Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Адаптація і соціалізація дітей з особливими освітніми потребами в умовах дитячо-учнівського колективу»

Українська мова

Для кого: 8 Клас

проходження

запитань

15.08.2021

38

0

Завдання №1 Теоретичний блок

Відокремлені обставини

Відокремлені обставини виділяються у вимові інтонацією, а на письмі — комами. Вони, як правило, пояснюють дієслово-присудок і можуть стояти в різних позиціях по відношенню до нього. За будовою відокремлені обставини бувають поширені та непоширені.

Відокремлюються: 1) поширені обставини, виражені дієприслівниковим зворотом у будь-якій позиції по відношенню до означуваного дієслова-присудка (При в’їзді в село вершників уже чекали, юрмлячись край доріжки, босоногі діти); 2) обставини, виражені іменниками зі словами незважаючи на, починаючи з, кінчаючи (Сікач, незважаючи на свою чималу вагу й короткі ноги, дуже прудко бігає (Остап Вишня)); 3) непоширені обставини, виражені одиничними дієприслівниками (Мружачись, Софія взяла зі стола маленький срібний дзвоник).

За бажанням автора можуть відокремлюватись обставини, що починаються словами всупереч, наперекір, на зло, попри, залежно від, відповідно до, подібно до, у зв’язку з, завдяки, внаслідок, на випадок, за браком, за відсутністю, на відміну від, особливо (Наперекір огню і смерті, полки незборені і вперті боям виходили навстріч (М. Упеник)).

Не відокремлюються інтонацією й на письмі одиничні дієприслівники, що виступають у ролі обставин способу дії, які позначають фізичний чи психічний стан або положення в просторі. Такі дієприслівники стоять після дієслова-присудка, до якого відносяться, і набувають значення прислівника (Вона сиділа замислившись (Ю. Яновський)).

 

Завдання №2 Теоретичний блок

Завдання №3 Теоретичний блок

Завдання №4 Вільне введення тексту

Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть відокремлені обставини та слова, яких вони стосуються.

1. Стомившись день схиливсь на плечі (Л. Гудзь). 2. Спізнавши мову плакали німії, і раб стрічав надію в безнадії. (А. Малишко). 3. Горобці ганяючись один за одним шугали в гіллі й оббивали крильцями листя (Гр. Тютюнник). 4. Славко лежав на вигрітій сонцем траві і спершись на лікті байдуже дивився в чисте поле (В. Кучер). 5. Усяка пташечка радіючи співала (Л. Глібов). 6. Сікач незважаючи на свою чималу вагу і короткі ноги дуже швидко бігає (Остап Вишня). 7. Вона не звикла сидіти склавши руки (І. Нечуй-Левицький). 8. Не взявшись до сокири не зробиш хату (Нар. творчість).

ІІ. Виконайте синтаксичний розбір першого речення.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.