Урок:

"Який слід повинна залишити людина на землі" О. В. Сухомлинський

05.08.2023
3 0
1 1
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Робота з дитячою книжкою В.О.Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі".

Мета уроку.

  1. Продовжити знайомство дітей з творчістю В.О. Сухомлинського.

  2. Вчити дітей знаходити в творі головну думку, яку хоче донести до нас автор, висловлювати свої міркування щодо цього.

  3. Допомогти дітям осмислити філософську думку про "слід" людини на землі.

  4. Збагачувати лексичний запас учнів, вчити добирати синоніми і антоніми.

  5. Розвивати уважність при читанні літературного твору, пам'ять, усне і писемне мовлення.

  6. Виховувати у дітей повагу до людей праці, почуття відповідальності за свої вчинки, інтерес до навчання.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

050032n9-2374-432x326.png

Добрий день, дорогі діти. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з творчістю видатного українського письменника і педагога Василя Олександровича Сухомлинського. Прочитаємо ще одне його оповідання.

На початку уроку дізнаємося про життя Василя Олександровича.

Народився Василь Олександрович Сухомлинський у 1918 році в селі Василівка на Кіровоградщині в незаможній сім'ї. Батько його, орав, працював столяром i теслярем у селянських господарствах, майстрував колеса і музичні інструменти. Мати працювала в колгоспі, займалася домашнім господарством, а зимовими вечорами сиділа над шитвом i розказувала дітям казки (у сім'ї крім Василя, було ще троє дітей). Змалку в дітей виховували любов до книги. У діда була бібліотека i, помираючи, свої книги він віддав Василеві. Батько змайстрував хлопчикові красиву скриньку, де він зберігав найціннішу літературу: твори Лeci Українки, Івана Франка, Миколи Гоголя...

Сімнадцятирічним юнаком Сухомлинський — учитель мови i літератури — переступив пopiг школи i залишився в ній до кінця свого життя. Тільки війна відірвала його від улюбленого заняття. Після перемоги Василь Оле­ксандрович знову повернувся до школи. Його любили i батьки, i діти.

Понад 35 років працював Василь Олександрович учителем і директором школи. Майже увесь час вів педагогічний щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою дітей. А потім його роздуми виливалися на папір і ставали книгами. Для наймолодших він написав близько 1500 художніх мініатюр-казок, оповідань, новел, легенд, притч.

2:

Теоретичний блок

Прослухайте оповідання у виконанні професійного актора.

3:

Теоретичний блок

Прочитайте оповідання. Текст цього оповідання надрукований на аркуші і знаходиться у вашому "Довідничку".

В. О. Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі".

Старий Майстер звів кам'яний будинок. Став осторонь і милується. "Завтра в ньому оселяться люди", — думає з гордістю. А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.

— Для чого ти псуєш мою роботу? — сказав з докором Майстер.

Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.

Минуло багато років, Хлопчик став дорослим Чоловіком. Життя його склалось так, що він часто переїздив з міста до міста, ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся — ні руками, ні душею.

Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі

Дніпра. Захотілось йому побувати там. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі здвигують плечима — ніхто не пам'ятає такого Чоловіка.

— Що ж ти залишив після себе? — питає у старого Чоловіка один дід, — Є в тебе син чи дочка?

— Немає у мене ні сина, ні дочки.

— Може, ти дуба посадив?

— Ні, не посадив я дуба...

— Може, ти поле випестував?

— Ні, не випестував я поля...

— Так, мабуть, ти пісню склав?

— Ні, й пісні я не склав.

— Так хто ж ти такий? Що ж ти робив усе своє життя? — здивувався дід.

Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці — закам'янілий відбиток Хлопчикової ніжки.

"Ось і все, що залишилось після мене на землі, — з болем подумав старий Чоловік.— Але цього ж мало, дуже мало... Не так треба було жити..."

4:

Вільне введення тексту

Дорогі діти, дайте відповіді на питання письмово.

  1. Про кого розповідається в оповіданні?

  2. Чому був задоволений Старий Майстер?

  3. Чому вчинок Хлопчика йому не сподобався?

5:

Тестування

2 з 2 балів

Діти, зараз словникова робота. Дайте відповіді на питання тесту.

"Яки слід повинна залишити людина на землі"
5 серпня 2023
0 0
Аватар профіля Давидюк Тетяна Іванівна
0
Аватар профіля Давидюк Тетяна Іванівна
Літературне читання
3 клас
2 0 0 0
0

6:

Вільне введення тексту

Прочитай речення. Чи може воно визначати головну думку оповідання?

Тількипрацязалишаєслідназемлі

Запиши це речення правильно і вислови свою думку, щодо його змісту.

7:

Завантаження файлу

Намалюй, який слід ти хотів би залишити на землі.

Намалюй на аркуші, зроби фото малюнка і прикріпи цей файл тут.

8:

Вільне введення тексту

Домашнє завдання.

  1. Навчитися виразно читати оповідання В.О. Сухомлинського "Який слід повинна залишити людина на землі".

  2. Дібрати й записати три прислів'я про сенс людського життя.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Цифровий слід

Цифровий слід

477

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
6 клас

33 грн

Особистість у цифровому світі: цифровий слід

Особистість у цифровому світі: цифровий слід

66

Аватар профіля Андрієнко Мар`ян Андрійович
Інформатика
11 клас

25 грн

Бабин Яр: злочинні сліди нацистської та радянської влади

Бабин Яр: злочинні сліди нацистської та радянської влади

122

Аватар профіля Гусак Людмила Вікторівна
Історія України
10—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

50 грн

Періодизація історії людства від давнини до сучасності (оглядово). Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах.

Періодизація історії людства від давнини до сучасності (оглядово). Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах.

572

Аватар профіля Чернявська Альона Сергіївна
Вступ до історії
5 клас

25 грн

Поняття "маршрут екскурсії". Основні вимоги, яких слід дотримуватись при складанні маршруту.

Поняття "маршрут екскурсії". Основні вимоги, яких слід дотримуватись при складанні маршруту.

106

Аватар профіля Бойко Тетяна Вікторівна
Організація екскурсійного обслуговування
III курс

50 грн

Схожі уроки

Чарівні казки. А.Дімаров "Для чого людині серце"

Чарівні казки. А.Дімаров "Для чого людині серце"

1188

Аватар профіля Кривенко Тамара Василівна
Літературне читання
3 клас

Позакласне читання. Леся Українка "Конвалія"

Позакласне читання.  Леся Українка "Конвалія"

384

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Літературне читання
4 клас

Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...».

Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...».

573

Аватар профіля Кривенко Тамара Василівна
Літературне читання
3 клас

Читаємо із задоволенням щодня

Читаємо із задоволенням щодня

2738

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Літературне читання
4 клас

Діагностична робота 5. Аудіювання (письмово)

Діагностична робота 5. Аудіювання (письмово)

460

Аватар профіля Кривенко Тамара Василівна
Літературне читання
3 клас