Урок:

Циклічні процеси. Цикли. Алгоритми з циклами 2

23.03.2023
0 0
Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Перегляньте відеоурок

Опорний конспект

Повторення (цикл)

Повторення (цикл) — це така організація дій в алгоритмі, при якій одна і та ж послідовність дій виконується кілька разів доти, поки виконується деяка умова.

Цикл — це алгоритмічна структура, за допомогою якої реалізується багаторазове повторення команд. Серія команд, що повторюється при кожному повторенні (ітерації) циклу, називається тілом циклу.

Алгоритми, в основі яких лежить структура «Повторення», називають циклічними.

Кількість повторень у циклічних алгоритмах з визначеною кількістю повторень визначають за допомогою лічильника циклу.Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватись до досягнення потрібної кількості повторень.

Наприклад, алгоритм побудови квадрату, у якому 4 рази потрібно повторювати дії:

  • намалювати сторону,

  • повернути за годинниковою стрілкою на 90°,

можна подати графічно (рис.1).

ц1.PNG Рис.1

Команда Повторити К

Для створення циклічних алгоритмів з визначеною кількістю повторень у середовищі Scratch використовують команду Повторити К, де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу (рис.2).

ц21.PNG Рис.2

Поданий на рис.1 алгоритм у середовищі Scratch матиме такий вигляд:

ц3.PNG

Команду циклу з лічильником можна використати для циклічної зміни кольору малювання. У Scratch кожному кольору олівця відповідає певне число — код цього кольору. Для зміни кольору в тілі циклу  можна використовувати команду Змінити колір олівця на К.

Приклад:

Намалювати різнокольоровий п'ятикутник.

При кожному повторенні тіла циклу код кольору олівця збільшується на 20.

ц4.PNG

Приклад:

Написати програму, за якою виконавець Балерина змінюватиме образ 10 разів з інтервалом 1 секунду. Для цього слід додати спрайт Балерина-а і додати для спрйту ще 3 костюми балерини (рис.5).

ц5.PNG

Далі слід перейти на вкладку Код і створити програму:

ц6.PNG

Цикл Завжди

Часто в програмах, створених у середовищі Scratch, використовують безумовні цикли, вихід з яких не передбачено логікою програми. Такі цикли ще називають нескінченними. У Scratch для створення таких циклів є спеціальна команда Завжди. Tiлo такого циклу виконується постійно до закінчення роботи проекту.

Приклад:

Написати програму, в якій Рудий кіт ходить по колу до зупинення програми.

ц7.PNG


2:

Тестування

Циклічні процеси 2
28 березня 2023
0 0
Аватар профіля Іванська Тетяна Сергіївна
Аватар профіля Іванська Тетяна Сергіївна
Інформатика
5 клас
3 8 17 2 174 0

Рефлексія від 9 учнів

Сподобався:

7 2

Зрозумілий:

7 2

Потрібні роз'яснення:

8 1
Рекомендуємо

Опис алгоритмів із циклом із передумовою мовою програмування

Опис алгоритмів із циклом із передумовою мовою програмування

278

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

25 грн

Опис алгоритмів із циклом із параметром мовою програмування

Опис алгоритмів із циклом із параметром мовою програмування

182

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

25 грн

Цикли в C# (Додаткові можливості циклів)

Цикли в C# (Додаткові можливості циклів)

64

Аватар профіля Чайковський Олександр Олександрович
Інформатика
7—12 клас та I курс

85 грн

Ще трохи циклів

Ще трохи циклів

60

Аватар профіля Андрієнко Мар`ян Андрійович
Інформатика
11 клас

25 грн

Оператори циклу

Оператори циклу

344

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
8 клас

33 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

1055

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

891

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

1144

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

359

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

494

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас