Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Практикум “Ігри для розвитку мовлення дитини”
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Урок 1 Вступ. Світ на початку ХХ століття

25.08.2022
10 Клас

5

63

264

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Після цього уроку учні зможуть:

• характеризувати основні цінності та здобутки людства на початку XX ст.;

• описувати становище у світі на початку ХХ ст.;

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Доброго дня,шановні здобувачі освіти.💛💙

Рада вітати Вас на першому уроці в цьому навчальному році.

І нехай ми не за партами,а за моніторами компьютера але я щиро рада познайомитися з кожним з Вас.

Вступ:

На уроках всесвітньої історії ми з Вами в цьому році зрозуміємо що, початок ХХ ст. – один з найскладніших періодів у всесвітній історії. Це час величезних успіхів в технічному прогресі, боротьба передових країн за перерозподіл світу,Перша світова війна, найпотужніша економічна криза 1929 – 1933 рр., встановленням тоталітарних режимів в ряді країн Європи,Друга світова війна і ще багато цікавого та пізнавального для загального розвитку кожної людини.

Основні поняття: «індустріальна цивілізація», «тоталітаризм», «монополії», «картель», «трест», «синдикат», «концерн».

На уроці ми роздивимося 2 питання:

1. Економічне та суспільно-політичне становище в провідних країнах світу на початку ХХ століття.

2. Періодизація новітньої історії – початку ХХ століття.
1914 - 1918 рр. - Перша світова війна (між країнами Троїстого союзу і блоку Антанти).
1918 - 1923 рр. - період післявоєнної нестабільності.
1924 - 1929 рр. - період економічної стабілізації, «золоті 20-ті».
1929 - 1933 рр. - період «великої депресії».
1933 - 1939 рр. - період назрівання Другої світової війни.

1939 – 1945 рр. Друга світова війна.

В завданнях запитання позначені жовтим та блакитним.

Для отримання оцінки

Низького рівня - одне завдання

Середнього рівня- два завдання,

Достатнього рівня - три завдання,

Високого рівня всі рекомендовані в уроці завдання.

Завдання №1:

Теоретичний блок

2 з 11 (18%)

1.Прочитати та виписати види монополій.

Найбільш прикметною ознакою економічного життя провідних країн (Німеччина, Велика Британія, Франція, Росія, США та Японія) на початку століття стало завершення формування індустріального суспільства. Насамперед це означало створення індустріальної структури господарства:

• значно прискорились процеси урбанізації, пролетаризації та соціального розшарування суспільства;

• частка промислового виробництва перевищила частку виробництва сільськогосподарської продукції.

Світове промислове виробництво з 1871 до 1913 р. зросло майже й 5 разів, а обсяг торгівлі — майже в чотири рази.

Швидкими темпами відбувалася концентрація капіталу й виробництва, створювалися монополії різного типу:

• картель — об’єднання кількох підприємств однієї галузі; його учасники укладають угоду щодо розподілу ринків збуту та цін, зберігаючи власність над засобами виробництва і продукцією та комерційну самостійність;

• синдикат — об’єднання підприємств, що виробляють однорідну продукцію; за учасниками синдикату зберігається власність на засоби виробництва і виробнича самостійність, але вони втрачають комерційну самостійність; вироблена продукція реалізується як власність синдикату через спеціальну контору;

• трест — підприємства, що входять до цієї організації, позбавлені виробничої й комерційної самостійності; їх власники передають тресту засоби виробництва і натомість отримують акції відповідно до внесеної ними суми паю;

• концерн — об’єднання ряду підприємств різних галузей господарства (торговельних фірм, банків, транспортних компаній), що перебувають під єдиним фінансовим контролем).

(Учні в зошитах записують визначення типів монополій.)

У Німеччині переважали картелі і синдикати, у США — трести і концерни.

2.Прочитати та виписати основні ознаки індустріального суспільства.

  • Найбільш прикметною ознакою економічного життя провідних країн (Німеччина, Велика Британія, Франція, Росія, США та Японія) на початку століття стало завершення формування індустріального суспільства.

