• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Природознавство
  • 2 клас. Природознавство. Урок № 3. Тема . Чому на Землі існують пори року. Уявлення про причини зміни пір року на Землі. Демонстрування зміна пір року на Землі (за допомогою телурія)

2 клас. Природознавство. Урок № 3. Тема . Чому на Землі існують пори року. Уявлення про причини зміни пір року на Землі. Демонстрування зміна пір року на Землі (за допомогою телурія)

Опис документу:
Мета : ознайомити учнів з обертанням Землі навколо Сонця як причиною зміни пір року на Землі; розвивати увагу, мовлення, пам'ять, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи. Тип уроку: комбінований урок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_______________________ 2 клас. Природознавство

Урок № 3

Тема . Чому на Землі існують пори року. Уявлення про причини зміни пір року на Землі. Демонстрування зміна пір року на Землі (за допомогою телурія) (с. 10-11).

Мета ознайомити учнів з обертанням Землі навколо Сонця як причиною зміни пір року на Землі; розвивати увагу, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку комбінований урок

Обладнання завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, телурій.

Хід уроку

  1. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосіери. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.Перевірка спостережень за природою. Вправа «Погода»
—Яка зараз пора року? —Який місяць? —Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Актуалізація опорних знань

1. Запитання для повторення

— З чим пов’язана зміна дня і ночі на нашій планеті? — Навколо якої осі обертається Земля справжньої чи уявної? — Скільки обертів робить Земля за добу?

  1. Човен відплив від берега і через деякий час він перетворився на маленьку точку. Чому ?

Висновок. При віддаленні предмети здаються меншими

  1. Жовтий лист погойдався і повільно впав на землю. Чому ? Висновок. Лист упав, оскільки настала осінь.

  2. На сході з’явилося Сонце, і настав ранок. Чому ? Висновок. Земля обертається навколо своєї осі

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Виберіть той висновок, до якого ми дійшли на попередньому уроці.
1) Ніч настає, оскільки на небі з’являється Місяць.
2) Планети обертаються навколо Сонця.
3) День і ніч настають чере те, що Земля обертається навколо своєї осі і по-різному освітлюється Сонцем. (Останній висновок стосується попереднього уроку.)

— Які рухи Землі ми обговорювали? (Рух навколо своєї осі, рух навколо Сонця)
— До чого призводить рух навколо своєї осі? (До зміни дня і ночі.)
— До чого призводить рух Землі навколо Сонця? (Ми доки не знаємо.)
— Як ви вважаєте, чому буде присвячений урок? (Ми дізнаємося, що відбувається на Землі, коли вона рухається навколо Сонця.)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Демонстрування зміни пір року на Землі за допомогою телурія.

Діти! Подивіться на цей прилад.

— Хто з вас знає, як він називається? (Телурій). Промовте слово хором.

Ви сьогодні маєте розкрити таємницю, чому на цей урок я принесла саме цей прилад. (Учитель умикає телурій.)
Я хочу вислухати ваші думки.

— Які припущення? (Модель Землі і Сонця, телурій зображує, як обертається Земля відносно Сонця.)
— Яку роль відіграватиме лампа? (Лампа відіграватиме роль Сонця.)
— Уявіть спочатку, що поверхня Землі — це ваша рука . Умикаємо лампу (спостереження за учителем, дотримання правил безпеки з електричними приладами), піднесемо руку на такій відстані від лампи, щоб рука і лампа були на однаковій висоті від столу. Що ви відчуваєте? (Руці дуже тепло.)
— Тепер, залишаючи руку на такій самій відстані від лампи, повільно підніміть її вгору. Що ви відчуваєте? (Руці вже не так тепло.)
— Поверніть руку в початкове положення. Що відчуваєте тепер? (Руці знову тепло.)
—Опустіть униз. Чи тепло руці? (Руці не так тепло.)
— Чому? (Учні висловлюють припущення.)

Зробимо висновок.

Розкажіть про те, як падають промені на руку в першому, другому і третьому випадках (У першому випадку промені падають прямо на руку, а в другому і третьому випадках промені падають навскоси.)

— Так чому в першому положенні руці було тепліше? (Тому що промені були прямі, отже, рука була ближче до джерела тепла.)

Виконаємо такий самий дослід з глобусом — моделлю Землі. У глобуса є уявна вісь, навколо якої обертається Земля.
Простежимо за обертанням глобуса.

— Куди «дивиться» вісь Землі: на Сонце чи від нього? (Від Сонця)
— Як ви вважаєте, що несуть сонячні промені світло, тепло або те й інше? (І світло, і тепло)
— Визначимо, де тепліше при такому положенні Землі в Києві чи в Австралії. (В Австралії більше тепла.)
— Як ви гадаєте, яка пора року в Києві? (У Києві зима, а в Австралії — літо.)
— Продовжуємо спостерігати за обертанням глобуса навколо Сонця.
— Вісь Землі «дивиться» на Сонце чи від Сонця? (До Сонця)
— Давайте визначимо, де тепліше при такому положенні Землі: в Києві чи в Австралії. (Тепер тепліше в Києві.)
— Яка пора року в Києві? (Тепер у Києві літо, а в Австралії — зима.)

Спробуємо робити висновок

— Чому так сталося? (Версії дітей.)

Поки наша півкуля повернена до Сонця, дні у нас довгі, промені прямі, пора року — літо. Поки наша півкуля повернена від Сонця, дні у нас короткі, промені косі, пора року — зима.

— Як ви вважаєте, що станеться, коли Земля зробить повний оберт навколо Сонця? (У Києві знову настане зима, а в Австралії — літо.)
— За який період це станеться? (За рік)
— Скільки триває рік? (12 місяців)
— Що ж відбувається при обертанні Землі навколо Сонця? (Зміна пір року)
— Чи відповіли ми на головне питання уроку? (Так)
— Яка головна причина зміни пір року? (Нахил земної осі і рух Землі навколо Сонця.)
— Чому влітку день триває довше? (Сонце піднімається високо над горизонтом.)
— Чому взимку холодно? (Сонце низько над горизонтом.)

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів. Метод «Робота в групах»

Ми знаємо, що пори року змінюють одна одну і чому так від бувається.

— Як діє обертання Землі навколо Сонця на живу природу? Наве діть приклади

1-ша група — на птахів;
2-га група — на рослини;
3-тя група — на тварин

Загальний висновок. Життя природи змінюється за сезонами. Змінюється пора року, змінюється температура, відповідно змінюється життя рослин і тварин. Тварини і рослини пристосовуються до природних змін, щоб вижити.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Розкажіть одне одному в парах, у чому ж полягає причина зміни пір року?
—Де ці знання стануть у пригоді?
— Дізнайтеся, чи є місце на нашій планеті, де буває тільки ніч або день, тільки зима або літо.

VІI. Домашнє завдання.

(С.10-11) Опрацювати матеріал підручника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.