• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • 2 клас. Літературне читання Тема Авторські вірші та скоромовки. Творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка «Вже ж у любому куточку...».

2 клас. Літературне читання Тема Авторські вірші та скоромовки. Творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка «Вже ж у любому куточку...».

Опис документу:
Мета ознайомити учнів з творчістю української письменниці Олени Пчілки; удосконалювати навички виразного читання; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати; виховувати інтерес до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

___________________ 2 клас. Літературне читання

Урок № 18

Тема Авторські вірші та скоромовки. Творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка «Вже ж у любому куточку...». Із записів Олени Пчілки (с. 30-31).

Мета ознайомити учнів з творчістю української письменниці Олени Пчілки; удосконалювати навички виразного читання; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати; виховувати інтерес до художнього слова.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання для розвитку навичок швидкочитання, портрет Олена Пчілка , відео про життєвий та творчий шлях Олена Пчілки

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправа на інтонування речення

• Шість ніг і два роги,

В садок не пита дороги. (Жук)

— Прочитайте з різною інтонацією (питальною, радісною, веселою, сумною, здивованою).

2. Робота над скоромовкою

Наш перепел підпадьомкає.

Підподьом, підподьом!

Та ще не випідподьомкався.

Читання у повільному, пришвидшеному та швидкому темпі, тихе й голосне читання.

3. Читання уривка вірша з пропущеними літерами

Д-т---- це н-ш др-г-й ска-б,

Се н-ш- н-д-я,

С-----м-л-д- Ук-а-на.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні розповідають дібрані прислів’я, приказки, загадки про солов’я.

• У кожного солов’я пісня своя.

• Не потрібна солов’ю золота клітка, краща йому зеленая вітка.

• Прирівняв солов’я до зозулі.

• Соловей співає, поки голос має.

• Хоч соловейко маленький, та його пісні удаленькі.

В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловейко)

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— І загадку, і скоромовку, і вірш написала одна людина — письменниця Олена Пчілка. Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з творчістю цієї письменниці.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка з відеопреентацією

— Ольга Петрівна Драгоманова народилася 29 червня 1849 року в м. Гадяч на Полтавщині у дворянській сім’ї Петра Драгоманова та Лизавети Цяцьки. Її батько був передовою й освіченою людиною свого часу, служив юристом, мав літературний хист, виховував у гуманістичному дусі своїх дітей. У родині берегли перекази про те, що їх далекий пращур був «драгоманом», тобто перекладачем, у війську Хмельницького. Олена Пчілка разом з чоловіком виховала шістьох дітей. З-поміж них була відома українська поетеса Леся Українка.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша «Вже ж у любому куточку» (с. 37)

1) Виразне читання вірша вчителем. — Який настрій у вірша?

2) Словникова робота. Куточку змінилося вітерець зажурився думоньку засмутився листочки здіймається Читання слів «луною» за вчителем. — Що цікавого помітили в словах першого стовпчика? (Це пестливі слова.) — Що спільного в словах другого стовпчика? (Слова, що означають дію предмета.)

3) Гра «Рибки». Самостійне читання вірша учнями мовчки. — Знайди в прочитаному вірші слова, що створюють його сумний настрій.

4) Виразне читання вірша учнями. — Що говорить поетеса про верби? ставок? — Як можна зрозуміти, що поетесі дуже любий і дорогий цей куточок природи?

5) Гра «Добери риму». Все — несе; пісок — ставок; гада — вода; самотні — дрібні.

3. Опрацювання тексту запису Олени Пчілки (с. 37)

1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання запису учнями. — Про який жанр усної народної творчості йдеться в прочитаному тексті? — Олена Пчілка назвала його спотиканкою. Чому? — З ким порівнює письменниця волинську дівчинку?

2) Промовляння скоромовки учнями «дощиком».

4.Виконання завдання учнями в зошиті з друкованою основою під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам урок? — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що запам’ятали про життя і творчість Олени Пчілки?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш і запис Олени Пчілки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.