2 клас "ЯК ВІДРІЗНИТИ ФАНТАЗІЇ/ВИГАДКИ ТА РЕАЛЬНІСТЬ?" Добірка вправ

Опис документу:
Добірка вправ та ігр, які допоможуть вам підготуватися до 2 місяця навчання у 2 класі НУШ. Щоб зробити вашу взаємодію зі школярами ще продуктивнішою, я підготувала декілька креативних ідей та цікавих, корисних вправ з теми "ЯК ВІДРІЗНИТИ ФАНТАЗІЇ/ВИГАДКИ ТА РЕАЛЬНІСТЬ?"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ГРА «ПОКАЖИ, ЩО ВІДЧУВАЄШ»

Часом дітям непросто висловлювати свої емоції. Ця гра допоможе дитині краще розбиратися у власних почуттях і правильно сприймати чужі.

Реквізит:

  • Ілюстрації або картинки, на яких зображені людські обличчя з різними емоціями

Правила гри:

  1. Підберіть картинки з різними емоціями на обличчях людей: радість, печаль, страх, смуток, переляк, ніжність, любов, байдужість та інші.

  2. Обговоріть із дитиною, що відчувають люди на зображеннях, як вони висловлюють свої почуття. Нехай дитина пояснить, яким чином це можна побачити на обличчі.

  3. Покладіть картинки «обличчям» до низу.

  4. Перевертаючи картинки одну за одною, попросіть дитину зобразити емоцію, яку вона побачила на картинці, не вдаючись до слів.

  5. Ви повинні вгадати, що за емоція зображена на картинці.

ГРА «КНИГА ПРО МЕНЕ»

Пропонуємо виготовити з дитиною «особливу» книжку, в якій вона буде головним героєм!

Реквізит:

  • Аркуші паперу

  • Журнали з картинками

  • Фотографії вашої дитини та інших членів родини

  • Дитячі малюнки

  • Ножиці

  • Клей

  • Степлер

  • Ручка

Правила гри:

  1. Зробіть із аркушів цупкого паперу альбом. 

  2. Наклейте в альбом фото та малюнки. Тут можуть бути фото дитини та родини, колажі про мрії вашого малюка, предмети, які він хоче мати. Можна написати до них милі підписи.

  3. Коли книга буде завершена, прочитайте її разом із дитиною.

Такий проект може бути довготривалим. Повертайтеся до цієї роботи, коли у вас або в дитини з’являться нові цікаві ідеї. Повірте, ця книга буде мати велике значення для вас і дитини.

Секретний малюнок

Вам знадобиться листочок паперу й ручка. Намалюйте голову людини (тварини, видуманого персонажу), зігніть листок так, щоб зображення не було видно наступному гравцеві,   якому потрібно буде намалювати тіло. Потім згинаємо ще раз, і хтось інший малює ноги.  Коли малюнок буде завершено, розверніть листок и подивіться, що з цього вийшло.

Зіграємо в гру "Так чи ні".

Зіграти хочеться мені

З тобою, друже, в "Так чи ні".

Тобі питання задаю,

Готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом "Ні" чи "Так".

Якщо кмітливий, друже, ти,

То може й рима помогти.

Але вона хитрюща в нас,

Аби не збила з толку враз!

Тягнути час навіщо нам?

Зіграй – і ти побачиш сам.

Скажи, катаєшся на лижах навесні?

Не гайся з відповіддю... (ні)

Чи любиш плавать, як гусак?

Ну, що на це ти скажеш?... (так)

А чи зашкодила б мені

Зарядка рано-вранці?... (ні)

Чи можна вранці просто так (натщесерце)

Тобі жувати гумку?... (ні)

Чи правда, друже мій, що в парк

Кладуть рогатку у рюкзак?... (ні)

Якщо не їстимеш три дні,

То танцювати зможеш?... (ні)

А до бруднуль і розбишак,

Чи є в людей повага?... (ні)

Чи босим бігти по росі

Ти любиш рано-вранці?... (так)

Ану скажіть мерщій мені,

Чи треба зуби чистить? ... (так)

Відповідай, коли мастак,

Ти руки з милом миєш? ...(так)

Чи можна, ти скажи мені,

Читати в ліжку книгу?... (ні)

А чи водичка друг тобі?

