• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Мистецтво
  • 2 клас. Образотворче мистецтво. Урок № 5. Тема .Живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь» .

2 клас. Образотворче мистецтво. Урок № 5. Тема .Живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь» .

Опис документу:
Мета : надати учням початкові уявлення при живопис як вид образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із матеріалами та інструментами художника-живописця; продовжувати навчати передавати форму та колір листка дерева, працювати на вологому папері; розкривати практичну та естетичну роль образотворчого мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, зорову пам’ять; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_______________________ 2 клас. Образотворче мистецтво

Урок № 5

Тема Живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь» (мило, глянцевий папір, гуаш).

Мета надати учням початкові уявлення при живопис як вид образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із матеріалами та інструментами художника-живописця; продовжувати навчати передавати форму та колір листка дерева, працювати на вологому папері; розкривати практичну та естетичну роль образотворчого мистецтва; формувати в учнів уміння сприймати й аналізувати колір та форму реального предмета; розвивати спостережливість, увагу, зорову пам’ять; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати гарний смак і бажання малювати; створювати відповідне психологічне налаштовування дітей на навчальну та творчу роботу

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Бесіда Чому люди малюють? Якими матеріалами користуються живописці, графіки, скульптори, майстри декоративно-прикладного мистецтва? Які твори створюють митці різних видів образотворчого мистецтва?

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Розповідь учителя

Художник-живописець —

Мов чарівник натхненний:

Ось взяв він чистий аркуш,

Та пензлики, та фарби,

Змахнув!

І вже з’явились

Моря, ліси та гори,

Портрет рудої Мурки,

І глек, і помідори.

Майстерня художників часто схожі на їхні роботи. Сьогодні ми вирушимо до майстерню художника-живописця. Тут панують фарби. Фарбам обов’язково потрібна палітра — дощечка з діркою для пальця, на якій фарби змішують. Для масляних і акрилових фарб підійде шматок дерева, для гуашевих і акварельних — лоток для льоду або тарілка. Ще потрібний мольберт — дерев’яна підставка для малюнка, пензлі круглі та пласкі, вода або розчинник, мастихін — маленька лопатка для змішування та нанесення фарб.

  1. Відеопрезентація «Майстерня художника – живописця»

(Учитель демонструє учням матеріали та інструменти, потрібні для живопису. Пропонує учням визначити, які саме можливості ці предмети надають художникові.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда Чим ми можемо скористатися, щоб виконати кольоровий малюнок? (Фарбами — акварельними або гуашевими, кольоровими олівцями, фломастерами, кольоровою крейдою, восковими олівцями.) Що нам знадобиться для того, щоб малювати фарбами? (Папір, пензлі, фарби, палітра, серветки, ємність для води.)

Перед початком малювання уважно розгляньте листочки на гілці. Вони дуже схожі між собою, але двох однакових ми ніколи не знайдемо, навіть якщо порівняємо всі листочки на дереві. Поверхню листочка пронизують прожилки. Тому він такий пружний і гнучкий. Центральна прожилка переходить у ніжки черешок. Від неї попарно відходять у різні боки тонші прожилки. Від них, у свою чергу,— ще тонші. І так — до самого краю листочка. Листя клена має по краю гострі зубчики.

На що схожий кленовий листочок? (На долоньку із розчепіреними пальчиками.)

  1. Пояснення до творчого завдання

Намітимо положення листка на білому аркуші паперу тонкими легкими лініями. Роблячи підготовчий малюнок (художники називають його ескіз, або начерк), не потрібно сильно натискати на олівець. Зображення не повинне бути ані занадто великим, ані занадто малим. Спочатку намічаємо вигин листочка. Потім — знаходимо точку, з якої виходять основні жилки, а після — намічаємо загальний контур листочка. Щоб листок вийшов не дуже витягнутим та не дуже широким, потрібно весь час порівнювати його з натурою. Тепер можна добирати потрібний колір.

(Учитель пропонує учням визначити, які саме кольори присутні в забарвленні кленового листочка, та розповісти, в який спосіб можна отримати потрібні фарби. Спочатку змішується основний колір, ним промальовується уся поверхня зображуваного листка.)

Подивіться на свій кленовий листок. Подекуди він червонуватожовтий, а подекуди, як пам’ять про літо, збереглися ділянки зеленуватого кольору. Давайте додамо їх до зображення, поки фарби на нашому листочку ще не висохли. На вологому папері кольори красиво перетікають один в інший. Не бійтеся води. Під час роботи акварельними фарбами вода — наш найголовніший помічник, а невеликі патьоки роблять малюнок живим. Якщо води на папері зібралося так багато, що вона готова перетворитися на калюжу, швидко відіжміть пензель та його кінчиком зніміть зайві краплі. Серветка допоможе вам у цьому.

  1. Індивідуальна робота за творчим завданням (Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу) .

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків.

Із малюнків створюють виставку «Листопад».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали