• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • 2 клас. Літературне читання Тема. Авторські вірші та малі жанри для дітей. Авторські вірші для дітей. Творчість Марійки Підгірянки.

2 клас. Літературне читання Тема. Авторські вірші та малі жанри для дітей. Авторські вірші для дітей. Творчість Марійки Підгірянки.

Опис документу:
Мета: продовжити ознайомлення учнів з перлинами української мови; поглиблювати знання дітей про рідну мову, її багатство і красу;формувати знання про творчість М. Підгірянки, удосконалювати навички виразного, свідомого правильного читання; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

__________________ 2 клас. Літературне читання

Урок № 13

Тема. Тема 2. Авторські вірші та малі жанри для дітей. Вступ до теми. Завдання з авторської скриньки. Авторські вірші для дітей, схожі за милозвучністю до співаночок. Творчість Марійки Підгірянки. Марійка Підгірянка «Ліс», «Прийшла осінь» (с. 21-23).

Мета: продовжити ознайомлення учнів з перлинами української мови; поглиблювати знання дітей про рідну мову, її багатство і красу;формувати знання про творчість М. Підгірянки, удосконалювати навички виразного, свідомого правильного читання; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання для розвитку навичок швидкочитання, портрет М.Підгірянки, відео про життя та творчість поетеси.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

ІІ. Мовна розминка

  1. Гра «"Зайве"слово»

Вода, водичка, підводний, водій, водяний.

Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце.

Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця.

2. Розчитування за складовою таблицею

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ — Які жанри усної народної творчості ви знаєте? — Чому приказки, прислів’я, загадки називають народними творами? Хто їх автор?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву (с.21). — Які твори називають авторськими?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання твору В. Сухомлинського (с. 21) — Про що пише автор?

— Чи не здається вам, що автор наділив дерева людськими властивостями? Поясніть свою відповідь. — Які слова допомогли вам почути, як шумлять дерева, зрозуміти їх настрій? — Як дзюркоче в гайку струмочок? — Як бринить у саду бджілка?

2. Робота над віршем — Послухайте вірш і відгадайте його назву.

Сонечко всміхнулось,

Вийшло на поріг,

З лісом привіталось

І заплакав сніг.

Розбіглися струмочки

По усій землі,

Пташки, немов дзвіночки,

Співають на гіллі.

— Які слова вам допомогли відгадати, що автор змальовує весну?

Фізкультхвилинка

  1. Робота над завданнями з авторської скриньки — За назвою вірша «Прийшла осінь» здогадайтеся, які картини природи намалює словом його автор. — Послухайте, як змальовує осінь у своєму вірші поетеса М. Підгірянка.

  2. Робота над віршем « Прийшла осінь» (с.22-23)

1.Виразне читання вірша вчителем — Де настала осінь?

2. Словникова робота

Довідкове бюро Оксамит — тканина з густим коротким ворсом. Читання слів «луною» за вчителем Позолотила, осінь-мальовничка, помалювала, завивала, прикрасила, на потіху.

3. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами — Які слова надають віршеві ніжного забарвлення? — Прочитайте виділені рядки. Як ви їх розумієте?

4. Гра «Земля — небо» За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають вірш. За командою «небо» піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову — «земля» — учні очима знаходять, де вони припинили читати.

5. Біографічні відомості (Відео про життєвий та творчий шлях М.Підгірянки)

— Її зірочка засвітилася 29 березня 1881 року в селі Білі Ослави на Станіславщині (тепер Івано-Франківщині) в сім’ї Ленертів. Батько Марійки працював лісничим, а мати — дочка священика — була домогосподаркою. З дитинства дівчина чула неспокійний шум смерек, гомін лісу, рідне слово і спів пташок. Вона зростала у багатодітній сім’ї, де було п’ятеро дітей. Дідусь по матері навчив її писати і читати. Ще маленькою вона прочитала «Кобзар» Т. Г. Шевченка.Свої перші вірші Марійка почала писати, коли їй виповнилося 13 років, її сестри знайшли ті вірші, написані на окремих клаптиках паперу, і склали першу її збірку. Вона дуже любила дітей, і тому стала вчителькою. 1908 року вийшла друком її перша поетична збірка «Відгуки душі». Це було для поетеси великою радістю. Проте життєва доля дарувала не тільки радість. Дуже багато перешкод траплялося на її життєвому шляху, що їй довелося переборювати. Деякий час поетеса жила в Австрії. Перебуваючи на чужині, вона дуже тужила за рідними Карпатами. Тут і народилися її нова збірка «На чужині», оповідання «Малий Василько», п’єса для дітей «Сон на могилі» та поема «Мати- страдниця». Повернувшись у рідні місця, Марійка Підгірянка продовжила вчителювати, а з 1938 року працювала директором школи в Тлумацькому районі Львівської області. 18 травня 1963 року Марійка Підгірянка померла. Похована у м. Львові на Личаківському кладовищі.

6. Опрацювання вірша М. Підгірянки «Ліс» (с. 22)

1) Виразне читання вірша вчителем. — Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Галузка — гілка, гілочка.

Ярок, яр — глибока довга западина.

Мугикати — стиха, невиразно наспівувати.

3) Читання вірша учнями хором. — Як поетеса говорить про шум лісу? Які дерева згадує?

4) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами. — Що йдеться у вірші про пташок? — Які пестливі слова вживає поетеса в своєму вірші? — Як ви розумієте виділені рядки?

5) Гра «Диктор телебачення». Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.

6) Гра «Добери риму». Ліс — (дрізд), буки — (голубки), по верхах — (в галузках), листки — (шапочки), ласці — (у казці).

7) Робота за ілюстрацією. — Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, що проілюстрував художник.

7. Виконання завдань в зошиті з друкованою основою під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — З творчістю якої поетеси ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Що дізналися про неї? — Який вірш вивчали?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити один із віршів напам'ять (за вибором учнів)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.