• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Мистецтво
  • 2 клас. Образотворче мистецтво Урок № 1 Тема . Мова графіки та живопису. Вступ. Мистецтво в нашому житті. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Виконання композиції «Сонячний день» (гуаш).

2 клас. Образотворче мистецтво Урок № 1 Тема . Мова графіки та живопису. Вступ. Мистецтво в нашому житті. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Виконання композиції «Сонячний день» (гуаш).

Опис документу:
Мета: пропедевтично ознайомлювати учнів з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них; надавати загальне уявлення про образотворче мистецтво; розкривати практичну роль мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, зорову пам’ять; виховувати емоційне ставлення та естетичне сприйняття навколишнього світу, гарний смак і бажання малювати; психологічно налаштовувати дітей на навчальну роботу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

__________________________ 2 клас. Образотворче мистецтво

Урок № 1

Тема . Мова графіки та живопису. Вступ. Мистецтво в нашому житті. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Пропедевтичне ознайомлення з видами образотворчих мистецтв, засобами виразності в них. Виконання композиції «Сонячний день» (гуаш).

Мета: пропедевтично ознайомлювати учнів з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них; надавати загальне уявлення про образотворче мистецтво; розкривати практичну роль мистецтва; ознайомлювати учнів із видами художньообразотворчої діяльності, матеріалами та інструментами, з якими працює художник; формувати початкові навички відтворення почуттів і вражень засобами образотворчого мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, зорову пам’ять; виховувати емоційне ставлення та естетичне сприйняття навколишнього світу, гарний смак і бажання малювати; психологічно налаштовувати дітей на навчальну роботу.

Обладнання : візуальний ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань;

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Бесіда про правила техніки безпеки під час уроку образотворчого мистецтва.

IІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Бесіда . Чому люди малюють? Коли з’явився перший малюнок?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Розповідь учителя — Картини, оповідання, вірші, танці, музичні твори, чудові палаци і парки, мультфільми і вистави, пам’ятники — усе це твори різних видів мистецтва. Світ мистецтва — це світ прекрасного! Світ, сповнений зву ків, барв, неповторної краси ліній, форм, слів. Світ люд ських почуттів і мрій. Світ на родної мудрості та майстерності. Видів мистецтва безліч, і всі вони дуже різні. Як ви гадаєте, що поєднує українську народну пісню, Софійський собор у Києві та вірші Т. Г. Шевченка? Вони привертають нашу увагу. Колись твори мистецтва здавалися людям дивом. Вони вірили, що на їх створення митців надихають боги. В уявленнях давніх греків муза Талія була покровителькою комедії, Кліо — історії, Мельпомена — трагедії, Терпсіхора — танців... Звісно, під час створення творів мистецтва натхнення є дуже важливим, але все-таки найголовніше — це знання та вміння. Нам потрібно навчитися розуміти музику, живопис, поезію. У художніх творів є своя мова і свої закони. Розуміти їх так само важливо, як уміти писати, рахувати, читати. Багато про що ми не можемо розповісти за допомогою слів. Напевно, ви чули вирази «несказанна краса», «невимовні почуття». Те, що так складно втілити в слово, можна передати мовою мистецтва. На уроках образотворчого мисте цтва ми з вами говоритимемо про мистецтва, твори яких ми можемо бачити, тобто які ми сприймаємо за допомогою зору. Це архітектура, живопис, графіка, скульптура та декоративно-прикладнее мистецтво. Їх називають візуальними, або образотворчими (від слів «бачу» та «створюю образ»). Отже, архітектура. Слово це грецького походження, воно означає «будівельник», «будувати». Архітектура — мистецтво проектування та зведення будівлі, створення про стору, в якому живуть люди. Живопис — вид образотворчого ми стецтва, твори якого створюють за допомогою фарб, що наносять на яку-небудь поверхню (картон, полотно, стіну будівлі тощо). Живопис «розмовляє» з нами мовою кольору, світла і почуттів. Слово графіка прийшло до нас із грецької мови і означає «пишу». Графіка — це вид образотворчого мистецтва, що містить малюнок і художні зображення, створені друкарськими машинами (гравюра, літографія, монотипія та ін.) і засновані на мистецтві малюнка. Скульптура (латинське слово, яке означає «вирізую», «висікаю») — вид образотворчого мистецт ва, твори якого мають об’ємну тривимірну форму і виконані з твердих (каменю, металу) або м’яких, пластичних (глини, пластиліну) мате ріалів. У творах образотворчого мистецтва митці передають свої думки й почуття, зображують людину, предмети, що нас оточують, природу. Та є ще один вид мистецтва, з яким ми зустрічаємося щодня

і не завжди усвідомлюємо, що маємо справу саме з мистецтвом. Це декоративно-прикладне мистецтво і художнє конструювання. Саме вони створюють навколо нас світ гарних та зручних речей. (Учитель наводить приклади, спираючись на матеріал, що має у наявності.)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Творче завдання .Яка квітка нагадує сонце? Намалюйте освітлену сонцем зелену галявину, на якій ростуть жовтенькі кульбабки.

(Учні малюють кущик кульбабок, користуючись підручником (с. 10), наочними схемами послідовного малювання.)

Правила роботи і техніка безпеки під час малювання.

Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині. Головне зображення на малюнку не повинно бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні). Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого. Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо

з банки, а змішуємо їх на палітрі. Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями. Обережно поводимося з водою і фарбами.

- Що ви намалюєте? Які матеріали оберете?

Під час малювання поміркуйте і складіть розповідь, яка продовжить дію, що зображує обраний вами твір мистецтва. Що станеться з героями вашої картини? Хто оселиться у намальованій вамі будівлі?

V. Самостійна робота учнів

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Обговорення учнівських робіт

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.