2 клас. Природознавство .Урок № 15. Тема .Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини. Однорічні та багаторічні рослини

Опис документу:
Мета : дати учням поняття про однорічні і багаторічні рослини; навчити наводити приклади однорічних та багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_________________ 2 клас. Природознавство

Урок № 15

Тема Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини. Однорічні та багаторічні рослини (с. 38-41).

Мета дати учням поняття про однорічні і багаторічні рослини; навчити наводити приклади однорічних та багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин.

Тип уроку комбінований урок

Обладнання завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, відеопрезентація ,малбнки із зображенням рослин –відгадок до загадок

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери.

1. Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?— Який місяць?— Яке число?— Тепло чи холодно надворі?— Який стан неба?
— Яка температура повітря?— Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Запитання для повторення
— Що відбувається з деревами і кущами восени?— Що відбувається з трав’янистими рослинами восени?— Чим відрізняються між собою дерева, кущі і трав’янисті рослини?

II. Повідомлення теми і мети уроку

Не схожі між собою рослини і за тривалістю життя.Сьогодні на уроці ми розглянемо, скільки років живуть дерева, кущі і трав’янисті рослини.

III. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя

Вік багатьох дерев дуже довгий, набагато довший, ніж вік тварин і людини. Якщо кінь або собака можуть дожити до 15-20 років, то для дерева — це тільки дитинство. Сосна вважається дорослою у 70 років, а дуб — не раніше, ніж у 100 років. Можна зустріти дуби, яким понад тисячі років.
Щороку дерева і кущі утворюють насіння. Отже, дерева і кущі живуть багато років, тому їх називають багаторічними рослинами. Щоб найти відповідь на апитання, яка тривалість життя трав’янистих рослин, пригадайте, які рослини щороку висівають на городах і полях (Відповіді учнів.)

— Скільки живуть ці трав’янисті рослини? Якими вони є за тривалістю життя? Соняшник, квасоля, горох, огірки, соняшник, перець, помідори, гречка живуть один рік, тому їх називають однорічними рослинами. Навесні ці рослини проростають із насіння. Спочатку виростає корінь, стебло і листки. На початку літа вони цвітуть і з квітів утворюються плоди з насінням. Восени ці рослини відмирають.
На другий рік, щоб отримати від них плоди і насіння, їх потрібно знову висівати.
Серед городніх і польових рослин є такі, які на першому році життя проростають з насіння, але не цвітуть. Квіти і плоди з насінням з’являються у них на другий рік . Давши насіння, ці рослини відмирають. Морква, капуста, буряк, петрушка — це дворічні рослини. У багаторічних трав’янистих рослин є цибулини, бульби, кореневища. З них щорічно виростають нові рослини. Вони цвітуть, плодоносять і відмирають. А цибулини, бульби, кореневища зимують у ґрунті. Багаторічних рослин у природі багато. Це цибуля, часник, тюльпан, нарцис, гладіолус, кропива, кульбаба, суниця.

Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Робота над загадками

• Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

• Хто ховає під кущі
Наші супи та борщі? (Картопля)

• Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)

• Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)

• Стала на поляні
В жовтім сарафані,
Підросте всміхнеться,
Для вітрів вбереться
Її платтячко біленьке
Пишне та легеньке. (Кульбаба)

• Зелена, а не гай,
Біла, а не сніг,
Кучерява, а без волосся. (Береза)

• Я гордо голову тримаю,
І перед вітром не схиляю,
Я жовтий, білий, полум’яний,
І наче яблуко, рум’яний.
В саду я квітну навесні.
Скажіть, яке ім’я мені? (Тюльпан)

• Я найпершим зацвітаю
Синім цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не буде влітку. (Пролісок)

• На сонечко я схожий
І сонечко люблю.
За сонцем повертаю
Голівоньку свою. (Соняшник)

• Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки
Як зовуть їх, відгадай! (Конвалії)

— Розподіліть рослини, які ви відгадали, на однорічні і багаторічні
— Поясніть, чому горох — однорічна рослина, морква — дворічна, пролісок, картопля — багаторічні трав’янисті рослини.

2. Опрацювання матеріалу підручника (с. 38-41) самостійно

3. Тестування

Позначте правильну відповідь

1) До багаторічних рослин належить
а) суниця; б) капуста; в) огірок

2) До однорічних рослин належить
а) цибуля; б) капуста; в) тюльпан

V. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового про рослини дізналися на уроці?
— Які бувають рослини за тривалістю життя?
— Наведіть приклади однорічних рослин.
— Наведіть приклади багаторічних рослин.

VІ. Домашнє завдання. (с. 38-41) опрацювати матеріал підручника, підготувати відповіді на запитання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.