Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Сучасні методики засвоєння норм нової редакції "Українського правопису"
»
Взяти участь Всі події

Т.Г.Шевченко "Тополя"

Українська література

Для кого: 7 Клас

0 проходжень

6 запитань

01.11.2021

255

0

Завдання №1 Теоретичний блок

Бажаю гарного настрою! Попрацюємо?

Розгадайте кроссенс

Кроссенс  – асоціативна головоломка. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».

Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми  картинками. 
Починати розгадувати кроссенс можна з будь-якої картинки, що розпізнається, але центральним є квадрат під номером 5.  Центральна картинка, за бажанням автора, може бути пов’язана за змістом зі всіма зображеннями в  кроссенсі.  

Завдання №2 Завантаження файлу

Відповіді до кроссенса можете або сфотографувати, або зробити скрін

Завдання №3 Теоретичний блок

Сьогодні ми з вами продовжимо вивчати творчість Тараса Шевченка.Прослухайте уважно твір .

  • Розгорніть зошитки, запишіть число, класна робота та тему нашого уроку:

"Тополя".Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

  • Проте перш ніж почати обговорення твору, пригадаймо

  • Розгорніть підручники на ст.75 та занотуйте поняття термінів "метаморфоза","балада", її основні ознаки.

Балада (фр. вallade, від провансальського balada — танцювати) — невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему, з драматично напруженим сюжетом. У ньому, як правило, йде оповідь про щось незвичайне, виняткове, героїчне. Особливості балади як жанру художньої літератури: 

• реальне часто поєднується з фантастичним; 

• невелика кількість персонажів; 

• підкреслена узагальненість; 

• відсутність деталізації; 

• стислість у викладі матеріалу; 

• «магічна» музичність.

Обрамлення - початкова і завершальна композиційні частини твору, що є ніби рамкою для інших його частин.

Романтичний пейзаж (фр. paysage, від pays — місцевість, країна) — опис, зображення природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі, а також створює природу могутню, буйну, бурхливу або служить одним із засобів створення місцевого колориту за допомогою різних засобів: епітетів; порівнянь, метафор тощо. Пейзаж, на відміну від малярського, відтворює також рухи, звуки, запахи й т. ін.

Метаморфоза — перетворення, зміна чого-небудь.

Мотив у художньому творі — (фр. motif, від лат. moveo — рух) проста динамічна смислова одиниця розповіді у творі. Комбінація кількох мотивів складає фабулу.

Романтичний герой — герой романтичного твору, який страждає від відчуження, від неможливості змінити своє становище та навколишній світ. Він ідеальний: красивий зовнішньо і внутрішньо, здійснює вчинки відповідно до своїх ідеалів, жертвує собою в ім’я цих ідеалів та людей, суспільства, якому він не потрібен.

Уважно прочитайте твір. Складемо його літературний паспорт.

Тема: розповідь про глибокі переживання дівчини, розлученої з коханим, її звернення до ворожки, розмова з тополею і, нарешті, перетворення самої дівчини на тополю під впливом чудотворного зілля. 

Ідея: невмирущість справжнього кохання, возвеличення краси, вірності, незнищенності світлих і благородних людських почуттів.

Жанр: балада з казково-фантастичними подіями.

Композиція. 

Балада «Тополя» побудована за мотивами народної творчості і стародавніх уявлень народу. Як твір УНТ за своєю будовою містить вступ, основну частину і закінчення. У творі письменник звертається до дівчат із сумною розповіддю про трагічне кохання. Тут наявні й народна символіка, і міфологічні метаморфози (перетворення дівчини на тополю), і народні ворожіння.

Експозиція: По діброві вітер виє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

Зав’язка:  Полюбила чорноброва 

Козака дівчина.

Розвиток дії: Защебече соловейко

В лузі на калині,

Заспіває козаченько,

Ходя по долині.

Кульмінація: «Бабусенько, голубонько,

Серце моє, ненько!

Скажи мені щиру правду –

Де милий-серденько?...»

Розв’язка: Отак тая чорнобрива

Плакала, співала…

І на диво серед поля

Тополею стала

Завдання №4 Завантаження файлу

Які художні засоби використав поет у творі? Випишіть у зошит приклади з балади.

Завдання №5 Теоретичний блок

Домашнє завдання:

опрацювати матеріал підручника на ст.75-76;

виразно читати баладу;

відповідати на питання до твору

Завдання №6 Теоретичний блок

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0