• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • 2 клас. Літературне читання Тема. Скринька скоромовок Вправляння у читанні скоромовок. Складання скоромовки за поданими словами

2 клас. Літературне читання Тема. Скринька скоромовок Вправляння у читанні скоромовок. Складання скоромовки за поданими словами

Опис документу:
Мета: збагачувати знання дітей про скоромовки; з'ясувати їх характерні особливості; розвивати мислення, допитливість, зорову та слухову пам'ять, образність і точність мовлення; активізувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

_________________________ 2 клас. Літературне читання

Урок № 10

Тема. Скринька скоромовок Вправляння у читанні скоромовок. Складання скоромовки за поданими словами (с. 17-18).

Мета: збагачувати знання дітей про скоромовки; з'ясувати їх характерні особливості; розвивати мислення, допитливість, зорову та слухову пам'ять, образність і точність мовлення; активізувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного слова.

Тип уроку . Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання для розвитку навичок швидкочитання

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

Зараз почнеться читання урок,

Ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну казкову,

Що так нас чарує й збагачує мову.

Тож сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати було вам неважко.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Робота над скоромовкою

Летів горобець, сів на хлівець.

Як вийшов стрілець, то й утік горобець.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні розповідають підготовлені прислів’я про мову.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається. • Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.

Рідна мова — це не полова: її за вітром не розвієш.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Послухайте і повторіть.

Заболіло горло в горили,

Бо горила багато говорила.

Що ми промовляли?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступне слово вчителя

Своєрідним фольклорним жанром є скоромовка — весела та віртуозна гра, що є швидким повторенням жартівливих віршів і фраз, які складно вимовляти без належної практики. Краса скоромовки полягає у тому, що з першого разу її взагалі важко промовити, адже за правилами гри скоромовку не читають, а повторюють зі слуху, що значно важче. Гра полягає не тільки в тому, щоб дібрати важкі для вимови звукосполучення, а й у плутанині, у постійній перестановці звуків: той, хто прагне швиденько розповісти скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова.

2. Читання тексту про скоромовки (с. 77) самостійно

Фізкультхвилинка

3.Опрацювання скоромовок

Прочитайте кожну скоромовку повільно, швидко й дуже швидко.

4.Словникова робота

Перелаз — у певний спосіб обладнана частина огорожі; місце, де перелазять або переступають, перестрибують через неї.

Копа — стіжок із шістдесяти снопів, складених колоссям усередину і прикритих одним снопом зверху. — Які слова в прочитаних скоромовках вам важко було вимовляти швидко? Поясніть, чому.

Знайдіть у кожній скоромовці групи літер, що повторюються або близькі за звучанням.

Назвіть слова зі співзвучними закінченнями. — Які скоромовки проілюстрував художник? — Складіть власну скоромовку, використавши слова: Юрій — рій; Валентин — тин; Самсон — сон.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  1. Робота в групі — Прочитайте слова, що вчуваються в щебеті співочого дрозда:

при — ди — кум ... чай — пить ... чай — пить.

Замініть чай — пить на пить чайку і тричі промовте змінену пісню пташки.

Чи можна назвати її скоромовкою? Чому?

VІI. ПІДСУМОК УРОКУ — З яким жанром усної народної творчості ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Що таке скоромовка? — Яку скоромовку запам’ятали? Розкажіть.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити скоромовку (на вибір).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.