• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • 2 клас. Літературне читання Урок №4 Тема. Скринька пісень-закличок. «Іди, іди дощику», «Не йди, не йди дощику», «Глухий дощик" (с. 8-10).

2 клас. Літературне читання Урок №4 Тема. Скринька пісень-закличок. «Іди, іди дощику», «Не йди, не йди дощику», «Глухий дощик" (с. 8-10).

Опис документу:
Мета: розширювати знання дітей про усну народну творчість; формувати вміння виділяти дійових осіб; учити читати діалог; ознайомити з піснями-закличками; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до національного надбання, шанобливе ставлення до історії свого краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_________________ 2 клас. Літературне читання

Урок №4

Тема. Скринька пісень-закличок. «Іди, іди дощику», «Не йди, не йди дощику», «Глухий дощик» (за вибором напам’ять) (с. 8-10).

Мета: розширювати знання дітей про усну народну творчість; формувати вміння виділяти дійових осіб; учити читати діалог; ознайомити з піснями-закличками; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до національного надбання, шанобливе ставлення до історії свого краю.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання для розвитку навичок швидкочитання

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Мовленнєва зарядка

1. Чистомовка «Слухняний ротик»

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець.

Ить-ить-ить — в небі синяя блакить.

Ае-ае-ае — осінню вже повіває.

JIi-лі-лі — відлітають журавлі.

Ок-ок-ок — зібрались діти на урок.

2. Гра «Дощик». Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу пісеньки-забавлянки.

ОЙ ЧУК, ЧУК, ЧУК

Ой чук,чук,чук,

Нловив дід щук!

А бабуся пліточок —

Годувати діточок,

А бабуся карасиків —

Годувати Тарасиків,

А бабуся окунців —

Годувати молодців

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Розкажіть підготовлені вдома пісеньки-забавлянки.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Слухання пісень-закличок

Сонечко,сонечко,

Засвіти, засвіти!

Сонечко,сонечко,

Звесели, звесели!

Сонечко,сонечко,

Весну й літо запроси!

Жайворонки, жайвороночки!

Прилетіть до нас.

Принесіть нам літо тепле,

Віднесіть від нас зиму холодну.

Нам холодна зима надокучила,

Руки, ноги підморозила.

До кого звертаються діти в цих пісеньках? — З яким проханням? — Це пісеньки-заклички. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з такими пісеньками.

2. Колективне читання заклички «Не йди, не йди, дощику» (с. 10) — Про що діти просять дощик? — Що йому обіцяють? — Чому не хочуть, щоб він ішов? — Порівняйте пісеньки «Іди, іди, дощику» та «Не йди, не йди, дощику». Чим вони відрізняються?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя — У прадавні часи люди вірили в те, що можна задобрити дощ, вітер, сонце. Закликали в піснях їх на гостину.

Заклички — це невеликі пісеньки, призначені для виспівування групою дітей. Іноді вони супроводжуються ігровими діями, що імітують процес селянської праці. Усі явища і сили природи функціонують у закличці як живі істоти. Дитина сама контактує з ними: сонце просить про щедре літо; грім — не лякати худобу; дощ — поливати; обіцяє за справну роботу подарунок. Незвичайні властивості явищ природи подано в закличці як перелік тієї благодаті, тих дарів, яких від них чекають і які вони дійсно несуть. Закличка — це не просте звернення до природних стихій, а виражена в слові, ритмі, інтонації гама відчуттів — переживання, захоплення, ніжність. Емоції радості, довіри, переконаності в хорошому закладені в самій структурі вірша — у хвилеподібних повторах, у зміні картинок-прохань, у ритмі — жвавому, завзятому, у звучанні кожного рядка, кожного слова. Усі явища природи мають закріплені за ними ласкаві імена — сонечко золоте, весна красна, червоне літечко.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання закличок «Іди, іди, дощику» (с. 9)

1) Гра «Рибки». Самостійне читання закличок мовчки. — До кого звертаються діти?

2) Словникова робота. Полив’яний — укритий особливим склоподібним розчином. Цебро — велика дерев’яна посудина у вигляді відра або зрізаної діжки. Дійниця — спеціальний посуд, у який доять молоко. 3. Повторне читання закличок учнями

Навіщо діти звертаються до дощу? — Порівняйте дві пісеньки «Іди, іди, дощику». Про що вони? — Що в них спільного? — Чому ці пісеньки можна назвати закличками? — Знайдіть у пісеньках пестливі слова.

  1. Опрацювання тексту «Глухий дощик» (с. 10)

  2. Гра «Бджілки». Самостійне, напівголосне читання тексту учнями. — Чому текст називається «Глухий дощик»? — Назвіть слова, що не дочув і замінив дощик. (Просять — косять, чорно — учора, ждуть — жнуть)

  3. Метод «Робота в парах». Розігрування розмови дітей з дощиком без слів автора. — Дощику, дощику, іди туди, де просять. — Де косять? Побіжу на косовицю. — Дощику, дощику, іди туди, де чорно. — Побіжу туди, де лив учора. — Дощику, дощику, іди туди, де ждуть. — Біжу туди, де жнуть.

  4. Метод «Робота в групах». — Перетворіть текст на закличку. Чиї слова не слід промовляти і що необхідно додати, щоб дощик послухався?

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  1. Гра «Добери риму»

Дощику — ... (борщику, горщику).

На вербі — ... (комарі).

Нам — ... (комарам).

Дубочку — ... (садочку).

Ізнявся — ... (захитався).

Розбився —... (полився).

Дійницею —... (пшеницею).

5. Гра «Віднови словосполучення»

  • Вітер полився

  • Дуб розбився

  • Горщик ізнявся

  • Дощик захитався

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Чого навчилися на уроці? — Що нового дізналися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Намалювати малюнок до пісеньок-закличок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.