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова .Урок № 12 .Тема .Голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки

2 клас. Українська мова .Урок № 12 .Тема .Голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки

Опис документу:
Мета: вчити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків; упізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 12

Тема Голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки (впр. 50-54).

Мета. вчити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків; упізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 19-20, вправа 49)

Прочитайте загадки і відгадки. — Поділіть слова-відгадки для переносу. — Розкажіть правила переносу слів, якими довелося скористатися.

  1. Словникова робота — Вставте букви, запишіть словникові слова

Д кт, нтп з вд нн в втпр к чтп нн — Які букви вставили? — Які звуки вони позначають?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні звуки, будемо впізнавати голосні звуки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя — Повторимо за таблицею ваші знання про звуки.

Учу я звуки голосні.

Чому так весело мені?

Бо вчу я звуки голосні, їх рівно шість.

Я всі назву: А, І та Е, О, И та У. І. Січовик

Вимовте голосні звуки. — За допомогою чого утворюються голосні звуки? — Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків? — Голосні звуки — це звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу. При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод.

Голосних звуків у нашій мові 6. Цей знак [ ] — скобочки-коробочки, у яких ховаються звуки. Голосні звуки: [а], [о], [у], [е], [и], [і].

2. Первинне закріплення — Послухайте звуки. Чи однаково вони вимовляються? — Вимовте подані звуки. — Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? Як називаються ці звуки? [с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [е], [р], [дз], [н], [в]. — Доберіть кілька слів із цими звуками. Що означають ці слова, на які питання відповідають?

3. Робота за підручником (с. 20-21)

Вправа 50 (с. 20) — Вимовте різні голосні звуки. — Поміркуйте, чому вони мають таку назву. Порівняйте свої міркування з правилом на с. 20.

Вправа 51 (с.20) Метод «Робота в групах»

Прочитайте текст. — Розкажіть, що ви бачили, коли спостерігали за хмарами. Вимовте голосні звуки у виділених словах. Спишіть виділені слова. Вимовте в них голосні звуки.

Вправа 52 (с. 20-21) Учні читають вірш, складають звукові моделі слів кораблі, любить. — Назвіть голосні і приголосні звуки у слові любить. — До слова Батьківщина доберіть близькі за значенням слова.

Вправа 53 (с.21) Учні читають слова, протяжно вимовляючи у кожному з них останній голосний звук, записують букву, якою він позначений. — Назвіть різні голосні звуки, які ви вимовили. — Порахуйте, скільки їх. — А скільки букв ви записали? — Перевірте свої записи за правилом на с. 21.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра «Добери слово» — До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком. Зразок. Слава — слива.

Булка — ... (білка) , нірка — ... (нирка), дим — ... (дім), лис — ... (ліс), крук— ...(крик), лук — ...(лак),

бак — ...(бік), лад— ...(лід), сила — ...(сіла), мир — ...(мур)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Продовжіть речення: • Звуки ми... (вимовляємо, чуємо). • Букви ми... (бачимо, читаємо, пишемо). — Скільки букв в українській абетці? (33) — Як поділяються всі звуки української абетки? (На голосні і приголосні.) — Скільки голосних звуків в українській мові? (6 звуків.) — Як визначити кількість складів у слові?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 21,вправа 54.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.