• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • 2 клас. Літературне читання Тема. Авторські загадки. Творчість Степана Жупанина. С. Жупанин «Наталчина пригода».

2 клас. Літературне читання Тема. Авторські загадки. Творчість Степана Жупанина. С. Жупанин «Наталчина пригода».

Опис документу:
Мета : удосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; ознайомити з творчістю Степана Жупанина; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати почуття дружби.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

__________________ 2 клас. Літературне читання

Урок № 17

Тема Авторські загадки. Творчість Степана Жупанина. С. Жупанин «Наталчина пригода», «Загадка» (с. 28-30).

Мета удосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; ознайомити з творчістю Степана Жупанина; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати почуття дружби.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання для розвитку навичок швидкочитання, портрет Степана Жупанина, відео про життєвий та творчий шлях С. Жупанина

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над потішкою

Вдень в дуплі сидить сова,

Навіть дзьоб не висува,

А вночі вона полює,

Совенят малих годує.

— Мамо, вдень чого сова

Навіть дзьоб не висува?

— Дуже кепсько бачить вдень,

То сидить, анітелень.

— І чого ота сова

Навіть дзьоб не висува?

1) Читання «луною» за вчителем.

2) Гра «Актори». Прочитати здивовано, злякано.

2. Робота над скоромовкою

Рак-татусь приніс з крамниці

Раченятам годівниці.

— Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко. — Прочитайте радісно, сумно, сердито.

  1. Дихальні вправи

— Як плаче немовля? (У-а!) — Як мама колише дитину? (А-а!) — Як тато забиває цвях? (Тук-тук!) — Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й!) — Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету?

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Виставка-презентація учнівських малюнків до загадки Леоніда Глібова

2.Метод « Робота в парах». Гра «Ти — мені, я — тобі»

Учні ставлять одне одному підготовлені вдома запитання за змістом вірша- загадки.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогоднішній урок присвячений українському письменникові Степанові Жупанину.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Повідомлення вчителя про життєвий та творчий шлях Степана Жупанина із відеопрезентацією

Поет народився 1936 року. Виріс на мальовничій Карпатській землі. Стрімкі гірські потоки, зелені полонини, задушевні народні пісні, забави і праця разом із дорослими — усе це наповнювало його душу щирими почуттями. З часом вони вилилися у цікаві, написані живою, теплою мовою вірші. Чимало у доробку поета є загадок та скоромовок.

Фізкультхвилинка

2.ОПРАЦЮВАННЯ ВІРШАСТЕПАНАЖУПАНИНА«НАТАЛ ЧИНА ПРИГОДА» (с.28-29)

1. Виразне читання вірша вчителем

— Яка пригода трапилася з Наталкою?

2.Словникова робота

Довідкове бюро Валка — яр з пологими схилами.

Читання слів «луною» за вчителем Десь, дітьми, знайшлись, зняв, нещасті, рукавички, невесело, сніжки. — Пошепки промовте слова з одним складом, дещо голосніше — двоскладові слова, голосно — трискладові, дуже голосно — чотирискладові слова.

  1. Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі.

— Хто допоміг дівчинці? Як саме? — Чи змінився настрій Наталки? Поясніть свою відповідь. — Що ви можете сказати про Вову? — Які слова повторюються у вірші? («Ох, невесело Наталці!»)

4. Гра «Не перерви ланцюжок» Читання вірша учнями «ланцюжком».

5. Гра «Знайди рими» Наталці — у балці; загубила — ліпила; Наталці — пальці; пухнасті — нещасті; Вова — мовив; жалко — Наталко.

6. Робота за ілюстрацією — Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.

7. Робота над загадкою Степана Жупанина (с. 29)

— Які слова допомогли знайти відгадку? — Порівняйте загадку С. Жупанина з народною. — Чим відрізняється загадка поета?

8.Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?»

— Хто співає — соловей чи солов’їха? — Коли співає соловей? — Що він робить своїм співом? — Що в цей час робить солов’їха? — Що у народі говорять про спів солов’я?

Цікаво знати! У більшості пернатих уміння співати передається генетично, однак солов’ї, дрозди, жайворонки навчають потомство цього мистецтва. Якщо, наприклад, соловей виріс в ізоляції, то співати він зможе, але його трелі будуть аж ніяк не такими вигадливими, як у родичів.

9. Виконання завдань в зошиті з друкованою основою під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Чого він вас навчив? — Який висновок для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Придумати розповідь — продовження до вірша.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.