Чекаю відповіді!... (так)

Скажи, морози крижані

Страшні спортсменам взимку?... (ні)

Чи можна їсти всім у смак

Немитих груш і яблук?... (ні)

Насамкінець скажи мені:

"Основи здоров’я" цікаві тобі?... (так)

Ми пригадали істинні та хибні висловлення, пограли в цікаву гру. Вчитель промовляв наведені нижче висловлення, а учні плескали в долоні, якщо висловлення істинне, і заперечливо повертали голову, якщо висловлен " хибне". Спробуйте і ви пограти у цю гру:
• Місто Київ — столиця України.
• Україна знаходиться в Європі.
• Пароплав пливе в хмарах у небесній блакиті.
• Художник пише картину.
• Автомобіль плете павутиння.
• У грудні 30 днів.
• Гусінь перетворюється на метелика.

• Півень уранці голосно кричить ку-ку-рі-ку.
• Слон на дереві сидить.
• Дніпро ділить Київ на лівобережний та правобережний.

У своїх висловленнях потрібно використовувати спова-заперечення: або "не".
Одного разу гномики пішли в ліс. Вони не збиралися полювати ні на зай ні на лисицю. Один тримав не рушницю, а відеокамеру. Другий тримав міцно у руці не пістолет, а сачок для метеликів. Настрій у них був не сумний ...
Далі учні продовжують гру, кожний додаючи по одному висловленню.

«Фантастичне продовження»

1) Педагог називає будь-яку реальну подію. Наприклад: пішов дощ, замукала корова, виросла ромашка...

2) Потрібно придумати казкові, незвичні наслідки. Наприклад:

    • Пішов дощ, але на землі замість трави виросли нові дощики-краплинки. А що було потім?

    • Корова замукала й у кожного, хто її чув, з’явилася в руках склянка молока. А що потім? Чим усе закінчилося?

«Творча помилка»

Якщо написати слово «автомобіль» правильно, без помилок, то фантазія не працює — це звичайна машина, яку всі знають. А якщо помилитися й пропустити якусь букву чи написати зайву, тоді можуть з’явитися такі слова:

  • атомобіль — мабуть, він використовує атомну енергію замість бензину;

  • аквамобіль — ця машина вміє плавати;

  • автормобіль — спеціальна машина для письменників.

Цікаві сюжети з’являються, коли береться не окреме слово, а слово в реченні. Наприклад: Семеро одного не чекають. Семеро водяного не чекають.

«Кит і кіт»

1) Обрати два слова, схожих за звучанням: ворона — корона.

2) Поміняти місцями обрані об’єкти: ворона опинилася на голові в королеви, а корона — на городі.

3) Дати пояснення, як таке може статися. (Одного разу подув такий сильний вітер. Він здув з голови королеви корону і заніс її на город за містом. У цей час ворона, яка спала, впала з гілки прямо на голову королеві, але вона нічого не помітила.)

4) Розвиток сюжету. Придумати продовження казки.

«Фантастичні гіпотези»

Придумування історій, сюжет яких будується на обговоренні: що було б, якби...?

Наприклад: якби раптово зникло сонце, якби люди перестали хворіти, якби до нас зайшов інопланетянин.

Гра «Казковий пиріг»

Для гри знадобитися два ведучих, які повинні «випекти 2 коржі», тобто вони вимовляють тільки першу і останню фразу для майбутньої казки. Фрази повинні бути абсолютно абсурдними.

