• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • 2 клас. Українська мова. Урок 9. Тема. Склад слова. Уявлення про складотворювальну роль голос¬них звуків. Перенос частин слів із рядка в рядок складами

2 клас. Українська мова. Урок 9. Тема. Склад слова. Уявлення про складотворювальну роль голос¬них звуків. Перенос частин слів із рядка в рядок складами

Опис документу:
Мета : поглибити знання учнів про склади як частини слова, на які воно ділиться при вимові; розвивати вміння розрізняти в слові кількість складів за кількістю голосних; виховувати любов до рідної мови. Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Українська мова

Урок № 9

Тема Склад слова. Уявлення про складотворювальну роль голосних звуків. Перенос частин слів із рядка в рядок складами (впр. 37-41).

Мета. поглибити знання учнів про склади як частини слова, на які воно ділиться при вимові; розвивати вміння розрізняти в слові кількість складів за кількістю голосних; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для додаткової та індивідуальної роботи. Підручник. Таблиця «Алфавіт», орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНВІ ДО УРОКУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання Учні читають описи ромашки.

2. Вправа на повторення Запис на дошці

Уважно прочитайте, що написано на дошці. Розділіть написане на 2 групи. Вітер, ша, Ні, дме, ти, Та, сильний

Що ви віднесли до першої групи? (Вітер, дме, сильний) — Як можна назвати те, що ви віднесли до першої групи? (Слова) — Доведіть, що це слова. (Вони мають зміст.) — Що ви віднесли до другої групи? (ша, Та, ти, Ні) — Як називається те, що ви віднесли до другої групи? (Склад) — Чим відрізняється склад від слова? (Слово щось означає, а склади нічого не означають.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Тема нашого уроку «Склад». Ми будемо ділити дво-трискладові слова на склади, визначати кількість складів у слові.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення вчителя

Що можна скласти зі складів? (Слова) — З яких складів можна скласти слово. (Тиша) — Запишіть це слово і поділіть на склади. (Ти — ша) — Доповніть інші склади до слів. (Ніна, Таня) — Чому зі складами Ні, Та ви утворили імена? (Склади написані з великої букви — отримали імена.) — Запишіть ці слова і поділіть на склади. — Отже, що таке склад? (Склад — частина слова.)

Згадайте, коли люди можуть вимовляти слова по складах.

2. Робота за підручником (с. 75-77)

Вправа 37 (с. 15) фронтально, письмово

  • Додай до частин слів склади так, щоб утворилися нові слова.

Вправа 38 (с.15) коментовано

Учні читають слова і називають ті, які не можна поділити на склади. Списують спочатку слова, що містять один склад, потім — два і, нарешті, три склади; підкреслюють склади, які позначено однією буквою.

Поміркуйте, чому слова грак і шпак не можна поділити на склади.

Візьміть до уваги! У кожному складі обов’язково є голосний звук. Саме він і утворює склад. Слова переносяться з рядка в рядок складами: ли-па, бе-ре-за. Склад, позначений однією буквою, не залишається в рядку і не переноситься: ака ція, оси ка, ірис, орел.

Вправа 39 (с. 16) Учні списують слова, поділяючи їх рисками для переносу. — У яких словах є склади, яких не можна залишити в рядку або перенести? — Визначте слова, у яких звуків більше, ніж букв.

Візьміть до уваги! Односкладові слова не поділяються для переносу.

Вправа 40 (Метод «Робота в парах») — Які з поданих слів можна перенести. — Поясніть, чому решта слів не ділиться для переносу.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Один чи два?» — Якщо почуєте слово з одного складу — підстрибніть, з двох складів — присядьте. Кущ, сорт, слово, лист, риби, звірі, міст, півень, марка, кріт, дощ.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Що таке склад? (Склад — частина слова, яка вимовляється одним поштовхом повітря.) — Як дізнатися, скільки в слові складів? (Потрібно знати, скільки в слові голосних звуків. У слові стільки складів, скільки голосних звуків.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 17, вправа 41.

Спиши, поділяючи для переносу імена людей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.