Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Психоемоційний розвиток дитини з особливими освітніми потребами засобами арттерапії в умовах ЗДО
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Величини. Змінні. Вказівка присвоювання

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Перегляньте відеоуроки

Середовище програмування на Python

Створювати програми на мові Python можна у різноманітних середовищах. Наприклад: Завантажте середовище з офіційного сайту Python https://www.python.org/downloads/
Програмуйте онлайн http://www.tutorialspoint.com/codingground.htm або https://repl.it/languages/python3
Симпатичне середовище https://app.edublocks.org/, схоже на Scratch Зручний редактор https://codewith.mu/

Величини в мові Python

Усі дії в програмуванні виконуються над певними величинами. Перш ніж складати алгоритм і записувати його мовою програмування, потрібно визначити, які величини будуть використовуватися і змінюватися в ході виконання алгоритму.Окремий інформаційний об’єкт (число, символ, рядок тощо) називають величиною.

Характеристики величини.PNG
Вид величини визначає спосіб використання величини у програмі, тобто чи буде величина змінювати значення в ході виконання алгоритму. Величина може бути константою (тобто постійною) або змінною.
Константи — це величини, значення яких не можуть змінюватися в ході виконання програми.

Приклад:

Константами є числа 5; 1,23; рядки «це рядок», «Hello!».

Змінні — це величини, значення яких можуть змінюватися в ході виконання програми. Змінним дають імена (ідентифікатори).

З’ясуємо правила, яких необхідно дотримуватися під час іменування змінних.

  • Першим символом імені має бути літера чи знак нижнього підкреслювання «_».

  • Решта імені може складатися з літер, чисел або знаків нижнього підкреслювання.

  • Не можна використовувати спеціальні символи, такі як /, # або @.

  • Не можна використовувати пробіли.

  • Імена змінних чутливі до регістру. Наприклад, myname і myName — це різні змінні.

  • Не можна надавати змінним імена команд, наприклад, print.

Приклад:

Правильні імена: i, _myname, name_23, a1, b2.

Неправильні імена: 2things, this is spaced out, my-name.

Типи величин у мові Python

Тип величини визначається обсягом пам’яті, необхідним для її збереження, множиною припустимих значень величини та операціями, які можна над нею виконувати.

Тип.PNG

Основними типами величин є числа й рядки.

Рядок — це взята в одинарні лапки послідовність будь-яких символів: цифр, літер, розділових знаків та ін. У змінних рядкового типу зберігають фрагменти тексту.

Типи числових даних

Цілі числа —тип int. Цілі числа потрібні для рахунку (перший, другий, третій…). Кількість учнів у класі, кількість предметів ми зазвичай указуємо за допомогою цілих чисел.
Дійсні числа — тип float. Числа з плаваючою крапкою, тобто десяткові дроби, потрібні, коли ми хочемо вказати частину чого-небудь, наприклад, 3.5 м, 1.25 грн.

Зверни увагу!

Як роздільник між цілою та дробовою частиною числа використовується крапка.

Програмісту необхідно уміти визначати типи даних, необхідних для розв’язування поставленої задачі, описувати величини і правильно оперувати ними в програмі.

Значення величини

Будь-яка змінна величина має ім'я і значення. Змінну можна уявити собі у вигляді скриньки, в якій зберігається певне значення.

Змінна — це іменована ділянка пам’яті, в якій зберігається значення величини.

11.PNG

Надання змінній значення називається присвоюванням. Операція присвоювання позначається знаком «=».

Зверни увагу!

Команду а = 8 слід читати так: а присвоїти 8.

Приклад:

Команда

а = а + 1

має зміст: збільшити значення змінної а на 1.

аплюс1.png

0401cupj-3ea4-940x614.png

0401cupy-120f-940x317.png

0401cur0-eaca-940x97.png

0401cur4-19c6-940x273.png

Для перетворення даних з одного типу в інший у мові Python реалізовані функції:

float() — створює нове дробове число з рядка або цілого числа.
int() — створює нове ціле число з рядка або дробового числа.
str() — створює новий рядок з числа.Зверни увагу!