Наприклад,

1 корж - «У четвер по проїжджій частині плентався людина з одним коником на нозі, хоча стояла моторошна спека»;

2 корж - «Дядечко Джек подивився у вікно і презирливо пирхнув. На дворі у футбол грали нестерпні хлопчаки .. ».

Це більш складний варіант, який підійде для підлітків. Для дітей меншого віку може бути такий варіант:

1 корж - їхав автомобіль, 2 корж «У Снігуроньки жовта сукня».

Або такий, 1 корж - на одному з островів прокинувся вулкан, що спав більше тисячі років;

2 корж - Саме через це наш Тузик поїхав до бабусі в село.

Учасники гри повинні придумати свою серединку казки, яка і буде «начинкою».

«Казка по колу»

Дітям пропонується обрати тему своєї казки. Потім вони сідають у коло і по черзі, тримаючи в руках “чарівну паличку”, придумують історії. Перша дитина починає, друга продовжує і так усі діти.

Потім проводиться обговорення, під час якого учні висловлюються, чи сподобалась їм казка, що вони відчули придумуючи її.

Таке придумування казки допомагає кожній дитині виразити думки, вчить адекватних способів взаємодії, розвиває взаємодопомогу, вміння спокійно вислухати співрозмовника.

ЗНАЙОМІ ГЕРОЇ В НОВИХ ОБСТАВИНАХ

Цей метод розвиває фантазію, розширює межі мислення у дітей, створює умови, за яких знайомі герої казок залишаються, але потрапляють в зовсім нові ситуації.

Ці обставини можуть бути чисто фантастичними, неймовірними (лисиця і заєць замість своїх крижаних і луб'яних хатинок мешкають на літаючих тарілках), а можуть бути близькими до життя дітей (лисиця, заєць і півень за допомогою чарівної палички виявилися в одній клітці міського зоопарку, а можливо вони застрягли в ліфті багатоповерхового будинку).

Казки від фантастичних явищ

Зрозуміло, що фантастичні явища (тобто те, чого не буває в реальному житті) послужать важливим відправним моментом для створення казки. При цьому потрібно не забути: дати зрозуміти дітям, що вони зараз будуть фантазувати; запропонувати їм різноманітність фантастичних явищ.

Починаємо приблизно так:

Уяви, що ти можеш зменшитися до розмірів мурашки: Яке б у тебе було улюблене заняття? Чого ти побоювався? Захотів би ти стати колишнім? і т.п.

Уяви, що: з крана на кухні полився мандариновий сік; з хмари замість дощу стали падати родзинки; люди придумали таблетки від сну.

Поступово діапазон таких явищ розширюється:

- До нас в гості завітав прибулець з дна морського ... 

- летіло над нашим містом НЛО з чарівником на борту. А чарівник був добрий, але дуже дивний. Він кинув подарунки: п'ять шапочок, три чобота, два красивих кришталевих чарівних черевичка, одну ляльку Сінді.

Кому б ви віддали всі ці подарунки'? А як бути з третім чоботом?

- Мама з татом купили килим. Але ніхто не знав, що цей килим з країни Сочіняйки, чарівний килим-літак. Один рік провисів килим-літак на стіні, інший. А на третій рік стало йому нудно, і вирішив він ... І починаються різні пригоди килима-літака.

Серіал

Казка «Попелюшка»:

1 серія - традиційна казка;

2 серія - Попелюшка стає велетнем;

3 серія - Попелюшка-невидимка;

4 серія - моя казка про Попелюшку;

5 серія - робимо книжку з малюнками про Попелюшку і т. п.

Казка «КОЛОБОК»:

1 серія - Традиційна казка;

2 серія - як врятувати Колобка;

3 серія - у Колобка з'являється рюкзак з сюрпризом;

4 серія - Колобок змінює шапочки (червоні, зелені, білі);

5 серія - у Колобка з'являється ніс Буратіно;

6 серія - моя казка про Колобка.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
3
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!