  • У колоніях та напівколоніях (в основному, країни Азії і Африки) проживало 1367 млy. чол. або 79% населення землі.
    У XIX ст. наймогутнішою державою світу була Британська імперія, її влада поширювалась на третю частину Землі. Другою за величиною колоніальною імперією була Франція. А вже на початку XX ст. у них з'явилися серйозні конкуренти – США й Німеччина.

  • Характерними ознаками індустріального суспільстві є:

1) створення індустріальної системи господарства;

2) прискорення процесів урбанізації, пролетаризації, соціального розшарування суспільства;

3) концентрація виробництва і капіталу, створення монополій;

4) злиття банківського капіталу з промисловим, виникнення фінансової олігархії;

5) вивезення капіталу;

6) утворення міжнародних монополістичних союзів;

7) широке використання досягнень науково-технічного прогресу;

9) парламентський устрій, втілення принципу розподілу влад;

10) зміна психології людини і світоглядних цінностей в дусі підприємництва.

Завдання №2:

Вільне введення тексту

2 з 11 (18%)

Звертаємось до рубрик підручника. Виділяємо головні їх особливості.

https://gdz4you.com/pidruchnyky/10-klas/vsesvitnya-istoriya/tv-ladychenko-geneza-2018-rik-24001/

Записуємо основні рубрики які будемо вчити.

Завдання №3:

Завантаження файлу

2 з 11 (18%)

Подивитися відео-фрагмент та дати відповідь на питання:

1.Хто очолював провідні країни світу на початку ХХ століття?

2.Чого бажали провідні країни світу на початку ХХ століття?

Прикріпити або фото написаного тексту з зошита,або текстовий документ

Завдання №4:

Тестування

5 з 11 (45%)
Світ на початку ХХ століття
29 серпня 2022
10
Тест описує становище у світі на початку ХХ ст.Дає змогу визначити основні поняття та терміни...
Всесвітня історія
10 клас
8 78 204 0
10

Завдання №5:

Вільне введення тексту

1.Чи зрощумілий був матеріал уроку?

2.Що цікавого Ви дізналися?

3.Що було не зрозуміло?

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Домашнє завдання :

Робота з картою

Визначити на карті:

1. У Європі: Францію, Велику Британію, Німеччину, Австро-Угорщину, Росію.

2. У Північній Америці: США, Мексику.

3. У Латинській Америці: Бразилію, Чілі, Перу, Арґентину.

4. В Азії: Індію, Китай, Японію, Афганістан, Іран.

5. Австралію

Рефлексія від 34 учнів

Сподобався:

32 2

Зрозумілий:

25 9

Потрібні роз'яснення:

32 2
Рекомендуємо

Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю

Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю

791

Всесвітня історія
10 клас

20 грн

Утворення осередків Другої світової війни.Вісь Берлін-Рим-Токіо

Утворення осередків Другої світової війни.Вісь Берлін-Рим-Токіо

73

Всесвітня історія
10 клас

20 грн

"СИМВОЛІЗМ - ВСТУП У ХХ СТОЛІТТЯ"

"СИМВОЛІЗМ - ВСТУП У ХХ СТОЛІТТЯ"

641

38 грн

Символізм - вступ у ХХ століття ( 9 клас Урок №3)

Символізм - вступ у ХХ століття ( 9 клас Урок №3)

107

50 грн

Символізм – вступ у ХХ століття ( 9 клас Урок №4)

Символізм – вступ у ХХ століття ( 9 клас Урок №4)

196

50 грн

Схожі уроки

ПЕРША СВІТОВА: ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ В УМОВАХ ФРОНТУ Й ТИЛУ

ПЕРША СВІТОВА: ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ В УМОВАХ ФРОНТУ Й ТИЛУ

799

Всесвітня історія
10 клас

Практична робота: Кімерійці та скіфи на території України

Практична робота: Кімерійці та скіфи на території України

427

Всесвітня історія
6 клас

ЯПОНІЯ, КИТАЙ ТА ІНДІЯ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

ЯПОНІЯ, КИТАЙ ТА ІНДІЯ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

561

Всесвітня історія
10 клас

Персько-грецькі війни

Персько-грецькі війни

154

Всесвітня історія
6 клас

Початок Першої світової війни. Головні події у воюючих країнах.

Початок  Першої  світової  війни.  Головні  події  у  воюючих  країнах.

314

Всесвітня історія
10 клас