• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Мистецтво
  • 2 клас. Образотворче мистецтво. Урок № 7. Тема. Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Схід сонця в пустелі» .

2 клас. Образотворче мистецтво. Урок № 7. Тема. Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Схід сонця в пустелі» .

Опис документу:
Мета : закріплювати в учнів поняття основні, похідні, холодні та теплі кольори; навчати учнів розрізняти кольори за настроєм; надавати початкові відомості про колорит; формувати у дітей образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_______________________ 2 клас. Образотворче мистецтво

Урок № 7

Тема Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Схід сонця в пустелі» (гуаш).

Мета закріплювати в учнів поняття основні, похідні, холодні та теплі кольори; навчати учнів розрізняти кольори за настроєм; надавати початкові відомості про колорит; формувати у дітей образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання навчальні плакати; репродукції картин відомих художників; навчальні роботи з методичного фонду

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Бесіда .Чому люди малюють? Які кольори художники називають основними? Чому вони так називаються? (Червоний, жовтий та синій кольори не можна отримати змішуванням.) Який колір ми отримаємо, якщо змішаємо жовтий і синій? (Зелений.) Синій та червоний? (Фіолетовий.) Червоний і жовтий? (Оранжевий, або жовтогарячий.) Як художники називають кольори, що отримані змішуванням основних кольорів? (Змішані, або похідні.)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Слово вчителя

Уважно розгляньте спектральне (колірне) коло, назвіть кольори за годинниковою стрілкою, починаючи від синього. Художники розподіляють усі кольори на холодні та теплі. Давайте спробуємо описати кожен із них.

Спектральне (колірне) коло

Синій колір — це колір виблискуючих гірських вершин холодних і недосяжних. Колір безхмарного неба. Він не перетворюється на брудно-білий, як інші кольори, тому його і використовували під час прання, додаючи синьку до води, в якій прали білу білизну. Тепер зробимо один крок до зеленого: набігають морські хвилі, на безкраїх просторах бушують шторми. Робимо ще один крок і потрапляємо в суто зелений колір — колір трави та листя, такий приємний і близький. Рухаючись далі до жовтого, ми потрапляємо в болотно-зелений колір і колір хакі, колір військової форми. Наступний колір — брудно-жовтий — це запорошений пилом піщаний шлях. За ним — колір лимона і чистий, яскраво-жовтий колір — колір сонця. Починаємо рухатися до червоного кольору. Перед нами яскравий оранжевий — колір апельсина, колір сонця, що заходить. Червоний — колір вогню. Якщо цей колір затемнити, то ми отри маємо брудно-коричневий, а якщо просуватимемося у бік синьо го, він стане бордовим. Ще крок — і фарби стають холодними. А на самісінькій межі нас проводжає теплий малиновий колір. Та ось повіяло холодом, ми наближаємося до фіолетового. У цьому місці живуть кольори вечірніх сутінків. Темно-фіолетовий, ближче до синього,— колір грозових хмар. Учені визначили, що людське око найкраще розрізняє відтінки зеленого кольору. Тому зелена зона здається трохи ширшою і яскравішою за решту. Якщо ви подивитеся на веселку, то найбільш широкою і чітко виділеною смугою на ній вам ввижатиметься зелена. Ми з вами завершили подорож спектральним колом. Але його можна проходити знову і знову, додаючи до вже знайомих вам кольорів чорний або розбілюючи їх. І завжди в теплих кольорах переважатимуть відтінки жовтого або червоного. Теплі кольори нагадують нам про вогонь, сонце, тепло. Настрій, який передають ці кольори,— радісний і веселий. Холодні кольори нагадують про холод і зиму . Холодними є синій, блакитний і фіолетовий кольори та їх відтінки. Під час малювання за допомогою холодних кольорів передають загадкові, фантастичні, замріяні стани. Художники у своїх роботах використовують поєднання теплих і холодних кольорів. Розташовані поряд, теплі та холодні кольори допомагають один одному «звучати» яскравіше, голосніше. Теплий стає ще теплішим, а холодний — ще холоднішим. Контраст теплого і холодного створює святковий, урочистий, «дзвінкий» настрій.

2. Організація сприйняття творів мистецтва. (Учитель демонструє репродукції картин видатних художників, у яких переважає певна (тепла, холодна) колірна гама, пропонує учням визначити, які відчуття викликають ці картини).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

Назвіть свої улюблені кольори. За що ви їх любите? Якими ваші улюблені кольори роблять небо, землю, дерева? Якої пори року у природі переважають ваші улюблені кольори?

2.Творче завдання

Слово вчителя — Згадайте ліс яскравим сонячним днем або похмурою осінньою порою. Кольори неба, землі, листя — все перебуває в повній гармонії. Ми дивимося на сніговика крізь серпанок морозного зимового дня і бачимо, як блакитне повітря, наповнюючи простір, пом’якшує всі кольори. Кожна пора року має свої неповторні кольори, свою чарівність.

(Учитель пропонує учням намалювати пори року. Це може бути один або кілька малюнків, присвячених певній порі року.)

Що ви намалюєте? Які фарби оберете? Давайте пограємося. Кожний із вас створить малюнок, використовуючи свої улюблені кольори, а ми, дивлячись на нього, спробуємо відгадати, про яку пору року ви хотіли розповісти.

3.Індивідуальна робота за творчим завданням (Учні виконують роботу самостійно. Учитель подає індивідуальну допомогу)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт Учні по черзі демонструють свої роботи, а решта відгадує, про яку пору року розповідає малюнок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали