1 урок для 2 класу 2020 - 2021 н.р.

НУШ

Для кого: 2 Клас

16.08.2020

1601

154

2

Опис документу:
Пропоную до вашої уваги один із варіантів першого уроку в 2 класі. Урок - мандрівка стежками рідної країни допоможе розширити знання дітей про державну символіку, природні багатства, народ, історію, мову, традиції України; сформувати у школярів життєві, соціальні, громадянські компетентності, громадянську героїко - патріотичну активну позицію шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до Законів України, усвідомлення морально-правових норм
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 1

Тема: Щоб у серці жила Батьківщина

Мета уроку: Розширювати знання дітей про державну символіку, природні багатства, народ, історію, мову, традиції України; формувати в школярів життєві, соціальні, громадянські компетентності, громадянську героїко - патріотичну активну позицію шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до Законів України, усвідомлення морально-правових норм та загальнолюдських цінностей суспільства; виховувати почуття патріотизму, соціальної справедливості, гордості за свою Батьківщину та рідний народ.

Обладнання уроку: Державні символи України, Конституція України, асоціативний кущ на тему «Україна», відеоролики «Україна – це ти», «Це моя Україна», «Pray for Ukraine», серії мультфільму «Це – наше, це - моє», карта мандрівки, народні символи України, ескізи народних символів, карта України

Тип уроку: урок – мандрівка стежками рідної країни

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання вчителя

Добрий день, мої милі діти,

ви підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити,

радіти й називатись 2-Б клас. 
Я сьогодні всіх щиро вітаю 
в нашій школі, у дружній сім’ї, 
і міцного здоров’я бажаю 
й щастя-радості, любі мої. 

Бажаю вам, дітки, підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. А зараз я пропоную вам разом зі мною виконати вправу під назвою «Долоньки»

Вправа «Долоньки».

Завдання: потрібно доторкнутись долоньками один одного та щиро посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця».

При цьому слід промовляти рядки вірша:

Здоров’я, радості, добра та успіхів

Усім я хочу побажати!

ІІ. Актуалізація опорних знань

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

м красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

(Відеоролик «Це моя Україна» О. Заяць)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Хто з вас знає, яке державне свято нещодавно відсвяткувала наша Україна?

Так, це день Незалежності, але в цьому році це свято особливе, бо наше країна відзначала 29 річницю своєї незалежності. Саме цій події і буде присвячений наш перший урок. Спробуємо з вами помандрувати нашою чарівної країною і дізнатися про її здобутки, її велич, її героїв. Отже, тема нашого уроку «Щоб у серці жила Батьківщина»

ІV. Мотивація навчальної діяльності

А знання, які ви отримаєте сьогодні на уроці, допоможуть вам гідно нести по життю звання українець та українка, залишать у ваших серцях краплинку любові до рідної країни, дадуть змогу пишатися своєї країною і її мужніми героями

V. Вивчення нового матеріалу

Учениця читає вірш «Моя Україна – це…»

Є багатого країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

У всьому світі, кожен зна,

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина –

Це наша славна Україна!

Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна.

Моя Україна, червона калина.

Журба журавлина – це земля моя.

Моя Україна – червона калина,

Надія єдина – це любов моя.

Вчитель: Тож запрошуємо Вас до славної подорожі стежками рідної країни. Погляньте на дошку і розгляньте карту нашої подорожі:

Маршрут 1. Рідний край, Україна.

Маршрут 2. Державні символи України.

Маршрут 3. Народні символи держави.

Маршрут 4. Це – наше, це - твоє

Маршрут 5. Героїчні сторінки нашої країни.

Маршрут 6. «З теплом у серці» (побажання Україні)

1. Отже, час вирушати у нашу мандрівку. І перша наша зупинка – це стежка «Рідний край, Україна»

2 учень: Одна Батьківщина і двох не буває.

Місця, де родилися, завжди святі

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде ніколи в житті.

3 учень: На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

4 учень: Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Вчитель: Давайте разом спробуємо скласти асоціативний кущ до слова Україна

На земній кулі є країни – гіганти, які займають величезну територію – Росія, Австралія, Канада, Китай, США. За кількістю населення до найбільших належать – Китай, Індія. Є на нашій планеті і зовсім маленькі країни – і за площею і за кількістю населення: князівство Монако. За площею менше 2 кв.км і населенням менше 30 тис. (як наш райцентр).

Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька. Але в Європі, після Росії, наша країна має найбільшу територію (603,,7 тис.км.кв). за кількістю населення вона посідає п’яте місце в Європі після Німеччини, Італії, Англії, Франції.

2. Наша країна суверена і незалежна, і як кожна незалежна країна світу вона має свої національні символи. Тож переходимо до другої стежки «Державні символи України»

  • Які державні символи України вам відомі?

  • Що позначає наш герб?

  • Яке слово на ньому зашифровано?

  • Якого кольору наш державний прапор?

  • Що позначають ці кольори?

  • Яка пісня є державним гімном України?

  • Як себе треба поводити, коли лунає гімн України?

3. Чудово, тож можемо перейти до наступної третьої стежки «Народні символи України»

Вчитель: Майже в усіх народів є улюблені рослини - символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України». Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.

Спробуйте відгадати мої загадки і дізнатись про народні символи України.

Проливала дрібні сльози
молода дівиця.
Полоскала довгі коси
у чистій водиці
. (Верба)

Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять верби»? Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не росте.

Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину.
(Барвінок)

Легенда про барвінок

Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій пошані серед людей. І тоді квітка звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильною – не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дала їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

У погожу літню днину
він на варті біля тину,
круглолицій та пригожий,
і до сонця дуже схожий.
(Соняшник)

  • А хто з вас пам'ятає легенду про соняшник? Чому ця квітка має таку назву?

  • Які ще народні символи вам відомі?

  • Так, дійсно, це і вишиванки, і писанки, лелеки та ін..

4. Тож переходимо з вами до четвертої, найцікавішої стежки «Це – наше, це - твоє». Згадайте, з якими серіями мультфільму ми познайомилися у першому класі?

Отже, пропоную вам сьогодні переглянути нові серії цього мультфільму. Цікавість їх полягає у тому, що всі вони були створенні за ескізами дітей України, які прийняли участь у конкурсі малюнків «Це – наше, це - твоє». Увага на екран.

(Перегляд мультфільмів із серії «Це – наше, це - твоє»: кошниця, петриківський розпис, обереги України, червона фарба, український танок «Гопак»)

  • Які винаходи нашої країни ви запам'ятали?

  • А можливо хтось знає про винаходи, які ми з вами ще не бачили? (Відповіді учнів)

5.Чудово, тоді ми рухаємось далі, і наступна п'ята стежка «Героїчні сторінки нашої країни»

Вчитель: На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі. Згадаймо славні імена тих, хто віддав своє життя за щастя народу та свободу: Дмитро Вишневецький – Байда, Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Олекса Довбуш, Устим Кармелюк.

За кращу долю народу боролися відомі всьому світові діячі культури: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Грушевський.

Але і зараз не закінчена боротьба за незалежність нашої країни. Ми знову маємо зі зброєю у руках доказувати, що ми вільний і незалежний народ. Ви пам'ятаєте події на Майдані Незалежності 20 лютого 2014 року, коли молодь виступила за життя в європейській країні, героїв «Небесної сотні», які віддали своє життя відстоюючи наш з вами вибір жити у вільній країні і, звичайно, події, які відбуваються зараз на сході нашої країни, всіх тих, героїв АТО, які не вагаючись віддали своє життя за те, щоб ми не чули з вами вибухів мін і гранат, щоб ми не боялись ходити вулицями рідного міста, щоб ми могли радіти сонечку і вчитись у школі.

(Перегляд відеоролика Злати Огневич «Pray for Ukraine»)

Ви, молоде покоління нашої держави, повинні цінувати і берегти велике та давнє прагнення наших пращурів – суверенність країни. «Життя таке коротке. Поспішайте творити добро», – писав О. Довженко. Творити добро – це будувати щасливе майбуття нашої держави. А щоб Україна була завжди вільною, незалежною, потрібно наполегливо працювати кожному з нас.

Вчитель: Ось ми і зупинились на останній стежці нашої мандрів з гарною назвою «З теплом у серці». Ми всі мріємо про мирне небо над нашими головами, про незалежність, самостійність і розквіт нашої неньки України. Вже 29 років поспіль – ми вільні і незалежні, тож нехай і надалі Україна процвітає, стає все сильнішою і красивішою, а її народ живе у мирі і злагоді і ніколи не чує вибухів від гранат та гаубиць. У кожного із вас на парті лежить один із народних символів нашої країни. Я прошу вас взяти в руки цей символ, розфарбувати його і написати на ньому ваше побажання для нашої неньки України. А після цього, ми усі разом з'єднаємо їх у захисне коло біля карти нашої країни. Створимо оберіг для всіх українців, який буде захищати нас від усіх, хто прийде на нашу країну з агресією.

(Діти розфарбовують обереги, пишуть на них свої побажання і розвішують навколо карти України, утворюючи тим самим захисний оберіг. В цей час йде відеоролик пісні Т.Кароль «Україна – це ти, Україна – це я»)

Вчитель.

Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце.

Ви – юний цвіт нової України,

У ваші очі дивиться народ.

Верстати шлях вам суджено єдиний:

Під кольорами сонця й неба сині –

Сягнуть в житті небачених висот.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.