Урок:

Виконання пейзажної монотипії

06.07.2025
0 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

На уроці ми ознайомилися з технікою монотипії — унікальним способом створення зображення за допомогою відбитка. Ми вчилися наносити фарбу на гладку поверхню, створювати пейзажні композиції та переносити їх на папір. Особливу увагу приділили кольоровій гамі, формам і фактурі, експериментуючи з різними художніми прийомами. Практична робота допомогла нам розвинути творчу уяву, відчуття кольору та інтерес до нетрадиційних технік образотворчого мистецтва. Отримані роботи вийшли яскравими, емоційними та неповторними — адже кожна монотипія існує лише в одному екземплярі.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

🎨 Дорогі учні!

Сьогодні ми з вами відкриємо для себе одну з найцікавіших і найнесподіваніших технік образотворчого мистецтва — монотипію. Це особливий спосіб створення зображення, коли малюнок наноситься на гладку поверхню, а потім переноситься на папір у вигляді відбитка. Кожна така робота — унікальна, адже повторити її точно неможливо.

Ми спробуємо створити власний пейзаж, використовуючи фарби, фантазію та трохи магії випадковості. Ця техніка розвиває уяву, відчуття кольору та вчить нас бачити красу в несподіваному. Тож налаштуймося на творчість — попереду цікава й захоплива подорож у світ відбитків! 🌈

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

2 з 9 балів

🎨 Практична робота: Вправи на виконання відбитків у техніці монотипія

Виконання пейзажної монотипії

🎯 Мета:

  • Ознайомитися з технікою монотипії як видом графічного мистецтва.

  • Навчитися створювати пейзажні композиції за допомогою відбитків.

  • Розвивати творче мислення, уяву, відчуття кольору та композиції.

🛠️ Матеріали та інструменти:

  • Гуаш або акрилові фарби

  • Скло, пластикова або ламінаційна плівка (як основа для нанесення фарби)

  • Папір (щільний, білий або тонований)

  • Пензлі, губки, палички

  • Серветки, вода, фартух

2:

Теоретичний блок

2 з 9 балів

📋 Хід роботи:

1. Ознайомлення з технікою:

  • Коротко розглянути приклади монотипії, зокрема пейзажної.

  • Обговорити, як створюється зображення на гладкій поверхні та переноситься на папір.

2. Підготовка до роботи:

  • Підготувати робоче місце, захистити одяг.

  • Вибрати кольорову гаму та елементи пейзажу (небо, дерева, вода, гори тощо).

3. Виконання вправ:

  • Нанести фарбу на гладку поверхню (скло, плівку) у вигляді пейзажу.

  • Швидко прикласти аркуш паперу до пофарбованої поверхні, притиснути рівномірно.

  • Обережно зняти папір — отримати відбиток.

  • За бажанням — доопрацювати деталі пензлем або пальцем.

4. Повторення спроб (за потреби):

  • Створити кілька варіантів, експериментуючи з кольорами, формами, текстурами.

5. Оцінка та презентація:

  • Вибрати найвдаліший відбиток.

  • Презентувати роботу: розповісти, що зображено, які кольори використано, що вдалося найкраще.

3:

Завантаження файлу

5 з 9 балів

Рефлексія

🔹 Сьогодні я вперше спробував техніку…

🔹 Найбільше мені сподобалося…

🔹 Найцікавішим у моїй роботі було…

🔹 Я навчився створювати…

🔹 Мій пейзаж вийшов…

🔹 У майбутньому я хотів/хотіла б спробувати зробити монотипію на тему…

✏️ ( Усне обговорення: Вправа «3 речення про мій художній досвід»)

📚 Домашнє завдання

  1. 🏠 Творче завдання (за бажанням): Створіть ескіз майбутньої монотипії на тему «Пори року» або «Мій настрій». Позначте основні кольори, елементи пейзажу, які хочете використати.

  2. ✍️ Письмове завдання: У зошиті дайте відповіді на запитання:

    • Що таке монотипія?

    • У чому полягає її особливість?

    • Які матеріали потрібні для створення монотипії?

    • Чим пейзажна монотипія відрізняється від інших видів зображення?

  3. 📷 Фото-завдання (за бажанням): Знайдіть у природі або на фото пейзаж, який вас надихає. Збережіть його як ідею для наступної творчої роботи.

Опис, який учні побачать після проходження уроку

✅ Висновок:

Під час практичної роботи ми ознайомилися з технікою монотипії та створили власні пейзажні композиції. Ми навчилися працювати з кольором, формою та фактурою, експериментували з відбитками та розвивали творчу уяву. Монотипія — це не лише художній процес, а й захоплива гра з несподіваним результатом, що відкриває нові можливості для самовираження.

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

1 0

Потрібні роз'яснення:

1 0
Рекомендуємо

19."ПЕЙЗАЖНЕ МИСТЕЦТВО"

19."ПЕЙЗАЖНЕ МИСТЕЦТВО"

110

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Образотворче мистецтво
6 клас

46 грн

Пейзажне мистецтво (6 клас, урок 19)

Пейзажне мистецтво (6 клас, урок 19)

89

Аватар профіля Бордунова Наталя Юріївна
Образотворче мистецтво
6 клас

25 грн

Виконання навчального проєкту

Виконання навчального проєкту

256

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

35 грн

Виконання навчального проєкту

 Виконання навчального проєкту

211

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

35 грн

Виконання навчального проєкту

Виконання навчального проєкту

131

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

35 грн

Схожі уроки

Сідаємо на велосипед. Робота з папером.

Сідаємо на велосипед. Робота з папером.

700

Аватар профіля Крутоголова Ірина Миколаївна
Технології
1 клас

Об'ємна аплікація "Сонечко посміхається"

Об'ємна аплікація "Сонечко посміхається"

1332

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Технології
1—4 клас

Технологія створення дизайн-проєкту

Технологія створення дизайн-проєкту

401

Аватар профіля Костєєв Володимир Анатолійович
Технології
10 клас

Основні принципи художнього конструювання

Основні принципи художнього конструювання

309

Аватар профіля Костєєв Володимир Анатолійович
Технології
10 клас

Практична робота "Зональність кімнат"

Практична робота "Зональність кімнат"

44

Аватар профіля Шмига Віолета Семенівна
Технології
8 клас