Арифметичні операції

+ додати

- відняти

* помножити

/ поділити

Розглянемо математичні операції і відповідні їм символи операторів:

матем.PNG

Порядок виконання (пріоритет) математичних операцій:
1) піднесення до степеня (**);
2) множення (*) і ділення (/), цілочисельне ділення (//), одержання остачі від цілочисельного ділення (%);
3) додавання (+) і віднімання ().

Зверни увагу!

Якщо операції мають однаковий пріоритет, то вони виконуються зліва направо по черзі.

Правила лінійного запису арифметичних виразів

  1. Вираз повинен бути записаний у вигляді лінійного ланцюжка символів.

  2. Не можна опускати знак операції множення.

  3. Порядок виконання операцій одного пріоритету регулюється дужками.

  4. Аргументи функцій записуються в круглих дужках.

Приклад:

Запишемо арифметичний вираз за правилами лінійного запису.
Вираз виглядатиме так:
(2*х - 5) / (3+х)

0401curp-1920-940x504.png

Ввести змінну з клавіатури можна за допомогою 0401cuu5-8460-201x60.png

Програма "Знайомство"
imya=input('Назвіть себе ')

print ("Радий знайомству,", imya)

print ("Сподіваюся. ми будемо друзями!")

Результат:

Назвіть себе Тетяна

Радий знайомству, Тетяна

Сподіваюся. ми будемо друзями!

Виконаємо експеримент
imya=input('Назвіть себе ')

print ("Радий знайомству,", imya, end=" ")

print (". Сподіваюся. ми будемо друзями!")

Яким буде результат?

Результат:

Назвіть себе Тетяна

Радий знайомству, Тетяна . Сподіваюся. ми будемо друзями!

Виконаємо експеримент

first=input('1 число = ')

second=input('2 число = ')

sum=first+second

print (first,'+',second,'=',sum)

Результат:

1 число = 5

1 число = 4

5 + 4 = 54

Висновок: введені числа сприймаються як символи

Функція int дозволяє перевести символи у числа, і у змінних first та second містяться цілі числа.
Функція float дозволяє перевести символи у дробові числа.

Виправлена програма

first=int(input('1 число = '))

second=int(input('2 число = '))

sum=first+second

print ( first,'+',second,'=',sum)

Результат:

1 число = 4

2 число = 5

4 + 5 = 9

Можливі помилки

Enter number 5,4
ValueError: invalid literal for float(): 5,4
Помилка значення - дробове число потрібно друкувати з крапкою

2second=float(input('Enter number '))

SyntaxError: invalid syntax
Синтаксична помилка - назва змінної не може починатись із цифри

Second=float(input('Enter number '))

sum=first+second

NameError: name 'second' is not defined
Помилка іменування - змінні Second та second вважаються різними

Виконаємо експеримент

print(10 * 'a')

Результат виконання
aaaaaaaaaa

Висновок: над символами можна виконувати деякі математичні операції (зокрема, додавання і множення)

2:

Тестування

Змінні. Величини
21 січня 2024
0 0
Аватар профіля Іванська Тетяна Сергіївна
7
Аватар профіля Іванська Тетяна Сергіївна
Інформатика
7 клас
10 37 110 0
7

Рефлексія від 6 учнів

Сподобався:

3 3

Зрозумілий:

4 2

Потрібні роз'яснення:

5 1
Рекомендуємо

7 клас. Урок 15. Змінні, команда присвоювання (Python)

7 клас. Урок 15. Змінні, команда присвоювання (Python)

87

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
7 клас

26 грн

Текстові величини та операції над ними

Текстові величини та операції над ними

313

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

25 грн

Опрацювання величин логічного типу.

Опрацювання величин логічного типу.

277

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

25 грн

Табличні величини. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». Уведення та виведення табличних величин

Табличні величини. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». Уведення та виведення табличних величин

358

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

25 грн

Геометричні фігури і величини.

Геометричні фігури і величини.

78

Аватар профіля Лашина Анастасія Володимирівна
Різне
6 клас

25 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

954

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

806

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

992

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

309

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

443

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас