• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Природознавство
  • 2 клас. Природознавство .Урок № 10. Тема . Кругообіг води в природі. Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Демонстрації: модель хмари, модель кругообігу води

2 клас. Природознавство .Урок № 10. Тема . Кругообіг води в природі. Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Демонстрації: модель хмари, модель кругообігу води

Опис документу:
Тема . Кругообіг води в природі. Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Демонстрації: модель хмари, модель кругообігу води Мета: ознайомити учнів з тепловими процесами: випаровуванням і конденсацією; розвивати дослідницькі та комунікативні навички; виховувати інтерес до нових знань. Тип уроку: комбінований урок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_________________ 2 клас. Природознавство

Урок № 10

Тема Кругообіг води в природі. Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Демонстрації: модель хмари, модель кругообігу води (с. 28-30).

Мета знайомити учнів з тепловими процесами: випаровуванням і конденсацією; розвивати дослідницькі та комунікативні навички; виховувати інтерес до нових знань.

Тип уроку комбінований урок

Обладнання завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, обладнання для проведення дослідів.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери.

Перевірка спостережень за природою. Вправа «Погода»
—Яка зараз пора року? —Який місяць? —Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Актуалізація опорних знань

— Що таке термометр? — Яка властивість рідини використана в термометрі?

II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із іншими властивостями води

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадками

• Йшов довгов’яз,
В сиру з емлю зав’яз. (Дощ)

• Білі овечки по небу блукали,
Впали додолу, в річку попали. (Хмари)

— Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллє з хмари.)— А як дощик потрапляє в хмару?
— Чи хочете дізнатися, як утворюються хмари?— Ви бачили коли-небудь пару, що піднімається від киплячої води?— А якщо потримати руку над парою, вона стане… (вологою), тому що пара складається з крапельок води. (Так відбувається випаровування води.)

Так само й у природі. Дуже сильне випаровування спостерігається над водоймами у спекотну погоду. Взагалі, Сонце є головним творцем хмар, воно нагріває і випаровує воду.
Так от, у повітрі завжди находяться водяні пари, але ми їх не бачимо. Якщо водяна пара потрапляє в холодні шари повітря, то вона перетворюється на кристали льоду або крапельки води. Скупчуючись, вони утворюють хмари снігові або дощові. (Учитель малює хмару).

— Коли краплі, зливаючись, стають важкими, то з хмари йде… (дощ) (Учитель малює дощ).
— А якщо у нас зима, то на землю падають… (сніжинки). (Учитель малює сніг)

— Тож які природні явища пов’язані з хмарами?

2. Демонстрація. Модель хмари
Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади. (Учитель проводить дослід).
Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підняти вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце.

(Учитель пояснює дітям усі дії)

  • Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.

Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Гра «Так чи ні?».
• Хмари зливаються в хмари. (+)
• Узимку з пари утворюються важкі дощові краплі. (-)
• Сніжинки утворюються у хмарі за температури повітря нижче 0 °С (+)
• Улітку ніколи не випадає град . (-)

2) Творче завдання.
- Діти, уявіть, як не затишно почувається людина, що потрапила під дощ. Можна застудитися і захворіти. Але який би дощ не йшов, він потрібний для рослин, тварин, для поповнення річок, озер, морів, океанів.

— Чому рослини і тварини радіють дощу?.

  1. Демонстрація. Виявлення води у рослинах та ґрунті
    1) Учитель нагріває ґрунт на вогні, а зверху тримає скло .
    На склі осіли краплі води, отже, у ґрунті є вода. Вона випаровується
    2) Учитель бере будь яку кімнатну рослину Щільно обгортає горщик водонепроникною плівкою і поміщає цю рослину під скляний ковпак Через певний час можна побачити краплини вологи на стінках ковпака, яку випарувала рослина.
    Висновок. Вода є у ґрунті й у рослинах

  2. Перегляд відео про кругообігводи.

5 . Робота над загадками

• Він у морі спочивав,
У хмаринці мандрував,
І галявину з травою
Вимив чистою водою (Дощ)

• Біла тітка мандрувала,
Воду під кожух сховала,
За сосну перечепилась,
І дощем на ліс пролилась. (Хмара)

• Летить орлиця по синьому небу,
Крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)

• З небокраю, з-за діброви
Вийшли кралі чорноброві,
Принесли водиці жбан,
Полили і ліс, і лан. (Хмари)

6. Робота з підручником . опрацювання матерілау підручника. (с. 28-30) самостійно
- Що називається випаровуванням ? ( Перехід водиз рідкого стану в газоподібний ). Щоназивається конденсацією? ( перехід водяної пари у рідкий стан). Що називається кругообігом? ( безперервний процес переміщення води з океану на сушу і з суші знову в океан)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Як утворюється хмара? (Відповіді учнів.)
— З чого складається хмара? (З важких крапель води.)
— Чому вони падають на землю і що з них утворюється? (Крапельки важкі і не можуть довго триматися в хмарі. Вони падають, і утворюється дощ.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.