• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Мистецтво
  • 2 клас. Образотворче мистецтво Урок № 2 Тема . Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» .

2 клас. Образотворче мистецтво Урок № 2 Тема . Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» .

Опис документу:
Мета: надавати учням початкові відомості про графіку як вид образотворчого мистецтва, види графіки; розглядати засоби виразності графічного зображення; ознайомлювати з матеріалами та інструментами художників-графіків; розвивати навички та вміння учнів працювати графічними матеріалами ; виховувати в учнів уважність, акуратність, точність у передаванні своєї думки графічними засобами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_______________________ 2 клас. Образотворче мистецтво

Урок № 2

Тема . Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер).

Мета: надавати учням початкові відомості про графіку як вид образотворчого мистецтва, види графіки; розглядати засоби виразності графічного зображення; ознайомлювати з матеріалами та інструментами художників-графіків; розвивати навички та вміння учнів працювати графічними матеріалами (олівцями, тушшю, фломастерами); виховувати в учнів уважність, акуратність, точність у передаванні своєї думки графічними засобами.

Обладнання візуальний ряд: матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; репродукції графічних робіт (П. Пікассо «Натюрморт з пляшкою та лампою», С. Красаускас ліногравюра «Юність»); музичний ряд: класична музика для візуалізації; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці: гумка; чорний фломастер; туш; паличка для роботи тушшю; ємність для води; серветки для витирання рук; соломинки для коктейлів.

Тип уроку: урок формування знань,умінь та навичок

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  1. Бесіда

На попередньому уроці ми знайомилися з видами мистецтва. Які види мистецтва ви знаєте? Якими матеріалами користуються різні види мистецтва?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Слово вчителя

— Існує антична легенда про те, як виникла ідея відображати на площині об’ємні форми. Послухайте цю легенду.

Жив у Давній Греції гончар на ім’я Бутад. Його дочка була заручена з молодим моряком, який мав вирушити у довгу і небезпечну подорож. Напередодні розставання Бутад запросив юнака на вечерю. Усі сиділи навколо вогнища, і тінь молодого моряка падала на білу стіну. — Ти залишаєш мене надовго, так нехай хоча б твоя тінь залишиться зі мною! — вигукнула дівчина та обвела вуглинкою тінь свого коханого. Щоб потішити доньку в довгій розлуці, Бутад заповнив силует товстим шаром глини, зняв її зі стіни й обпік у печі, як обпалював свої горщики.

Звісно, це тільки легенда, але вона розповідає нам про те, як виникали образотворчі мистецтва. Усе починалося з розуміння, що реальну форму можна зобразити на площині (як це зробила дівчина) та у твердому об’ємі (як це зробив її батько).

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Розповідь учителя

— Слово «графіка» прийшло до нас із грецької мови, воно означає «пишу». Графіка — це будь-який малюнок: етюд, ескіз, замальовка для майбутньої картини, гравюри та візерунки, малюнки літер і багато чого іншого. У графіці художники створюють зображення за допомогою ліній, світлотіні та кольорових плям. Величезне значення має також колір фону, на якому малюють чи друкують графічне зображення. Графіка і живопис дуже схожі, навіть кольорів у графічному малюнку, який виконано пастеллю або кольоровими олівцями, може бути анітрохи не менше, ніж на живописному полотні. Найбільш звичні для нас графічні малюнки, створені з ліній і плям,— чорних на білому фоні або білих на чорному. Образотворча мова графіки дуже проста і стримана, але ми з вами знаємо, що Різновиди ліній залежно від обраного графічного матеріалу

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Навчальні вправи

Вправа 1. Учитель пропонує розділити аркуш на чотири частини. У кожній частині учні виконують той самий малюнок, використовуючи різні графічні матеріали: простий олівець, кольорові олівці, фломастери, туш. Тему зображення вчитель обирає, враховуючи рівень підготовки учнів. Це може бути гілка дерева, тварина або простий пейзаж.

Вправа 2. Учитель пропонує виконати різні за характером зображення (на власний розсуд), використовуючи той матеріал, який учням подобається найбільше; розповідає про характер ліній (прямі, ламані, хвилясті, каракулеподібні тощо).

  1. Творче завдання Учитель пропонує створити зображення дерева у техніці плямографії. Для цього у нижній половині аркуша паперу слід нанести тушшю пляму. Учні роздувають туш, дмухаючи на пляму через соломинку для коктейлів. Домальовують деталі, яких, на їхню думку, не вистачає отриманій плямі до набуття потрібного образу.

  2. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують роботу самостійно. Учитель надає індивідуальну допомогу. Матеріали для завершення роботи учні обирають на власний розсуд.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт . Учні по черзі демонструють свої роботи.

(Відбувається обговорення учнівських робіт. Під час обговорення вчитель звертає увагу учнів на те, як змінюються характер ліній та настрій малюнків залежно від обраного ними графічного матеріалу).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.